Reżyseria filmu fabularnego 1
Kierunek studiów: Reżyseria
Kod programu: 09-S1RE12.2019

Nazwa modułu: | Reżyseria filmu fabularnego 1 |
---|---|
Kod modułu: | 09-RE-S1-FAB1 |
Kod programu: | 09-S1RE12.2019 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 5 |
Opis: | Zajęcia z reżyserii filmu fabularnego syntetyzują wiedzę związaną z różnym elementami rzemiosła i sztuki reżyserskiej, zdobytą przez studentów w toku całych studiów. Synteza ta, zgodnie z naturą nauki ma swoje etapy. Pierwsze dwa semestry poświęcone są na nauczanie podstaw inscenizacji, pracy z aktorem i filmowej dramaturgii. Poprzez szereg krótkich ćwiczeń studenci budują zręby reżyserskiego rzemiosła, uczą się samodzielnego myślenia i odpowiedzialności za powstały film. Etap ten kończy się praktycznym sprawdzianem – krótką etiudą z cyklu „Nieme kino”. Semestr trzeci i czwarty rozwijają nabyte umiejętności ze szczególnym uwzględnieniem pracy nad adoptowanym tekstem literackim, będącym tworzywem prac praktycznych, oraz filmową narracją. Semestr piąty i szósty, kończące kurs licencjacki, sumują zdobytą wiedzę, pozwalając studentom na końcu drogi zrealizować autorski, krótkometrażowy film fabularny.
Celem kursu reżyserii filmu fabularnego 1 i 2 jest nauka podstaw reżyserii. Studenci uczą się języka filmu / plany, głębia ostrości, kompozycja kadru, ruchy kamery /. Zdobywają elementarne umiejętności związane z pracą z aktorem, inscenizacją i współpracą z operatorem obrazu.
Studiują podstawy wiedzy o filmowej narracji oraz ekranowej czasoprzestrzeni. Nabywają także kompetencji, związanych z publiczną prezentacją własnych dokonań twórczych – uczą się jak zachować swoje zdanie w zmasowanym ogniu krytyki, uczą się konstruktywnie rozmawiać o swoich i cudzych dokonaniach.
Istotą zajęć jest nieustanna wymiennośc teorii i praktyki. Na każdym etapie teoria konfrontowana jest z krótką pracą praktyczną odnoszącą się do omawianego elementu warsztatu reżysera filmowego. Zwieńczeniem kursu jest zrealizowany samodzielnie przez każdego ze studentów krótki film fabularny o wyrazistych, obowiązujących wszystkich założeniach formalnych / brak dialogów, określona długość /.
|
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych, jednak zaliczenie modułu pierwszego jest warunkiem studiowania modułu drugiego. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna podstawy scenariopisarstwa. Potrafi zaadaptować lub napisać oryginalny scenariusz krótkiej etiudy fabularnej. [FAB1_1] |
K_W04 [3/5] |
Student zna elementarną terminologię dotyczącą inscenizacji fabularnej, pracy aktora na planie filmu fabularnego, współpracy z operatorem obrazu. [FAB1_2] |
K_U03 [5/5] |
Student zna i rozumie podstawowe formy narracji filmowej, pozwalające na rozeznanie w gatunkach filmu fabularnego. [FAB1_3] |
K_W02 [5/5] |
Student potrafi zrealizować własny, krótki scenariusz. Inscenizuje, współpracuje z operatorem, oraz całą ekipa na planie filmowym. Potrafi pracować w zespole. Demonstruje odporność na stres związany z pracą na planie filmowym. [FAB1_4] |
K_W05 [4/5] |
Student zna podstawy montażu i udźwiękowienia filmu. Potrafi samodzielnie nadzorować postprodukcję etiudy fabularnej. [FAB1_5] |
K_W05 [3/5] |
Student jest zdolny do świadomego rozpoznania oraz krytycznego zanalizowania obecnych w swej etiudzie fabularnej elementów rzemiosła reżysera filmowego. [FAB1_6] |
K_U01 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Ocena ciągła [FAB1_w_1] | Weryfikacja na podstawie oceny przygotowania do zajęć, zaangażowania i umiejętności wykazanych na planie filmowym
/ prace praktyczne /.
|
FAB1_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [FAB 1_fs_1] | Wykład z elementami dyskusji kierowanej. |
15 | Zapoznanie się z materiałem filmowym
Przewidzianym do omówienia na zajęciach, wypracowanie własnych
Koncepcji do zaprezentowania w dyskusji.
|
5 |
Ocena ciągła [FAB1_w_1] |
ćwiczenia [FAB1_fs_2] | Zajęcia w formie konwersatoryjnej
W oparciu o prezentacje filmowe,
Elementy zajęć warsztatowych
Związanych z pracą nad tekstem, dyskusja problemowa.
|
15 | Adaptowanie scenariusza i przygotowanie scenopisu etiudy wstępnej. Napisanie treatmentu, scenariusza i scenopisu etiudy. |
25 |
Ocena ciągła [FAB1_w_1] |
warsztat [FAB1_fs_3] | Przygotowanie, realizacja i podstawowa postprodukcja śródrocznych prac praktycznych.
Przygotowanie, realizacja i postprodukcja etiudy fabularnej „Nieme kino”.
|
15 | Przygotowanie scenograficzno-rekwizytorskie, próby aktorskie, próby operatorskie, montaż i udźwiękowienie etiudy wstępnej. |
45 |
Ocena ciągła [FAB1_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |