Widzenie i starzenie się Kierunek studiów: Biofizyka
Kod programu: 03-S2BF13.2019

Nazwa modułu: Widzenie i starzenie się
Kod modułu: 0305-2BF-17-59
Kod programu: 03-S2BF13.2019
Semestr:
  • semestr zimowy 2025/2026
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
  • semestr zimowy 2021/2022
  • semestr zimowy 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
Rozwój widzenia u niemowląt i dzieci, Rozwój ruchowy u niemowląt i dzieci, Rozwój poznawczy i społeczny u niemowląt i dzieci, Efekty wczesnych ograniczeń otoczenia, Zmiany widzenia związane z wiekiem, Zaburzenia rozwoju u dzieci, Metody kliniczne i testy do badania rozwoju dzieci w różnym wieku, Charakterystyka kliniczna dzieci z opóźnieniem w rozwoju, epidemiologia i rodzaje zaburzeń rozwojowych, Testy diagnostyczne w zaburzeniach wzrokowych, powiązanych z nieprawidłowym rozwojem ogólnym, Testy używane przez optometrystów do sprawdzenia poziomu rozwoju wzrokowo-percepcyjnego dziecka, Rola optometrysty i innych zawodów w badaniach przesiewowych i ocenie, leczeniu odsyłaniu dzieci z zaburzeniami rozwojowymi, Zaburzenia starzenia się osoby dorosłej, Charakterystyka kliniczna zmian niewzrokowych funkcji percepcyjnych związanych ze starzeniem się, Objawy, procedury kliniczne i testy w ocenie zmian w widzeniu, Postępowanie u starzejących się pacjentów z utratą zmysłów, Określenie potrzeby skierowania tych pacjentów na konsultacje z innymi specjalistami, Zaburzenia widzenia barwnego ze względu na typ i występowanie, Testy widzenia barwnego używane w celach przesiewowych i diagnostyki wrodzonych zaburzeń widzenia barwnego, Warunki badania widzenia barwnego, Społeczne konsekwencje zaburzeń widzenia barwnego, Określenie potrzeby skierowania tych pacjentów na konsultacje z innymi specjalistami
Wymagania wstępne:
brak wymagań
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Rozumie i opisuje rozwój niemowląt i dzieci [2BF_59_1]
KBF_W01 [4/5] KBF_W02 [4/5] KBF_W06 [4/5] KBF_U01 [4/5] KBF_K01 [4/5]
Rozumie zmiany widzenia związane z wiekiem [2BF_59_2]
KBF_W01 [4/5] KBF_W02 [4/5] KBF_W06 [4/5] KBF_U01 [4/5] KBF_U03 [4/5] KBF_K01 [4/5]
Zna i rozpoznaje zaburzenia rozwoju dzieci [2BF_59_3]
KBF_W02 [4/5] KBF_W06 [4/5] KBF_U03 [4/5]
Zna testy diagnostyczne w zaburzeniach wzrokowych, powiązanych z nieprawidłowym rozwojem ogólnym, [2BF_59_4]
KBF_W02 [4/5] KBF_W04 [4/5] KBF_W06 [4/5]
Potrafi wykorzystywać testy używane przez optometrystów do sprawdzenia poziomu rozwoju wzrokowo-percepcyjnego dziecka [2BF_59_5]
KBF_W02 [4/5] KBF_W04 [4/5] KBF_W06 [4/5] KBF_U04 [4/5] KBF_U07 [4/5] KBF_U10 [4/5] KBF_K06 [4/5]
Potrafi opisać pacjenta geriatrycznego oraz modyfikację badania osoby starszej [2BF_59_6]
KBF_W02 [4/5] KBF_W06 [4/5] KBF_U01 [4/5] KBF_U07 [4/5] KBF_U11 [4/5] KBF_U13 [4/5] KBF_K01 [4/5] KBF_K06 [4/5]
Potrafi opisać zaburzenia widzenia u osoby starszej [2BF_59_7]
KBF_W02 [4/5] KBF_W06 [4/5] KBF_U01 [4/5] KBF_K01 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
egzamin z wykładu [2BF_59_w_1]
egzamin teoretyczny
2BF_59_1 2BF_59_2 2BF_59_3 2BF_59_4 2BF_59_5 2BF_59_6 2BF_59_7
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [2BF_59_fs_1]
prezentacja interaktywna, - analiza przypadków, - symulacje sytuacji z gabinetu
15
Praca własna z literaturą, przygotowanie do egzaminu
15 egzamin z wykładu [2BF_59_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)