Marketing i reklama Kierunek studiów: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Kod programu: 05-S2DK12.2018

Nazwa modułu: Marketing i reklama
Kod modułu: MiR
Kod programu: 05-S2DK12.2018
Semestr: semestr letni 2018/2019
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Opis:
Celem wykładów i ćwiczeń jest zapoznanie studentów w warstwie teoretycznej i praktycznej z problematyką marketingu i reklamy. Student ma zdobyć wiedzę, dzięki której będzie potrafił opisać i wyjaśnić proces marketingu i reklamy z uwzględnieniem jego podstawowych uwarunkowań oraz krytycznie rozważyć podstawowe dylematy teoretyczne i praktyczne związane z tymi dziedzinami. Zajęcia mają także służyć zdobyciu podstawowych umiejętności i kompetencji służących wykorzystaniu zasad i instrumentarium marketingu i reklamy, a także wypracowaniu postawy doceniającej wartość twórczego i etycznego zaangażowania w te procesy.
Wymagania wstępne:
Zna podstawowe teorie dotyczące komunikacji społecznej i zarządzania
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Jest przygotowany stosować w praktyce marketingowej normy etyczne [MiR_K_1]
K10 [5/5]
Doceniając wagę kreatywnego podejścia jest przygotowany do uczestniczenia w projektach z zakresu marketingu i reklamy wymagających współpracy w grupie [MiR_K_2]
K09 [4/5] K13 [4/5]
Identyfikuje, analizuje, ocenia wybrane zjawiska z zakresu marketingu i reklamy, formułuje krytyczne sądy na temat konsekwencji stosowania marketingu i reklamy w życiu społecznym [MiR_U_1]
U01 [5/5] U02 [5/5] U03 [5/5]
Przedstawia, z zachowaniem profesjonalnych (w tym etycznych) zasad właściwych dla praktyki studiowanej dziedziny, rozwiązania problemów związanych ze stosowaniem strategii marketingowych oraz reklamowych [MiR_U_2]
U08 [4/5] U10 [4/5]
Zna terminologię, wybrane modele i koncepcje teoretyczne z zakresu marketingu i reklamy [MiR_W_1]
W01 [5/5] W10 [5/5]
Rozumie i posiada pogłębioną wiedzę na temat tendencji rozwojowych i uwarunkowań procesu marketingu, zarządzania marketingowego oraz zarządzania reklamą, rozumie konsekwencje społeczne tych procesów [MiR_W_2]
W06 [4/5] W07 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Zaliczenie [MiR_w_1]
W trakcie ćwiczeń prowadzący ocenia wiedzę, umiejętności i kompetencje studentów na podstawie ich aktywności w moderowanej przez niego dyskusji oraz przygotowanych przez studentów projektów polegających na omówieniu wybranych, przedmiotowych problemów
MiR_K_1 MiR_K_2 MiR_U_1 MiR_U_2 MiR_W_1 MiR_W_2
Egzamin pisemny [MiR_w_2]
Prowadzący zadaje pytania obejmujące przedmiotową wiedzę i stawia problemy do rozwiązania wymagające wykorzystania zdobytych w trakcie zajęć umiejętności.
MiR_U_1 MiR_U_2 MiR_W_1 MiR_W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [MiR_r_1]
wykład wybranych zagadnień z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych
30
- przygotowanie studenta do egzaminu, - lektura literatury przedmiotowej.
45 Egzamin pisemny [MiR_w_2]
ćwiczenia [MiR_r_2]
- dyskusja moderowana przez prowadzącego ćwiczenia, - studia przypadków, - analizowanie i rozwiązywanie praktycznych problemów z zakresu marketingu i reklamy.
15
- studia literatury przedmiotu, - przygotowywanie wystąpień ustnych, - praca w grupie nad projektami realizowanymi w ramach zajęć
45 Zaliczenie [MiR_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)