Planowanie działań edukacyjnych w szkolnym i pozaszkolnym środowisku wielokulturowym Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N2PE12.2019

Nazwa modułu: Planowanie działań edukacyjnych w szkolnym i pozaszkolnym środowisku wielokulturowym
Kod modułu: 12-PE-RM-N2-PDE
Kod programu: 12-N2PE12.2019
Semestr: semestr letni 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Podejmowane w ramach przedmiotu ujęcia teoretyczne i rozważania na temat procedur dotyczących przygotowania opracowań metodycznych będą dotyczyły wybranych i istotnych kategorii pojęciowych oraz zagadnień właściwych edukacji szkolnej i edukacji równoległej, a związanych z wielokulturowością i towarzyszącymi jej zjawiskami. Studenci będą mieli okazję zastanowić się nad specyfiką pracy edukacyjnej w środowisku zróżnicowanym kulturowo. Zajęcia mają uwrażliwić studenta na różnorodność kulturową w środowisku heterogenicznym i homogenicznym szkoły oraz przygotować go praktycznie do umiejętnego poszukiwania atrakcyjnych rozwiązań w zakresie opracowywania propozycji metodycznych dla dzieci, młodzieży, dorosłych i przygotowania zajęć uwzględniających określone cele, różnorodne i bogate treści kształcące, poznawcze, dobór wartościowych środków i metod, a także organizację pracy dydaktyczno-wychowawczej w szkole i innych środowiskach wychowawczych.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
dokonuje samooceny własnych pomysłów i przedsięwzięć; jest wrażliwy na problemy edukacyjne, gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania pedagogiczne [_K_1]
K_K07 [3/5] KN_K01 [3/5] KN_K02 [3/5]
analizuje i ocenia sytuacje dydaktyczno-wychowawcze w różnego typu środowiskach wychowawczych; formułuje trafne wypowiedzi podczas wyrażania swoich myśli i prezentacji [_U_1]
K_U01 [3/5] K_U02 [3/5] K_U04 [3/5] KN-U02 [3/5]
uwzględniając różne źródła i możliwości uczestników procesu edukacyjnego oraz kontakt z przedstawicielami różnych kategorii odmienności dokonuje doboru technik, metod wychowawczych, metod kształcenia i form organizacyjnych do realizacji działań edukacyjnych [_U_2]
K_U08 [3/5] K_U10 [3/5] K_U12 [3/5] KN_U07 [3/5] KN_U08 [3/5] KN_U09 [3/5]
ma pogłębioną wiedzę nt. projektowania, budowania i wdrażania polityki równych szans oraz uwrażliwiania na sytuację osób zaliczanych do różnych kategorii odmienności; zna płaszczyzny integracji uczniów w środowisku zróżnicowanym kulturowo; uzasadnia konieczność różnicowania przebiegu i doboru form zajęć w zależności od stadium rozwojowego jednostki, rodzaju i stopnia niepełnosprawności, uwarunkowań społeczno-kulturowych; określa specyfikę i strukturę zajęć biorąc pod uwagę różne środowiska wychowawcze [_W_1]
K_W07 [3/5] K_W09 [3/5] K_W12 [3/5] K_W13 [3/5] KN_W05 [3/5] KN_W08 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
projekt [_w_1]
sprawdzenie wiedzy z zakresu: - organizacji działań edukacyjnych, realizowanych podczas zajęć z różnych przedmiotów, także międzyprzedmiotowo lub na zajęciach pozalekcyjnych i pozaszkolnych - umiejętności doboru optymalnych – ze względu na możliwości i potrzeby różnych uczestników zajęć – zasad, form organizacyjnych, metod i technik w celu przygotowania we współpracy wartościowych (pod względem uwrażliwiania na sytuacje osób o różnym pochodzeniu kulturowym i uwzględniania różnych kategorii odmienności) propozycji dydaktyczno-wychowawczych - umiejętności omówienia, zademonstrowania i oceny swego projektu zajęć
_K_1 _U_1 _U_2 _W_1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fns_1]
metoda projektów metoda symulacyjna, metoda problemowa prezentacja – przedstawienie przygotowanej propozycji metodycznej
9
opracowanie zespołowego projektu, przygotowanie do aktywnego uczestnictwa w zajęciach
51 projekt [_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)