Komunikacja społeczna Kierunek studiów: Edukacja kulturalna
Kod programu: 12-S2EK17.2019

Nazwa modułu: Komunikacja społeczna
Kod modułu: 12-EK-S2-KSP
Kod programu: 12-S2EK17.2019
Semestr:
  • semestr zimowy 2021/2022
  • semestr zimowy 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
moduł komunikacja społeczna ma wymiar teoretyczno-praktyczny. Umożliwia studentowi zdobycie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w zakresie skutecznego komunikowania międzyludzkiego – interpersonalnego oraz grupowego w zróżnicowanych (środowiskowo, wiekowo) wspólnotach, organizacjach, stowarzyszeniach, instytucjach kultury i w innych podmiotach życia społecznego. Prezentowane zagadnienia szczegółowe, dotyczące podmiotów, kontekstów, zasad, mechanizmów, form, metod i narzędzi komunikacji interpersonalnej i komunikacji grupowej mają zwrócić uwagę na znaczenie procesu komunikacji dla efektywnego życia społeczno-kulturalnego oraz na konieczność rozwijania umiejętności budowania personalnych i społecznych relacji oraz kształcenia nawyków sprzyjających skutecznej komunikacji. Zagadnienia teoretyczne zostaną dopełnione działaniami praktycznymi/ ćwiczeniami warsztatowymi przygotowującymi do uczestnictwa w wystąpieniach publicznych związanych z aktywnością społeczno-kulturalną .
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma świadomość potrzeby pogłębiania wiedzy i nieustannego doskonalenia swych umiejętności w zakresie komunikowania interpersonalnego i grupowego oraz etycznego wymiaru działań towarzyszących budowaniu mostów komunikacyjnych [_K_1]
K_K01 [4/5] K_K03 [4/5]
potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę teoretyczną w celu przeanalizowania i zinterpretowania procesów komunikacyjnych w kulturze i edukacji, a także poddać wnikliwej ocenie różnorodne działania komunikacyjne (interpersonalne, grupowe) [_U_1]
K_U01 [3/5]
posiada umiejętność efektywnego komunikowania w rożnych kontekstach sytuacyjnych z wykorzystaniem różnorodnych form ekspresji, metod i narzędzi, wykazując należytą dbałość o kulturę języka oraz respektując obowiązujące zasady i normy zachowań społecznych ze świadomością znaczenia i wymiaru dialogu międzyludzkiego w obszarze aktywności społeczno-kulturalno-edukacyjnej; potrafi w oparciu o zdobytą wiedzę inicjować procesy komunikacyjne; posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów i argumentacji na rzecz ich wdrożenia [_U_2]
K_U02 [3/5] K_U03 [3/5]
ma rozeznanie w wielowymiarowości problematyki komunikowania społecznego; ; jest świadom znaczenia komunikacji dla pełnego funkcjonowania człowieka w wymiarze społecznym i kulturowym, w tym jako projektodawcy, inspiratora i realizatora w obszarze edukacji kulturalnej [_W_1]
K_W01 [3/5] K_W03 [3/5]
posiada wiedzę dotyczącą zasad i mechanizmów określających złożoną specyfikę procesów komunikowania się w komunikacji interpersonalnej i komunikacji grupowej (wspólnoty, organizacje, stowarzyszenia, instytucje kultury, inne podmioty życia społecznego), z uwzględnieniem rozmaitych kanałów i technik komunikacyjnych [_W_2]
K_W06 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
panel z praktyczną ilustracją treści [_w_1]
wykazanie się umiejętnościami analityczno-interpretacyjnymi na podstawie tekstów z zakresu komunikacji, umiejętnościami dyskutowania nad problemami badawczymi z zakresu komunikowania społecznego; przygotowanie panelu dyskusyjnego i formy działań praktycznych jako ilustracji podejmowanych zagadnień
_K_1 _U_1 _U_2 _W_1 _W_2
prezentacja [_w_2]
sprawdzenie stopnia zdobytej wiedzy teoretycznej, odnoszącej się do pragmatyki działania, umiejętności pracy w grupie, umiejętności autoprezentacji
_K_1 _U_1 _U_2 _W_1 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
konwersatorium [_fs_1]
analiza tekstów i dyskusja połączona z działaniami praktycznymi /ćwiczeniami warsztatowymi; prezentacja (ujęcie teoretyczno-praktyczne)
30
opanowanie treści programowych; przygotowanie do uczestnictwa w dyskusji; przygotowanie panelu dyskusyjnego na wybrany temat z zakresu współczesnych zjawisk społeczno-kulturowych; przygotowanie prezentacji w oparciu o uzyskaną wiedzę teoretyczną, popartą odwołaniem się do własnych doświadczeń komunikacyjnych (z ćwiczeniami z zakresu komunikacji, aktywizującymi grupę); napisanie konspektu prezentacji
30 panel z praktyczną ilustracją treści [_w_1] prezentacja [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)