Reżyseria filmu fabularnego 3
Kierunek studiów: Reżyseria
Kod programu: 09-S1RE12.2019

Nazwa modułu: | Reżyseria filmu fabularnego 3 |
---|---|
Kod modułu: | 09-RE-S1-FAB3 |
Kod programu: | 09-S1RE12.2019 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Zajęcia z reżyseriii filmu fabularnego syntetyzują wiedzę związaną z różnym elementami rzemiosła i sztuki reżyserskiej, zdobytą przez studentów w toku całych studiów. Synteza ta zgodnie z naturą nauki ma swoje etapy. Pierwsze dwa semestry poświęcone są na nauczanie podstaw inscenizacji, pracy z aktorem i filmowej dramaturgii. Poprzez szereg krótkich ćwiczeń studenci budują zręby reżyserskiego rzemiosła, uczą się samodzielnego myślenia i odpowiedzialności za powstały film. Etap ten kończy się praktycznym sprawdzianem – krótką etiudą z cyklu „Nieme kino”. Semestr trzeci i czwarty rozwijają nabyte umiejętności ze szczególnym uwzględnieniem pracy nad adoptowanym tekstem literackim, będącym tworzywem prac praktycznych, oraz filmową narracją. Semestr piąty i szósty, kończące kurs licencjacki, sumują zdobytą wiedzę, pozwalając studentom na końcu drogi zrealizować autorski, krótkometrażowy film fabularny.
Celem kursu reżyserii filmu fabularnego 3 i4 jest utrwalenie i rozwinięciewiedzy oraz umiejętności związanych z przygotowaniem, realizacją i postprodukcją krótkiego filmu fabularnego. Szczególny nacisk kładziony jest na zagadnienie narracji filmowej - rozważamy zagadnienia narracji zależnej i obiektywnej, przyswajamy jej stylistyczne figury. Szukamy związków między filmowym czasem a przestrzenią. Analizujemy wpływ nowych form filmowych - teledysk, flasch, z jednej strony, serial i gry komputerowe z drugiej – na wspólczesne rozumienie narracji.
Ośrodkiem kursu jest ukazanie filmu, jakozjawiska dynamicznego, trwającego w nieustannej dialektyce konwencji, inwencji i autorskiego idiomu wypowiedzi. Stałego w prawidłach rządzących filmowym rzemiosłem. Zmiennego w nieustannym rozwoju poszczególnych składowych.
Horyzontem modułu jest ukazanie krótkiej formy fabularnej, jakodostępnego modelu, pozwalającego rozwijać warsztatowo, wszystkie elementy sztuki filmowej.
|
Wymagania wstępne: | Warunkiem wstępnym do studiowania modułu Reżyseria filmy fabularnego 3, jest zaliczeniemodułu Reżyseria filmu fabularnego 2. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna teorie scenariopisarstwa. Potrafi zaadaptować lub napisać oryginalny scenariusz krótkometrażowej etiudy fabularnej. [FAB3_1] |
K_W04 [4/5] |
Student jest w stanie stworzyć spójną wizję plastyczną swego filmu. Potrafi współpracować z pionem operatorskim, scenografem, kostiumologiem i charakteryzatorem. [FAB3_2] |
K_W08 [4/5] |
Student zna i rozumie formy narracji filmowej. Rozpoznaje jejwspółczesną ewolucję. [FAB3_3] |
K_W02 [5/5] |
Student potrafi twórczozrealizować własny scenariusz. Swobodnie inscenizuje, współpracuje z całą ekipą na planie filmowym. Potrafi pracować w zespole. [FAB3_4] |
K_W05 [4/5] |
Student posiada zdolność do pełnej, twórczej identyfikacji z realizowanym przez siebie filmem. Potrafi dyskutować w grupie, wyrażać własne opinię, wyciągaćwnioski i formułować nowe idee. [FAB3_5] |
K_U01 [5/5] |
Student zna teorię montażu i udźwiękowienia filmu. Potrafi samodzielnie zmontować i nadzorować posprodukcję etiudy fabularnej. [FAB3_6] |
K_W05 [4/5] |
Student jest zdolny do świadomego rozpoznania oraz krytycznego zanalizowania obecnych w swej etiudzie fabularnej elementów rzemiosła reżysera filmowego.
[FAB3_7] |
K_U01 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Ocena ciągła [FAB3_w_1] | Ocena wiedzy, przygotowania do zajęć, aktywności i zaangażowania w dyskusji. |
FAB3_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [FAB3_fs_1] | Zajęcia w formie konwersatoryjnej
w oparciu o prezentacje filmowe,
elementy zajęć warsztatowych
związanych z pracą nad tekstem, dyskusja problemowa.
|
15 | Adaptowanie scenariusza i przygotowanie scenopisu etiudy wstępnej. Napisanie treatmentu, scenariusza i scenopisu etiudy. |
35 |
Ocena ciągła [FAB3_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |