Współczesne nurty w edukacji kulturalnej Kierunek studiów: Edukacja kulturalna
Kod programu: 12-S2EK17.2019

Nazwa modułu: Współczesne nurty w edukacji kulturalnej
Kod modułu: 12-EK-S2-WNEK
Kod programu: 12-S2EK17.2019
Semestr:
  • semestr zimowy 2020/2021
  • semestr zimowy 2019/2020
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Opis:
Moduł pozwala studentowi uzyskać wiedzę o edukacji kulturalnej i kulturowej, istocie i specyfice tych działań przyjmowanej w różnych koncepcjach i programach, o uwarunkowaniach a także o formach realizacji tych procesów, o ich miejscu i roli w biografiach jednostek i historiach grup oraz społeczności. Student poznaje podstawy teoretyczne i konteksty pojawienia się poszczególnych nurtów myślenia o edukacji kulturalnej/kulturowej a także wyrastające z nich praktyki. Posiada wiedzę pozwalającą rozumieć relacje między koncepcjami edukacji kulturalnej/kulturowej i współczesnymi dylematami społeczno-kulturalnymi związanymi z rozumieniem uczestnictwa w kulturze. Student posiada także wiedzę pozwalającą na samodzielne, krytyczne analizowanie, ocenianie i projektowanie działań w zakresie edukacji kulturalnej/kulturowej oraz analizowanie i ocenianie roli edukatora kulturalnego , w perspektywie interesu społecznego i dobra wspólnego,.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
posiada wiedzę o współczesnych koncepcjach i programach edukacji kulturalnej/kulturowej , o ich podstawach teoretycznych i realizujących je praktykach kulturowych i kulturalnych, o społeczno-etycznym wymiarze roli edukatora kulturalnego/kulturowego. [_W_1]
K_W01 [3/5]
zna współczesne dylematy związane z rozumieniem uczestnictwa w kulturze oraz ich edukacyjne konsekwencje [_W_2]
K_W03 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
egzamin ustny [_w_1]
student otrzymuje w ramach egzaminu ustnego 3 zadania: dwa zagadnienia do rozwinięcia w oparciu o treść wykładów i podane źródła bibliograficzne i jedno dotyczące analizy wybranych przez niego praktyk z zakresu edukacji kulturalnej (charakteru, osadzenia w określonym nurcie myślenia o edukacji kulturalnej, kontekstu społeczno-kulturowego) – w oparciu o materiały dokumentujące wybrane praktyki.
_W_1 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [_fs_1]
zajęcia odbywają się w formie wykładu konwersatoryjnego zakładającego bieżący kontakt ze studentami i dyskusję wokół problemów pojawiających się w związku z tematyką wykładu .
30
Student przygotowuje się do egzaminu na podstawie treści wykładów i podanych źródeł bibliograficznych
75 egzamin ustny [_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)