Historia i współczesne koncepcje resocjalizacji w Polsce i na świecie Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N2PE12.2019

Nazwa modułu: Historia i współczesne koncepcje resocjalizacji w Polsce i na świecie
Kod modułu: 12-PE-RM-N2-HWKR
Kod programu: 12-N2PE12.2019
Semestr: semestr letni 2019/2020
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 2
Opis:
Program modułu: Historia i współczesne koncepcje resocjalizacji w Polsce i na świecie wyposaża studenta w wiedzę na temat historycznych uwarunkowań i rozwoju pedagogiki resocjalizacyjnej w Polsce i na świecie, najważniejszymi przedstawicielami w nurtach teoretycznych i w działalności praktycznej, a także ze współczesnymi koncepcjami i systemami resocjalizacji, problemami i współczesnym dyskursem w pedagogice resocjalizacyjnej. Ponadto moduł kształtuje umiejętności stosowania i krytycznej analizy ujęć teoretycznych w odniesieniu do aktualnych problemów społecznych.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest przekonany o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych - resocjalizacyjnych w środowisku społecznym [_K_1]
K_K07 [2/5]
docenia znaczenie pedagogiki resocjalizacyjnej dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych, ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny naukowej i budowania warsztatu pracy pedagoga i wychowawcy [_K_2]
K_K03 [3/5]
zna techniki informatyczne, pozyskiwania i przetwarzania informacji do celów edukacyjnych [_U_1]
K_U05 [3/5] K_U06 [3/5]
potrafi przetwarzać teksty, wykorzystywać arkusze kalkulacyjne, korzystać z baz danych, posługiwać się grafiką prezentacyjną, korzystać z usług w sieciach informatycznych, pozyskiwać i przetwarzać informacje, posługiwać się technologią informatyczną [_U_2]
KN_U17 [3/5] KN_U18 [3/5]
ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę o teorii i współczesnych kierunkach rozwoju pedagogiki resocjalizacyjnej jej nurtach i systemach, rozumie ich historyczne i kulturowe uwarunkowania, zna podstawowe współczesne teorie dotyczące procesów związanych resocjalizacją i terapią, [_W_1]
K_W03 [4/5] K_W12 [3/5] KN_W04 [3/5]
ma pogłębiona i uporządkowaną wiedzę o różnych środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących, wiedzę o strukturze i funkcjach systemu resocjalizacji, zna wybrane systemy edukacyjne i resocjalizacyjne innych krajów [_W_2]
K_W13 [3/5] K_W14 [4/5]
zna techniki informatyczne, pozyskiwania i przetwarzania informacji do celów edukacyjnych [_W_3]
KN_W15 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
egzamin [_w_1]
egzamin pisemny
_U_1 _W_1 _W_2
aktywność na zajęciach weryfikacja ciągła [_w_2]
obecność na zajęciach - ćwiczeniach, aktywny udział wyrażający się przygotowaniem merytorycznym i praktycznym do zadanego zagadnieniaegzamin pisemny
_K_2 _U_1 _W_1 _W_2 _W_3
praca pisemna [_w_3]
praca pisemna – na zadany temat
_K_1 _U_1 _U_2 _W_1 _W_2 _W_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [_fns_1]
metody podające wspomagane prezentacją
10
zapoznanie z literaturą, przygotowanie merytoryczne do kolokwium
16 egzamin [_w_1]
ćwiczenia [_fns_2]
metody podające i aktywizujące
10
zapoznanie z literaturą, przygotowanie merytoryczne i praktyczne do ćwiczeń, przygotowanie i przeprowadzenie prezentacji wybranej placówki resocjalizacyjnej
24 aktywność na zajęciach weryfikacja ciągła [_w_2] praca pisemna [_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)