Reżyseria filmu fabularnego 5
Kierunek studiów: Reżyseria
Kod programu: 09-S1RE12.2019

Nazwa modułu: | Reżyseria filmu fabularnego 5 |
---|---|
Kod modułu: | 09-RE-S1-FAB5 |
Kod programu: | 09-S1RE12.2019 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 6 |
Opis: | Zajęciaz reżyseriii filmu fabularnego syntetyzują wiedzę związaną z różnym elementami rzemiosła i sztuki reżyserskiej, zdobytąprzez studentów w toku całych studiów. Synteza ta zgodnie z naturą nauki ma swoje etapy. Pierwsze dwa semestry poświęcone są na nauczanie podstaw inscenizacji, pracy z aktorem i filmowej dramaturgii. Poprzez szereg krótkich ćwiczeństudenci budują zręby reżyserskiego rzemiosła, uczą się samodzielnego myślenia i odpowiedzialności za powstały film.Etap ten kończy się praktycznym sprawdzianem – krótką etiudą z cyklu „Nieme kino”.Semestr trzecii czwarty rozwijają nabyte umiejętności ze szczególnym uwzględnieniem pracy nad adoptowanym tekstem literackim, będącym tworzywem prac praktycznych, oraz filmową narracją. Semestr piąty i szósty,kończące kurs licencjacki,sumujązdobytą wiedzę, pozwalając studentom na końcu drogi zrealizować autorski, krótkometrażowy film fabularny.
Celem kursu reżyserii filmu fabularnego 5 i 6, jest zebranie w całość i praktyczne sprawdzenie wiedzy oraz umiejętności, pozwalających na realizację według autorskiego scenariusza krótkometrażowego filmu fabularnego / 12-15 minut /. Szczególny nacisk kładziony jest na doskonalenie i inscenizacji, kreowanie autorskiej wizji plastycznej oraz pracę z aktorem. Istotą zajęć jest nieustanna wymiennośc teorii i praktyki. Na każdym etapie teoria konfrontowana jest z pracą praktyczną, której efekt ponownie poddawany jest weryfikacji teorii.
Podstawą modułu jest obowiązkowe uczestnictwo każdego ze studentów w pełnym procesieprzygotowania, realizacji ipost produkcjiwłasnego filmu. Rozłożona w czasie, wielowątkowa, zmieniająca nieustannie pola koncentracji praca, przybliża do realnych wyzwań planu filmowego. Horyzontem realizacji modułu jest, przetoukazanie krótkiej formy fabularnej, jako twórczego połączeniaróżnych elementów sztuki filmowej / scenariusz, praca z aktorem, inscenizacja, zdjęcia, montaż i dźwięk/
|
Wymagania wstępne: | Warunkiem wstępnym do studiowania modułu Reżyseria filmy fabularnego 5,jest zaliczeniemodułu Reżyseria filmu fabularnego 4. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna teorie scenariopisarstwa. Potrafi zaadaptować lub napisać oryginalny scenariusz krótkometrażowej etiudy fabularnej.Zna specyfikę filmowego dialogu. [FAB5_1] |
K_W04 [5/5] |
Student potrafi stworzyć spójną, plastyczną wizję swego filmu. Jest w stanie wraz z operatorem przygotować scenopis obrazkowy przygotowywanej wspólnie etiudy fabularnej. [FAB5_2] |
K_W08 [4/5] |
Student zna różne metody pracy z aktorem. Potrafi przygotować iwykonać przewidziane scenariuszem zadanie aktorskie. Jest przygotowany do zanalizowania i przeprowadzenia psychologicznego przebiegu postaci w krótkometrażowym filmie fabularnym. [FAB5_3] |
K_U01 [4/5] |
Student potrafi twórczozrealizować własny scenariusz. Swobodnie inscenizuje, współpracuje z operatorem, oraz całą ekipa na planie filmowym. Potrafi pracować w zespole. Demonstruje odporność na stres związany z pracą na planie filmowym. [FAB5_4] |
K_W05 [4/5] |
Student posiada zdolność do pełnej, twórczej identyfikacji z realizowanym przez siebie filmem. Potrafi dyskutować w grupie nad poszczególnymi elementami etiudy, wyrażać własne opinię, wyciągaćwnioski i formułować nowe idee. [FAB5_5] |
K_U01 [5/5] |
Student zna teorię montażu i udźwiękowienia filmu. Potrafi samodzielnie zmontować i nadzorować postprodukcjęetiudy fabularnej. [FAB5_6] |
K_W05 [4/5] |
Student ma wiedzę z zakresu techniki i technologii filmowej. Dostrzega wpływ nowych technologii na ostateczny kształt filmu. [FAB5_7] |
K_W09 [4/5] |
Student jest zdolny do świadomego rozpoznania oraz krytycznego zanalizowania obecnych w swej etiudzie fabularnej elementów rzemiosła reżysera filmowego. [FAB5_8] |
K_U01 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Ocena ciągła [FAB5_w_1] | Weryfikacja na podstawie oceny przygotowania do zajęć oraz efektów etiudy wstępnej. |
FAB5_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [FAB5_fs_1] | Zajęcia w formie konwersatoryjnej
W oparciu o prezentacje filmowe,
Elementy zajęć warsztatowych
Związanych z pracą nad tekstem, dyskusja problemowa
|
15 | Adaptowanie scenariusza i przygotowanie scenopisu etiudy wstępnej. Napisanie treatmentu, scenariusza i scenopisu etiudy licencjackiej. Przygotowania koncepcji plastycznej obu etiud. / Zdjęcia, scenografia, kostiumy / |
35 |
Ocena ciągła [FAB5_w_1] |
warsztat [FAB5_fs_2] | Przygotowanie, realizacja i podstawowa postprodukcjia etiudy wstępnej / 3min. – każdy z uczestników kursu. |
30 | Przygotowanie scenograficzno-rekwizytorskie, próby aktorskie, próby operatorskie, montaż i udźwiękowienie etiudy wstępnej. |
65 |
Ocena ciągła [FAB5_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |