Kształcenie nieseparacyjne dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N2PE12.2019

Nazwa modułu: Kształcenie nieseparacyjne dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Kod modułu: 12-PE-ZTP-N2-6TCP
Kod programu: 12-N2PE12.2019
Semestr: semestr zimowy 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
Celem zajęć jest zapoznanie studenta z podstawowymi zasadami kształcenia w systemie inkluzyjnym i integracyjnym. Zasady funkcjonowania obu tych form kształcenia, regulacje prawne, źródło finansowania, podstawy kwalifikacji uczniów do szkolnictwa integracyjnego i inkluzyjnego. Zapoznanie z codzienną pracą z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych poprzez obserwacje zajęć w placówce ogólnodostępnej i/lub integracyjnej, a także wyposażanie z kompetencje do przyszłej pracy poprzez czynne włącznie się w prowadzenie zajęć dla dane grupy uczniów.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
potrafi myśleć i działać w sposób przynoszący pożytek nie tylko dla własnego rozwoju, ale także uczestników procesu interakcji, aktywnie uczestniczyć w pracy zespołu, w celu optymalizacji rozwiązań i działań oraz przygotowania projektów związanych edukacją dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi [_K_1]
K_K04 [1/5]
potrafi wykorzystać elementarną wiedzę teoretyczną i pozyskiwać kolejne informacje z różnych źródeł i dyscyplin w celu analizowania konkretnych problemów związanych z funkcjonowaniem ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w ramach kształcenia integracyjnego i inkluzyjnego [_U_1]
K_U02 [2/5]
posiada umiejętność obserwowania, diagnozowania, wyjaśniania różnych sytuacji, w różnych kontekstach w procesie kształcenia i wspierania rozwoju osób o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz analizowania motywów ich zachowań [_U_2]
K_U07 [2/5]
potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł, przewiduje skutki konkretnych działań terapeutycznych; [_U_3]
KNO_U02 [2/5] KN_U05 [2/5]
ma elementarną wiedzę na temat opieki, wychowania, kształcenia, terapii osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w obrębie funkcjonowania w szkolnictwie masowym i integracyjnym zarówno [_W_1]
K_W11 [2/5] K_W12 [2/5]
posiada podstawową wiedzę na temat planowania, projektowania działań skierowanych na rzecz konstruktywnego procesu kształcenia ogólnego i integracyjnego oraz aktywizacji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; zna i rozumie zasadność stosowania w praktyce edukacyjnej w szkołach integracyjnych i/lub masowych, różnorodnych metod, form pracy [_W_2]
K_W10 [2/5] K_W15 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
pisemne sprawdzenie wiedzy [_w_1]
sprawdzenie wiedzy z zakresu funkcjonowania osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w inkluzyjnej i integracyjnej formie kształcenia
_U_1 _W_1 _W_2
projekt [-w-2]
Przygotowanie konspektu zajęć dla wybranej grupy uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w inkluzyjnym i integracyjnym systemie kształcenia oraz ich realizacja.
_K_1 _U_1 _U_2 _U_3 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [_fns_1]
wykład na temat wybranych zagadnień z przedmiotu z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych
15
analiza literatury z zakresu kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w systemie integracyjnym i inkluzyjnym
5 pisemne sprawdzenie wiedzy [_w_1]
ćwiczenia [_fns_2]
metoda rozmowy, poglądowa, poszukująca, działania praktycznego
15
analiza literatury i dokumentów. przygotowanie konspektu zajęć
5 projekt [-w-2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)