Język angielski w administracji
Kierunek studiów: Politologia
Kod programu: 05-N1PO14.2019

Nazwa modułu: | Język angielski w administracji |
---|---|
Kod modułu: | JAA |
Kod programu: | 05-N1PO14.2019 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Celem modułu jest podniesienie kompetencji językowych w zakresie języka angielskiego. Prowadzący jak i studenci porozumiewają się w trakcie zajęć wyłącznie po angielsku (metoda Krebsa). Ćwiczone są umiejętności takie jak: reading comprehension, writing composition, listening, speaking, English in use etc. Wykorzystywane są metody komunikacyjne rozwijające umiejętności porozumiewania się w sytuacjach typowych dla pracowników administracji rządowej i samorządowej a także sektora biznesu. W trakcie zajęć i prac samodzielnych wykonywanych w domu rozwijane jest słownictwo specjalistyczne związane z biznesem, ekonomią, zasobami ludzkimi i administracją. Drama games, role plays, dialogues drilling - to przykładowe metody wspierające podnoszenie kompetencji komunikacyjnych. W trakcie zajęć wykorzystywane będą dostępne środki audiowizualne. |
Wymagania wstępne: | Słuchacz powinien dysponować wiedzą, kompetencjami i umiejętnościami nabytymi na wcześniejszych etapach kształcenia (głównie na lektoratach języka angielskiego). |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Potrafi świadomie uczestniczyć w życiu publicznym i posługiwać się językiem fachowym niezbędnym w pracy pracownika administracji publicznej
[JAA_K_1] |
POL_1_K04 [4/5] |
Jako potencjalny decydent zatrudniony w sektorze administracji publicznej potrafi wykorzystywać zdobyte kompetencje językowe do płynnego porozumiewania się w języku angielskim.
[JAA_K_2] |
POL_1_K04 [4/5] |
Potrafi wykorzystywać słownictwo do prawidłowego i płynnego porozumiewania się w języku angielskim z wykorzystaniem
specyfiki sektora publicznego, w którym pracuje (Speaking Production).
[JAA_U_1] |
POL_1_U03 [5/5] |
Potrafi kompetentnie czytać i analizować krótkie i dłuższe teksty w różnych formach (Reading Comprehension). [JAA_U_2] |
POL_1_U04 [5/5] |
Ma rozwinięte zdolności właściwego rozumienia i reagowania na usłyszane komunikaty (Listening Skills). [JAA_U_3] |
POL_1_U10 [5/5] |
Zna słownictwo specjalistyczne związane z pracą w sektorze publicznym i w sferze biznesu (Specific Vocabulary). [JAA_W_1] |
POL_1_W01 [4/5] |
Zna reguły gramatyczne języka angielskiego na poziomie B1/B2 (English in Use) [JAA_W_2] |
POL_1_W01 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Pisemne sprawdziany wiedzy [JAA_w_1] | Na początku ćwiczeń prowadzący przeprowadza krótki pisemny sprawdzian wiedzy, obejmujący kilka pytań wymagających zwięzłych odpowiedzi. |
JAA_W_1 |
Kolokwium zaliczeniowe [JAA_w_2] | Kolokwium zaliczeniowe na zakończenie semestru obejmuje pytania wymagające wiedzy, umiejętności określonych w modułowych efektach kształcenia |
JAA_U_1 |
Role plays [JAA_w_3] | trakcie prowadzenia zajęć wykorzystywana jest metoda problemowa wykorzystująca metody aktywizujące w postaci symulacyjnych analiz przypadków (np. rozmowa telefoniczna, wysyłanie wiadomości e-mail, odpowiedź na otrzymane pismo) |
JAA_K_1 |
Brainstorming [JAA_w_4] | W trakcie ćwiczeń odbywają się krótkie, oceniane przez prowadzącego debaty, w trakcie których ich uczestnicy bronią różnych stanowisk |
JAA_K_1 |
Oral exercises [JAA_w_5] | W trakcie dyskusji prowadzący zadaje pytania sprawdzające wiedzę, której dotyczy opisywany efekt kształcenia. Jeśli słuchacz nie dysponuje wystarczającą wiedzą, musi temat zaliczyć w trakcie konsultacji. |
JAA_K_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [JAA_fs_1] | ajęcia prowadzone są z użyciem poniższych metod:
- metoda podająca (prezentacja multimedialna, wykład akademicki)
- dyskusja moderowana przez prowadzącego ćwiczenia,
- aranżowanie debat/scenek,
- studium przypadków.
|
20 | Praca własna studenta obejmuje:
- poszerzanie słownictwa specjalistycznego,
- przygotowywanie wystąpień ustnych,
- przygotowania do sprawdzianów i kolokwium
|
40 |
Pisemne sprawdziany wiedzy [JAA_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |