Przedmiot do wyboru z zestawu II: Trendy w sztuce krajów Ameryki Łacińskiej lub Poezja hiszpańskojęzyczna Kierunek studiów: Filologia romańska
Kod programu: 02-S2FN19.2019

Nazwa modułu: Przedmiot do wyboru z zestawu II: Trendy w sztuce krajów Ameryki Łacińskiej lub Poezja hiszpańskojęzyczna
Kod modułu: 02-FL-HA-S2-TSAŁPJH
Kod programu: 02-S2FN19.2019
Semestr: semestr letni 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
I. Celem zajęć jest poznanie trendów w sztuce krajów Ameryki Łacińskiej, jak również analiza czynników historycznych, społecznych i kulturowych, które wpłynęły na proces kształtowania się form artystycznej ekspresji społeczeństw Nowego Świata. Student zdobywa wiedzę z zakresu malarstwa, rzeźby, architektury oraz sztuki kultur rdzennych Iberoameryki. Zna głównych przedstawicieli omawianych tendencji artystycznych, a także potrafi interpretować znane dzieła omawianych kierunków. Jednym z tematów zajęć jest muzyka latynoamerykańska jako forma ekspresji oraz składnik tożsamości kulturowej. II. Celem modułu jest zaznajomienie studentów z głównymi kierunkami rozwoju, tendencjami, autorami i dziełami hiszpańskiej i hiszpańskojęzycznej poezji.
Wymagania wstępne:
Znajomość języka hiszpańskiego na poziomie C1
Literatura podstawowa:
Gawrycki F. M., Dzieje kultury latynoamerykańskiej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2017 Marshall C. Eakin, Historia Ameryki Łacińskiej: zderzenie kultur, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2009 Rodríguez J.M., Historia del arte contemporáneo en España e Iberoamérica, Coleccion Dos Orillas. Cuadernos de cultura hispanica, Edinumen, Madrid, 1998 Bauman Z., Globalizacja, Wyd. PIW, Warszawa 2000. 1. Wybór hiszpańskiej i hiszpańskojęzycznej poezji.
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest otwarty na problematykę współczesnego świata, chęci zdobywania wielodyscyplinarnego wykształcenia i wiedzy, rozwijania kompetencji językowych poprzez lekturę, czynną praktykę językową ustną i w redagowaniu tekstów literackich i specjalistycznych zarówno w języku ojczystym, jak i obcym [K04]
K_K04 [4/5]
docenia znaczenie ustawicznego ćwiczenia umiejętności komunikowania się i wzbogacania słownictwa [K05]
K_K05 [4/5]
jest przekonany o potrzebie dalszego, samodzielnego poszerzania zagadnień realizowanych w trakcie studiów [K06]
K_K06 [4/5]
systematycznie uczestniczy w życiu kulturalnym, interesuje się aktualnymi wydarzeniami kulturalnymi, nowatorskimi formami wyrazu, nowymi zjawiskami w sztuce [K10]
K_K10 [5/5]
wskazuje i objaśnia uwarunkowania społeczno-kulturowe nurtów, konwencji i dzieł literatury danego obszaru językowego [U10]
K_U10 [5/5]
ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o powiązaniach studiowanej dyscypliny z innymi dyscyplinami humanistycznymi [W03]
K_W03 [4/5]
zna i rozumie rozwinięte metody analizy, interpretacji, wartościowania i problematyzowania różnych wytworów kultury właściwe dla wybranych tradycji, teorii lub szkół badawczych w obrębie filologii [W05]
K_W05 [4/5]
ma pogłębioną wiedzę o współczesnym życiu kulturalnym i instytucjach kultury [W06]
K_W06 [4/5]
opisuje główne nurty, konwencje i problematykę literatury danego obszaru językowego w ujęciu synchronicznym i diachronicznym [W16]
K_W16 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Praca na zajęciach [w-1]
studenci biorą czynny udział w zajęciach
K04 K05 K06 K10 U10 W03 W05 W06 W16
test sprawdzający [w-2]
Studenci przystępują do testu sprawdzającego
K04 K05 K06 K10 U10 W03 W05 W06 W16
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
konwersatorium [f-1]
elementy wykładu połączone z dyskusją nad wybranymi zagadnieniami z zakresu historii literatury hispanoamerykańskiej lub trendów w sztuce krajów Ameryki Łacińskiej
10
(brak informacji)
10 Praca na zajęciach [w-1]
konwersatorium [f-2]
praca z wybranymi oryginalnymi tekstami literackimi lub artystycznymi
18
Studenci dokonują samodzielnej analizy i interpretacji wskazanych tekstów literackich i artystycznych
10 Praca na zajęciach [w-1]
konwersatorium [f-3]
studenci przystępują do testu sprawdzającego
2
Studenci samodzielnie przygotowują się do testu
10 test sprawdzający [w-2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)