Metodyka nauczania techniki dzieci w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N2PE12.2019

Nazwa modułu: Metodyka nauczania techniki dzieci w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym
Kod modułu: 12-PE-WIP-N2-3MNT
Kod programu: 12-N2PE12.2019
Semestr: semestr letni 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Opis:
Moduł Metodyka nauczania techniki dzieci w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym daje studentowi pogłębioną i poszerzoną wiedzę z zakresu metodyki techniki w zakresie pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Student nabywa umiejętności w zakresie planowania i organizowania działań technicznych z wykorzystaniem informacji technicznej w pracy indywidualnej i zespołowej. Poznaje środowisko techniczne w najbliższym otoczeniu dziecka oraz nowe technologie w edukacji technicznej; ma świadomość wartości dziedzictwa kulturowego regionu w zakresie kultury technicznej.
Wymagania wstępne:
Realizacja efektów kształcenia modułu: Podstawy nauczania techniki dzieci w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma pogłębioną świadomość potrzeby ciągłego poszerzania wiedzy w zakresie zagadnień technicznych i wagi tego zakresu działalności w życiu społecznym, podejmuje działania związane z ciągłym budowaniem warsztatu pracy pedagoga [_K_1]
K_K01 [3/5] K_K03 [3/5] KN_K01 [3/5] KN_K02 [3/5] KNO_K02 [3/5]
współpracuje z innymi osobami z różnych środowisk w związku z planowaniem i realizacją projektów edukacyjnych, korzystając z bogactwa miejscowej tradycji w zakresie kultury technicznej, mając świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, aktywnie uczestniczy jako organizator, twórca lub odbiorca w życiu kulturalnym na poziomie lokalnym i regionalnym a jednocześnie wykazuje zainteresowanie różnymi wydarzeniami kulturalnymi [_K_2]
K_K07 [3/5] K_K08 [3/5] KN_K02 [3/5] KN_K03 [3/5] KN_K04 [3/5] KN_K07 [3/5] KNO_K01 [3/5]
umie zaplanować, zorganizować działania pedagogiczne(dobrać typowe i nowatorskie dla edukacji wczesnoszkolnej środki, metody, formy i warunki kształcenia) w zakresie nauczania zagadnień technicznych; umie skontrolować i ocenić pracę i wyniki pracy dzieci; potrafi pracować w zespole wykonującym praktyczne działania techniczne; umie wyznaczać oraz przyjmować wspólne cele działania; potrafi przyjąć rolę lidera w zespole [_U_1]
K_U08 [4/5] K_U12 [3/5] KNO_U01 [4/5] KNO_U03 [3/5] KN_U03 [4/5] KN_U13 [3/5]
posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w zakresie tematyki technicznej w ramach pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej wspartych techniką multimedialną; posiada pogłębioną umiejętność przygotowania prac pisemnych w zakresie tematyki technicznej w ramach pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej; umie posługiwać się na wysokim poziomie najnowszą technologią informacyjną w nauczaniu dzieci [_U_2]
K_U04 [4/5] KN_U03 [4/5] KN_U06 [3/5] KN_U07 [2/5] KN_U09 [2/5] KN_U13 [3/5] KN_U16 [4/5] KN_U17 [4/5] KN_U18 [4/5]
ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o miejscu pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej w systemie nauk oraz o specyfice przedmiotowej i metodologicznej techniki w ramach pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej [_W_1]
K_W02 [4/5] KNO_W02 [4/5] KN_W04 [4/5]
ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach zagadnień technicznych w edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, szczególnie w zakresie kultury technicznej oraz techniki w najbliższym otoczeniu dziecka, ma uporządkowaną wiedzę w zakresie technik informatycznych w nauczaniu techniki [_W_2]
K_W09 [4/5] KN_W01 [4/5] KN_W05 [4/5]
ma pogłębioną wiedzę o przepisach prawnych dotyczących systemu oświaty i pracy z dziećmi w edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej; w pracy pedagoga szkolnego w świetlicy szkolnej i środowiskowej. Posiada pogłębioną wiedzę w zakresie bezpieczeństwa i higieny – posiada niezbędną wiedzę z zakresu zasad bezpieczeństwa, udzielania pierwszej pomocy i odpowiedzialności prawnej [_W_3]
K_W16 [3/5] KN_W12 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
kolokwium [_w_1]
sprawdzenie stopnia znajomości treści przedstawionych podczas realizacji ćwiczeń oraz podanej literatury
_W_1 _W_2 _W_3
prezentacja [_w_2]
sprawdzenie stopnia pogłębionej umiejętności pisania tekstu wspartego prezentacją multimedialną, przeznaczonego do ustnego wygłoszenia, ocena formułowania indywidualnych opinii i argumentów podczas dyskusji
_K_1 _U_2 _W_1 _W_2
projekt [_w_3]
sprawdzenie czy student potrafi przygotować i zrealizować jednostkę dydaktyczną na podstawie przygotowanego konspektu zajęć z uwypukleniem treści technicznych (wykorzystując typowe i nowatorskie dla edukacji wczesnoszkolnej środki, metody, formy i warunki kształcenia) oraz sprawdzenie umiejętności przeprowadzenia na jego podstawie zajęć grupowych
_K_2 _U_1 _W_2 _W_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fns_1]
prezentacje metoda projektów – przedstawienie konspektu z przeprowadzeniem dyskusji nad tematem wybranym do realizacji
15
przygotowanie prezentacji multimedialnej na temat wybranego zagadnienia technicznego przygotowanie konspektu zajęć z uwypukleniem treści technicznych oraz przygotowanie się do przeprowadzenia na jego podstawie zajęć grupowych
100 kolokwium [_w_1] prezentacja [_w_2] projekt [_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)