Teoria i praktyka teatru
Kierunek studiów: Reżyseria
Kod programu: 09-S1RE12.2019

Nazwa modułu: | Teoria i praktyka teatru |
---|---|
Kod modułu: | 09-RE-S1-TEAb |
Kod programu: | 09-S1RE12.2019 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Zajęcia z teorii i praktyki teatru porządkują i podnoszą wiedzę studenta na temat teatru i dramatu. Na samym początku nauki mają
zweryfikować poziom wiedzy studenta, z którą przystępuje do studiów. Poprzez prowadzone zajęcia student uzyskuje podstawową wiedzę na
temat zasadniczych pojęć, związanych z istotą teatru, jego teorią i kierunkami rozwoju praktyk teatralnych. Poznawanie teorii teatru połączone jest z weryfikacją znajomości europejskiego dramatu, jego najważniejszych dokonań. Lektura wybitnych dzieł dramatu polskiego i europejskiego jest podporządkowana przygotowaniu do reżyserii i jej praktykowania. Ich celem jest nabycie umiejętności szczególnej lektury tekstu dramatycznego, która pozwoli na przygotowanie reżyserskiego egzemplarza.
Drugim zasadniczym obszarem penetracji jest reżyseria. Zajęcia poświęcone są analizie pojęcia w jego historycznym przebiegu. Ich głównym celem jest uświadomienie studentowi obszaru działania i odpowiedzialności reżysera, zarówno na poziomie przygotowawczym, jak i realizacyjnym. Przygotowują studenta do potencjalnych zadań, z którymi przyjdzie mu się zmierzyć, czy to w dalszym toku studiów, czy w przyszłej pracy twórczej. Ukazują reżyserię jako profesję wyjątkową, stawiającą przed realizatorem szczególne wymagania intelektualne i emocjonalne. Uświadamiają konieczność objęcia różnych obszarów wiedzy, tak na terenie nauk humanistycznych, jak i innych nauk społecznych. Uczą stałego weryfikowania i poszerzania tej wiedzy. Zapoznają go z odpowiednią literaturą fachową i przygotowują do własnych
poszukiwań.
|
Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student poznaje podstawowe pojęcia dotyczące teatru jako dyscypliny artystycznej. [TEAb_1] |
K_W01 [3/5] |
Student poznaje podstawową literaturę dotyczącą teorii teatru i dramatu. [TEAb_2] |
K_W01 [3/5] |
Student zapoznaje się z pojęciem reżyserii i rodzajami jego rozumienia. [TEAb_3] |
K_U01 [3/5] |
Student poznaje metody analizy tekstu dramatycznego. [TEAb_4] |
K_U02 [3/5] |
Student dokonuje własnego przełożenia materiału dramatycznego na nowy tekst. [TEAb_5] |
K_W04 [3/5] |
Student posiada zdolność uwspółcześnienia poznanego materiału literackiego. [TEAb_6] |
K_W04 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Ocena ciągła [TEAb_w_1] | Weryfikacja na podstawie przygotowania do zajęć, zaangażowania, wiedzy i umiejętności. |
TEAb_1 |
Praca pisemna [TEAb_w_2] | Weryfikacja na podstawie krótkiej pracy pisemnej, podsumowującej kolejny etap nauki. |
TEAb_1 |
Sprawdzian zaliczeniowy [TEAb_w_3] | Weryfikacja na podstawie pracy pisemnej i rozmowy indywidualnej, podsumowującej zebrany materiał. |
TEAb_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [TEAb_fs_1] | Wypowiedź autorska. |
10 | Przeanalizowanie otrzymanej wiedzy. |
5 |
Ocena ciągła [TEAb_w_1] |
wykład [TEAb_fs_2] | Wykład z elementami dyskusji kierowanej. |
20 | Zapoznanie się z analizowanym dramatem. Przygotowanie własnej koncepcji sztuki. |
5 |
Ocena ciągła [TEAb_w_1] |
ćwiczenia [TEAb_fs_3] | Zajęcia w formie konwersatoryjnej w oparciu o przeczytane teksty. |
30 | Przygotowanie własnej koncepcji sztuki. Plan wypowiedzi; przygotowanie własnego scenariusza na zadany temat |
10 |
Praca pisemna [TEAb_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |