Polityka spójności społecznej i gospodarczej Unii Europejskiej
Kierunek studiów: Politologia
Kod programu: 05-N2PO12.2019

Nazwa modułu: | Polityka spójności społecznej i gospodarczej Unii Europejskiej |
---|---|
Kod modułu: | PSSGUE |
Kod programu: | 05-N2PO12.2019 |
Semestr: | semestr zimowy 2020/2021 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Zapoznanie słuchaczy z podstawowym aparatem pojęciowym dotyczących funduszy strukturalnych, zakresem oddziaływania polityki spójności oraz zasadami funkcjonowania polityki spójności na poziomie UE i Polski . W trakcie realizacji modułu zwraca się szczególną uwagę na sposób budowy projektów realizowanych w ramach polityki spójności w Polsce. W efekcie realizacji modułu słuchacz powinien wykazać się znajomością budowy polityki spójności w UE, ze szczególnym jej uwzględnieniem w Polsce. |
Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Jest przygotowany do aktywnego udziału w życiu politycznym społeczeństwa obywatelskiego na różnych poziomach partycypacji oraz potrafi przewidywać skutki swej aktywności. [PSSGUE_K_1] |
POL_2_K01 [3/5] |
Jest zdolny do zdefiniowania własnych kompetencji określających miejsce i rolę na rynku pracy. [PSSGUE_K_2] |
POL_2_K02 [2/5] |
Potrafi określać istotę poszczególnych polityk szczegółowych oraz relacje między nimi na różnych poziomach decydowania
politycznego.
[PSSGUE_U_1] |
POL_2_U06 [4/5] |
Potrafi analizować mechanizmy integracji europejskiej, a także interpretować prawo europejskie oraz oceniać przebieg i efektywność procesów integracyjnych. [PSSGUE_U_2] |
POL_2_U12 [3/5] |
Posiada podstawową wiedzę w obszarze polityki społecznej i gospodarczej na różnych poziomach jej wdrażania, którą potrafi wykorzystać do analizy zagadnień związanych z polityką spójności. [PSSGUE_W_1] |
POL_2_W06 [5/5] |
Posiada podstawową wiedzę na temat funkcjonowania Unii Europejskiej, którą potrafi wykorzystać do analizy zagadnień związanych z polityką spójności. [PSSGUE_W_2] |
POL_2_W11 [5/5] |
Posiada wiedzę o relacjach między organizacjami w skali krajowej, regionalnej i unijnej , którą potrafi wykorzystać do analizy zagadnień związanych z polityką spójności. [PSSGUE_W_3] |
POL_2_W14 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin pisemny [PSSGUE _w_1] | Pytania sprawdzające przygotowane przez koordynatora przedmiotu. |
PSSGUE_K_1 |
Dyskusja moderowana przez prowadzącego w trakcie ćwiczeń [PSSGUE _w_2] | W trakcie dyskusji prowadzący zadaje pytania sprawdzające wiedzę, której dotyczy opisywany efekt kształcenia. Pytania mają również na celu zaktywizowanie słuchaczy i zachęcenie ich do wzięcia udziału w dyskusji. Aktywność w tym zakresie jest jednym z elementów branych pod uwagę przy zaliczeniu końcowym przedmiotu. |
PSSGUE_K_1 |
Rozwiązywanie problemów [PSSGUE _w_3] | W trakcie ćwiczeń słuchacze analizują, interpretują i rozwiązują problemy związane z przewodnią tematyką zajęć (indywidualnie i grupowo). Aktywność w tym zakresie jest jednym z elementów branych pod uwagę przy zaliczeniu końcowym przedmiotu. |
PSSGUE_K_1 |
Praca z tekstem przewodnim [PSSGUE _w_4] | W trakcie ćwiczeń słuchacze analizują dokumenty służące wdrażaniu polityki spójności oraz analizują wybrane projekty współfinansowane z funduszy strukturalnych. |
PSSGUE_K_1 |
Praca zaliczeniowa - przygotowanie projektu do wybranego programu operacyjnego lub pracy zaliczeniow [PSSGUE _w_5] | 1.Przygotowanie części projektu do wybranego PO realizowanego w Polsce.
2. Przygotowanie samodzielnej analizy wybranych projektów współfinansowanych z funduszy strukturalnych w Polsce oraz wypowiedź ustna dotycząca efektów przygotowanej pracy.
|
PSSGUE_K_1 |
Wykład problemowy [PSSGUE _w_6] | Wykład problemowy ma na celu włączenie do omawianej tematyki dorobku innych nauk oraz przywołanie kontekstu politycznego w ujęciu regionalnym, krajowym i międzynarodowym. Jest metodą zakładającą przedstawienie ww. treści przez prowadzącego i ustosunkowanie się do nich przez studentów. Oceniany będzie zatem udział w dyskusji poszerzającej omawiany główny temat zajęć. |
PSSGUE_K_1 |
Kolokwium zaliczeniowe (opcjonalnie) [PSSGUE_w_7] | Kolokwium zaliczeniowe na zakończenie semestru obejmuje pytania wymagające wiedzy i umiejętność określonych w modułowych efektach kształcenia. Obowiązek przystąpienia do niego mają jedynie Ci słuchacze, którzy nie uzyskali pozytywnej oceny w ramach weryfikacji bieżącej. |
PSSGUE_K_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PSSGUE _fs_1] | wykład wybranych zagadnień podstawowych z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych |
10 | raca własna studenta obejmuje:
- przygotowania do egzaminu |
35 |
Egzamin pisemny [PSSGUE _w_1] |
ćwiczenia [PSSGUE _fs_2] | Zajęcia prowadzone są z użyciem poniższych metod:
- dyskusja moderowana przez prowadzącego ćwiczenia
- rozwiązywanie problemów
- praca z tekstem przewodnim
- praca zaliczeniowa
- kolokwium zaliczeniowe |
10 | Praca własna studenta obejmuje:
- studiowanie literatury przedmiotu,
- przygotowywanie wystąpień ustnych,
- przygotowania do sprawdzianów, kolokwium i egzaminu |
60 |
Dyskusja moderowana przez prowadzącego w trakcie ćwiczeń [PSSGUE _w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |