Realizacja dźwięku w filmie dokumentalnym
Kierunek studiów: Reżyseria
Kod programu: 09-S1RE12.2019

Nazwa modułu: | Realizacja dźwięku w filmie dokumentalnym |
---|---|
Kod modułu: | 09-RE-S1-DZWb |
Kod programu: | 09-S1RE12.2019 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Opis: | Celem modułu jest:
-przygotowanie do w pełni samodzielnej realizacji filmu dokumentalnego z uwzględnieniem wszelkich jej postulatów audiowizualnych, ze szczególnym uwzględnieniem wszelkich działań w obrębie warstwy dźwiękowej filmu - w aspekcie technologicznym oraz estetycznym
- uruchomienie i utrwalenie procesów intelektualnych, percepcyjnych oraz twórczych, prowadzących do myślenia kategoriami znaczeń dźwięku w filmie dokumentalnym, do „myślenia dźwiękiem”, nie zaś wyłącznie kategoriami znaczeń wizualnych
- pobudzenie oraz rozwijanie w pełni audiowizualnej wrażliwości i świadomości studenta w ocenie audiowizualnej dzieła filmowego jako spójnej całości
- uruchomienie instrumentów percepcyjnych i mechanizmów intelektualnych niezbędnych dla analitycznego i syntetycznego sposobu rozumienia struktury utworu filmowego ze szczególnym uwypukleniem znaczenia poszczególnych elementów struktury warstwy dźwięku
- przygotowanie do współpracy z reżyserem i operatorem dźwięku na planie zdjęć oraz na etapie postprodukcji dźwięku w zakresie umiejętności artykułowania zapotrzebowań realizowanego przez siebie filmu w obszarze dźwięku
- przekazanie wiedzy niezbędnej dla zrozumienia wszelkich – technologicznych oraz estetycznych - aspektów związanych z realizacją, funkcjami, rolą i znaczeniem dźwięku na każdym etapie realizacji dzieła filmowego
|
Wymagania wstępne: | Zaliczenie modułu z zakresu dźwięku w filmie i telewizji |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Posiada wiedzę na temat sposobów i technik realizacji nagrań dźwięku na planie zdjęć filmu dokumentalnego oraz czynników niezbędnych dla prawidłowej realizacji tego procesu, z uwzględnieniem parametrów technicznych oraz znaczenia, roli i funkcji estetycznych warstwy dźwiękowej filmowego dzieła sztuki [DZWb_1] |
K_W08 [5/5] |
Posiada wiedzę na temat selekcji, klasyfikacji oraz sposobów wykorzystania materiału dźwiękowego zrealizowanego na planie zdjęciowym oraz poza planem zdjęć filmu [DZWb_2] |
K_W08 [5/5] |
Posiada wiedzę dotyczącą istoty działań postprodukcyjnych (w aspekcie technologicznym i estetycznym) na etapie udźwiękowienia i zgrania finalnego filmu dokumentalnego: montaż i opracowanie materiału setkowego, nagrania dodatkowe, realizacja nagrań efektów synchronicznych, montaż i premix efektów bocznych, montaż muzyki, premix i zgranie końcowe w formacie 5.1 [DZWb_3] |
K_W08 [5/5] |
Posiada umiejętność dokonania samodzielnej oceny prawidłowości realizacji dźwięku na planie zdjęć filmu dokumentalnego poprzez analizę na poziomie technicznym oraz estetycznym [DZWb_4] |
K_U04 [5/5] |
Potrafi dokonać analizy zapotrzebowań w dźwiękowe środki wyrazu realizowanych przez siebie zadań z zakresie udźwiękowienia własnego filmu dokumentalnego [DZWb_5] |
K_U15 [5/5] |
Potrafi samodzielnie, na poziomie podstawowym, dokonać realizacji dźwięku na planie zdjęć [DZWb_6] |
K_U03 [5/5] |
Wykazuje kompetencje społeczne związane z nawiązywaniem kontaktów, budowaniem relacji międzyludzkich niezbędnych dla realizacji wszelkich postulatów realizowanej przez siebie fabuły filmowej, z uwzględnieniem wszelkich zapotrzebowań technologicznych oraz estetycznych w obszarze dźwięku w filmie dokumentalnym [DZWb_7] |
K_K02 [5/5] |
Wykazuje kompetencje społeczne związane z umiejętnością nawiązywania kontaktu i artykułowaniem potrzeb związanych z kształtem dźwiękowym własnego filmu dokumentalnego wobec operatora dźwięku, reżysera dźwięku i innych specjalistów związanych bezpośrednio z realizacją dźwięku w filmie – zarówno na etapie analizy audiowizualnej scenariusza, dokumentacji i realizacji zdjęć, jak również na etapie udźwiękowienia filmu dokumentalnego [DZWb_8] |
K_U11 [5/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Ocena ciągła [DZWb_w_1] | Weryfikacja zakresu pozyskiwanej wiedzy, utrwalanie i wdrożenia praktyczne, aktywność i zaangażowanie, prezentacja własnych poglądów estetycznych i indywidualnych, autorskich interpretacji w podejmowanych analizach audiowizualnych |
DZWb_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [DZWb_fs_1] | Ćwiczenia z elementami dyskusji, prezentacja wybranych dzieł dokumentalistyki polskiej i zagranicznej, prezentacja i objaśnianie charakteru działania środków realizacji dźwięku na planie filmowym, opis technik realizacji dźwięku, organizacja ćwiczeń na planie zdjęć filmu dokumentalnego w produkcji bieżącej, organizacja ćwiczeń w studio zgrań |
30 | Prezentacja własnych materiałów audiowizualnych w celu ich omówienia, przeprowadzenie analizy audiowizualnej prac własnych, lektura literatury przedmiotu |
30 |
Ocena ciągła [DZWb_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |