Interdyscyplinarne warsztaty edukacji twórczej Kierunek studiów: Edukacja kulturalna
Kod programu: 12-S2EK17.2019

Nazwa modułu: Interdyscyplinarne warsztaty edukacji twórczej
Kod modułu: 12-EK-S2-IWET
Kod programu: 12-S2EK17.2019
Semestr:
  • semestr letni 2021/2022
  • semestr letni 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
moduł ma przygotować studenta do prowadzenia twórczych działań edukacyjnych, animacyjnych, mediacyjnych i/lub artystycznych o charakterze interdyscyplinarnym, dostarcza studentowi doświadczeń związanych z twórczymi działaniami edukacyjnym w kulturze w refleksji nad praktyką zarówno własną jak i cudzą. Student poznaje podłoże interdyscyplinarności w twórczych działaniach artystycznych i edukacyjnych w różnych ujęciach teoretycznych. Uczy się wybierać adekwatne środki ekspresji do wypowiadanych treści oraz charakteru bądź potrzeb szeroko rozumianej publiczności, z którą pracuje, uczy się świadomego wyboru medium w twórczej wypowiedzi, języka i materiału realizacji twórczego działania. Rozpoznaje tę potrzebę w praktycznym działaniu twórczym. W razie potrzeby przekracza bariery czystości gatunków tworząc formy interdyscyplinarne z pogranicza, z uwzględnieniem ich siły oddziaływania oraz potrzeb i możliwości ekspresyjnych i recepcyjnych publiczności. Zwracamy uwagę na świadomość dynamiki twórczych procesów ekspresyjnych z uwzględnieniem ich poszczególnych etapów co przejawia się w zdolności do omówienia i uzasadnienia jego najważniejszych założeń na każdym etapie pracy. Przedmiot jest realizowany metodą projektów w całej dynamice ich przebiegu od inspiracji do realizacji w konkretnej przestrzeni publicznej. Do zaliczenia modułu konieczne jest zaliczenie obydwu części jego części: cz.1. i cz.2.
Wymagania wstępne:
zaliczenie lektoratu z języka angielskiego na poziomie studiów licencjackich
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jako uczestnik życia kulturalnego oraz jego współtwórca ma świadomość etycznego wymiaru podejmowanych przez siebie działań twórczych budowanych z ludźmi i dla ludzi [_K_1]
K_K03 [3/5]
ma świadomość poziomu swojej wiedzy, umiejętności twórczych i animacyjnych oraz potrzebę rozwoju i autoedukacji w tych obszarach [_K_2]
K_K01 [3/5] K_K02 [3/5]
potrafi pracować w grupie jako inicjator, twórca/współtwórca, wykonawca lub uczestnik interdyscyplinarnych twórczych działań projektowych [_U_1]
K_U04 [4/5]
porozumiewa się w języku obcym w zakresie słownictwa dotyczącego interdyscyplinarnych działań artystycznych w obszarze edukacji twórczej i animacji artystycznej oraz posiada umiejętność czytania ze zrozumieniem tekstu naukowego w języku obcym [_U_2]
K_U08 [4/5]
potrafi komunikować się w sposób różnorodny prezentując i oceniając różne opinie z wykorzystaniem różnych form ekspresji , metod i materiałów twórczych dbając o styl i kulturę wypowiedzi. [_U_3]
K_U03 [3/5]
zna prawidłowości określające specyfikę zróżnicowanych procesów komunikowania w działaniach twórczych w kulturze i edukacji zależnych od wybranego języka, medium komunikacji, materiału twórczego, stosowanych środków wyrazu. [_W_1]
K_W06 [3/5]
posiada pogłębioną wiedzę praktyczną o dynamice powstawania w procesach twórczych zjawisk i obiektów kulturowych i społecznych oraz rozumie zależności pomiędzy nimi, szczególnie te, które wynikają z decyzji twórczych dotyczących wyboru medium artystycznej wypowiedzi i miejsca ekspozycji oraz rozumie ich znaczenie edukacyjne [_W_2]
K_W01 [3/5] K_W03 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
projekt [_w_1]
student pracując w zespole projektowym przygotowuje artystyczno-animacyjną formę bądź działanie o charakterze interdyscyplinarnym, twórczym i edukacyjnym, prezentując je bądź realizując w wybranej przez siebie przestrzeni publicznej, wykazując się świadomością publicznego oddziaływania swojej pracy, kieruje swoje działania do określonej grupy; przygotowuje dokumentację animacyjnego i edukacyjnego funkcjonowania swojego twórczego projektu w przestrzeni publicznej z dokumentacją i opisem jej oddziaływania na „publiczność” (tu: odbiorców, uczestników, widzów, słuchaczy itp.)
_K_1 _K_2 _U_1 _U_3 _W_2
wypowiedź ustna [_w_2]
student przygotowuje wypowiedź ustną w języku polskim (w2) i obcym (w1) w procesie refleksji w działaniu i refleksji nad działaniem w kontekście projektu twórczego, nad którym pracuje dbając o komunikatywność swojej wypowiedzi
_U_2 _U_3 _W_1
wypowiedź pisemna [_w_3]
student konstruuje krótką wypowiedź pisemną w j. polskim (w2) i języku obcym [w1) będącą refleksją nad realizowanym przez siebie projektem
_U_2 _U_3 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
konwersatorium [_fs_1]
bezpośrednie i praktyczne doświadczanie pracy twórczej w interdyscyplinarnych formach; konwersatorium jest realizowane jako laboratorium interdyscyplinarnych działań twórczych w czasie którego student uczy się inspirowania i monitorowania pracy indywidualnej i zespołowej z uwzględnieniem dynamiki całego procesu twórczego w przebiegu od inspiracji do publikacji, refleksji w działaniu oraz refleksji nad działaniem prowadzonej w grupach w odniesieniu do doświadczeń i literatury przedmiotu; każdy etap pracy podlega omówieniu w dyskusji grupowej
30
student aktywnie uczestniczy w zajęciach oraz przygotowuje interdyscyplinarny projekt twórczy samodzielnie i celowo wybierając środki wyrazu; prezentuje swoją pracę bądź działanie w świadomie wybranej przestrzeni; zbiera dokumentację funkcjonowania projektu oraz prezentuje ją w grupie poddając efekty swojego działania pod dyskusję; student konsultuje swój projekt twórczy z prowadzącym oraz z uczestnikami zajęć
60 projekt [_w_1] wypowiedź ustna [_w_2] wypowiedź pisemna [_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)