Praktyczna nauka języka hiszpańskiego II Kierunek studiów: Filologia romańska
Kod programu: 02-S2FN19.2019

Nazwa modułu: Praktyczna nauka języka hiszpańskiego II
Kod modułu: 02-FL-HTA-S2-PNJH-2
Kod programu: 02-S2FN19.2019
Semestr: semestr letni 2019/2020
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 6
Opis:
Celem modułu jest wprowadzenie tematu oraz słownictwa z danego działu tematycznego za pomocą tekstów, wycinków z gazet i innych materiałów dydaktycznych. Następnie przeprowadzane będą różne ćwiczenia mające na celu rozwój kompetencji porozumiewania się i konwersacji (debata, monologi, ćwiczenia w grupach lub parach, gry i zabawy językowe). Następnie przeprowadzane będą ćwiczenia mające na celu praktykę słownictwa z danego tematu wraz z tłumaczeniom zdań i tekstów na wybrany temat. Celem modułu jest przygotowanie studenta do praktycznego posługiwania się strukturami leksykalno-gramatycznymi na poziomie C1/C2. Na zajęciach zostaną poruszone następujące kwestie: wyrażania przyimkowe i ich zależność kontekstowa; mowa zależna i następstwo czasów; peryfrazy werbalne- konsolidacja, zdania bezosobowe semantyczne i syntaktyczne, zaimki- konsolidacja; derywacja semantyczna (formación de palabras, antónimos y sinónimos), związki frazeologiczne języka hiszpańskiego (różne odmiany dialektalne).
Wymagania wstępne:
Znajomość języka hiszpańskiego na poziomie C1/C2
Literatura podstawowa:
Blanco Canales A. (coord.), Sueña 3. Libro del alumno, Madrid, Anaya, 2000. Blanco Canales A. (coord.), Sueña 4. Libro del alumno, Madrid, Anaya, 2000 Encinar Á., Uso interactivo del vocabulario, Madrid, Edelsa, 2000. Castro F., Marín F., de Unamuno M., Nuevo Ven 3, Edelsa, Madrid, 2003. Martín Peris E., Sans Baulenas N., Gente 2, Difusión, LektorKlett, Barcelona, 2004 Martín Peris E., Sans Baulenas N., Gente 3, Difusión, LektorKlett, Barcelona, 2004 www.elpais.com, www.abc.com, www.muyinteresante.es y otras páginas oficiales de la prensa española. Aragonés L., Palencia R., Gramática de uso del español. Teoría y práctica. C1-C2. Ediciones SM, Madrid, 2010. Bados Ciria C., Textos literarios y ejercicios. Nivel avanzado y superior, Madrid, Anaya, 2001 Borrego J., Asebcio J.G., Prieto E., El Subjuntivo: valores y usos, SGEL, Madrid, 1998. Busquets L., Bonzi L., Ejercicios gramaticales de español, Verbum, Madrid, 1996. Chamorro, Mª Dolores et al. [2006]: El ventilador. Curso de español de nivel superior, Difusión Castro, F., Uso de la gramática española, nivel avanzado. Edelsa, Madrid, 1996. García Santos J.F., Sintaxis del español. Nivel de perfeccionamiento, Santillana, Salamanca, 1993. Merlo Álvarez, R., Núñez Cabezas, E.A., Prácticas de lengua española, Nivel Medio y Superior, VG Ediciones, Málaga, 2002. Moreno, C., Temas de gramática con ejercicios prácticos. Nivel superior, SGEL, Madrid, 2008. Moreno, C., Curso superior de español, SGEL, Madrid, 1991. Moreno, C., Curso de perfeccionamiento, SGEL, Madrid, 1993.
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
docenia znaczenie ustawicznego ćwiczenia umiejętności komunikowania się i wzbogacania słownictwa [K05]
K_K05 [5/5]
jest przekonany o potrzebie dalszego, samodzielnego poszerzania zagadnień realizowanych w trakcie studiów [K06]
K_K06 [2/5]
sprawnie posługuje się szerokim zasobem leksykalno-gramatycznym w różnych kontekstach i sytuacjach komunikacyjnych obejmujących różnorodne sfery życia [U01]
K_U01 [5/5]
formułuje płynne i spontaniczne wypowiedzi związane z tematami dotyczącymi różnorodnych aspektów życia społecznego [U02]
K_U02 [5/5]
swobodnie posługuje się słownictwem i wyrażeniami cechującymi język akademicki [U05]
K_U05 [5/5]
zna na poziomie rozszerzonym terminologię z dziedziny filologii [W01]
K_W01 [3/5]
ma uporządkowaną, pogłębioną i rozserzoną wiedzę ogólną z zakresu filologii [W02]
K_W02 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Prezentacja tematu [w-1]
Studenci przygotowują wypowiedź na wybrany lub zadany temat
U01 U02 U05 W01
Praca na zjęciach [w-2]
Studenci biorą czynny udział w zajęciach.
K05 U01 U05 W02
zaliczenie na ocenę [w-3]
Studenci przystępują do testu zaliczeniowego
K06 U01 W02
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
konwersatorium [f-1]
Praca z tekstami z danej dziedziny tematycznej
20
Studenci czytają tekst, a następnie omawiają temat z uwzględnieniem terminologii z danej dziedziny. Studenci przygotowują debatę na zadany temat
30 Prezentacja tematu [w-1]
konwersatorium [f-2]
Debaty
10
Studenci przygotowują debatę na zadany temat
30 Praca na zjęciach [w-2]
konwersatorium [f-3]
Praca w parach
10
Studenci omawiają zadane zagadnienia w parach
30 zaliczenie na ocenę [w-3]
ćwiczenia [f-4]
Ćwiczenia leksykalno-gramatyczne
20
Studenci zapoznają się, a następnie przygotowują, zgodnie z zaleceniami, wybrane ćwiczenia.
30 Praca na zjęciach [w-2] zaliczenie na ocenę [w-3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
semestr letni 2019/2020 Praktyczna nauka języka hiszpańskiego II [W1-FNHT-S2-PNJH-2] hiszpański