Współczesne nurty w animacji społeczno - kulturalnej Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S2PE12.2014

Nazwa modułu: Współczesne nurty w animacji społeczno - kulturalnej
Kod modułu: 12-PE-ANT-S2-1WNASK
Kod programu: 12-S2PE12.2014
Semestr: semestr zimowy 2014/2015
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 6
Opis:
w ramach modułu współczesne nurty w animacji społeczno - kulturalnej student otrzymuje wiedzę uściślającą funkcje i zadania animacji społeczno- kulturalnej realizowanej w zmieniających się warunkach społeczno- kulturowych; zasadniczym ich celem jest zatem wskazanie na konieczność projektowania i realizacji form i metod pracy animacyjnej w zależności od potrzeb, ambicji ,motywacji uczestników działań oraz aktualnej kondycji dziedziny w ranach której lokuje się te działania; oznacza to w praktyce konieczność podziału obowiązków na te, które mieszczą się w granicach odpowiedzialności animatora i mediatora kulturalnego; wybór treści poddawanych analizie prowokuje studentów do indywidualnej refleksji i oceny wybranych zagadnień oraz określa możliwości wykorzystania poszczególnych elementów badanej rzeczywistości do konstruowania autorskiej koncepcji działań animacyjnych, edukacyjnych lub mediacyjnych
Wymagania wstępne:
wskazana jest realizacja podstawowych treści z zakresu teorii animacji społeczno-kulturalnej i edukacji kulturalnej lub wiedzy o wybranych dziedzinach kultury i sposobach jej upowszechniania lub socjologii lub pedagogiki społecznej.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest gotowy do komunikowania się z reprezentantami różnych środowisk społecznych, profesjonalistów i nieprofesjonalistów w sposób zrozumiały i dostępny [również z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych i mediów elektronicznych] w sprawach dotyczących analizy i organizacji życia kulturalnego na poziomie lokalnym [_K_1]
K_K07 [2/5]
est przekonany o konieczności zachowania wartości regionalnego, krajowego i europejskiego dziedzictwa kulturowego poprzez budowanie form upowszechniających kulturę i sprzyjających pogłębionym formom uczestnictwa kulturalnego [_K_2]
K_K08 [3/5]
potrafi samodzielnie poszukiwać i korzystać ze specjalistycznych informacji upowszechnianych w sposób tradycyjny i za pomocą cyfrowych źródeł informacji [ze szczególnym uwzględnieniem oficjalnych dokumentów] na potrzeby analizy stanu rozwoju współczesnych instytucjonalnych i pozainstytucjonalnych form życia kulturalnego [_U_1]
K_U01 [3/5] K_U02 [2/5]
potrafi budować i wykorzystywać techniki i narzędzia diagnostyki społecznej w analizie współczesnych form edukacji kulturalnej, animacji społeczno-kulturalnej i mediacji kulturalnej [_U_2]
K_U02 [2/5] K_U06 [3/5]
potrafi określać nowe obszary, zadań, form i metod pracy animacyjnej, edukacyjnej i mediacyjnej w zmieniających się warunkach życia społeczno-kulturalnego w odniesieniu do współczesnych koncepcji i strategii rozwoju życia kulturalnego oraz na podstawie własnych obserwacji [_U_3]
K_U05 [1/5] K_U09 [3/5]
rozumie specyfikę pracy animacyjnej, edukacyjnej i mediacyjnej w kulturze w odniesieniu do współczesnych zjawisk życia społeczno-kulturalnego [_W_1]
K_W03 [3/5]
analizuje i dokonuje oceny oddziaływania współczesnych form edukacyjnych, animacyjnych i mediacyjnych w sferze kultury w zróżnicowanych środowiskach społeczno-kulturowych , w tym formalnych i nieformalnych, instytucjonalnych i pozainstytucjonalnych [_W_2]
K_W08 [2/5] K_W10 [2/5] K-W14 [2/5]
zna zadania edukatora, animatora i mediatora kulturalnego w odniesieniu do wyzwań współczesnego życia społeczno-kulturalnego [_W_3]
K_W13 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
praca pisemna [_w_1]
weryfikacja wiedzy związanej z analizą współczesnych form edukacyjnych, animacyjnych i mediacyjnych realizowanych w kulturze uzyskanej na wykładach oraz pochodzącej z analizy literatury przedmiotu i wskazanej przez prowadzącego zajęcia dokumentacji.
_K_2 _W_1 _W_2 _W_3
wypowiedź pisemna [z dolumentacją w formie dossier] [_w_2]
ocena poziomu wiedzy i umiejętności wyboru tych jej fragmentów [w oparciu o dostępną literaturę przedmiotu oraz dokumenty oficjalne], które umożliwiają merytoryczną ocenę badanych form działalności animacyjnej, edukacyjnej lub mediacyjnej w kulturze [ na podstawie danych zebranych w trakcie indywidualnych badań środowiskowych].
_U_1 _U_2 _U_3 _W_2
prezentacja [_w_2b]
ocena zdolności komunikacyjnych i sposobów skutecznego wykorzystania narzędzi multimedialnych do prezentacja zebranej dokumentacji i wyników autorskich badań z analizą .
_K_1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [_fs_1]
uściślenie specyfiki pracy animacyjnej, edukacyjnej i mediacyjnej w kulturze w odniesieniu do współczesnych zjawisk życia społeczno-kulturalnego w odniesieniu do strategicznych [dla omawianego obszaru] aspektów polityki na szczeblu lokalnym , narodowym i europejskim poprzez analizę literatury i oficjalnych dokumentów
15
samodzielna analiza tekstów naukowych oraz dokumentów oficjalnych wskazanych w bibliografii do przedmiotu
45 praca pisemna [_w_1]
konwersatorium [_fs_2]
analiza opracowań naukowych i dokumentów państwowych związanych z oceną współczesnych nurtów i tendencji edukacyjnych, animacyjnych i mediacyjnych w kulturze, z analizą porównawczą badań własnych realizowanych przez studentów specjalności
30
samodzielna analiza opracowań naukowych i dokumentów jako podstawa do projektowania i realizacji badań w ustalonym z prowadzącym zajęcia zakresie; realizacja badań; analiza danych; przygotowanie zebranych materiałów do prezentacji multimedialnej z opracowaniem dossier
60 wypowiedź pisemna [z dolumentacją w formie dossier] [_w_2] prezentacja [_w_2b]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)