Konwersatorium monograficzne Kierunek studiów: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Kod programu: 05-S1DK12.2018

Nazwa modułu: Konwersatorium monograficzne
Kod modułu: KM
Kod programu: 05-S1DK12.2018
Semestr:
  • semestr letni 2020/2021
  • semestr zimowy 2020/2021
  • semestr letni 2019/2020
  • semestr zimowy 2019/2020
  • semestr zimowy 2018/2019
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Celem przedmiotu jest uświadomienie studentom złożoności i zróżnicowania kultury Stanów Zjednoczonych Ameryki, postrzeganej głównie przez pryzmat kultury masowej i komunikowania masowego; zwrócenie uwagi na wartościowe zjawiska i wydarzenia kulturalne w USA, odznaczające się oryginalnością treści i formy, a jednocześnie wpływające na tworzenie nowych trendów w sztuce, literaturze oraz w nowych formach przekazu poza USA – szczególnie w Polsce i Europie. Studenci poznają najważniejsze osiągnięcia artystyczne USA w zakresie literatury, sztuk plastycznych, muzyki, teatru, filmu, nowych mediów, z uwzględnieniem wytworów kultury popularnej; a także zdobywają wiedzę o najważniejszych aktualnych zjawiskach kulturowych wpływających na postawy i zachowania społeczne i życie publiczne.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Potrafi wyjaśnić oddziaływanie mediów masowych na tradycyjne formy komunikowania w amerykańskiej kulturze symbolicznej oraz wynikające z tego przemiany form sztuki, a także dostrzega powiązanie tych procesów z procesami globalnych przemian w mediach i kulturze w innych państwach. [KA_U_1]
U02 [4/5]
Dzięki poznaniu kultury USA, od strony wartościowych zjawisk i dzieł, lepiej rozumie różnorodność tej kultury i społeczeństwa amerykańskiego, ujmuje ją przez pryzmat całościowych dokonań, nie tylko poprzez kulturę masową, przestaje posługiwać się schematami w definiowaniu społeczeństwa amerykańskiego. [KA_U_2]
U03 [4/5]
Student rozpoznaje zróżnicowane grupy społeczne o charakterze kulturowym w społeczeństwie amerykańskim, umie zdefiniować ich aktywność kulturalną oraz kulturalne wytwory tej działalności, potrafi opisać zachodzące procesy komunikacji kulturowej w społeczeństwie amerykańskim. [KA_W_1]
W06 [3/5]
Umie przywołać różnorodne formy amerykańskich przekazów kulturalnych, potrafi interpretować różnorodne teksty kultury uwzględniając ich powstawanie w rozwoju historycznym. [KA_W_2]
W13 [4/5]
Potrafi klasyfikować i opisywać zróżnicowane zjawiska kulturalne powstałe w USA oraz określać aktywność społeczeństwa amerykańskiego w zakresie uczestnictwa w różnych formach kultury. [KA_W_3]
W14 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Zaliczenie na ocenę [KA_w_1]
Ocena końcowa wystawiana jest na podstawie aktywnego udziału studenta w dyskusjach moderowanych przez prowadzącego, co pozwoli ocenić jego wiedzę i zaangażowanie w realizację przedmiotu w trakcie kolejnych zajęć;
KA_U_1 KA_U_2 KA_W_1 KA_W_2 KA_W_3
Prezentacje multimedialne lub referaty przygotowane prze studenta indywidualnie lub w małych grupac [KA_w_2]
Do oceny końcowej brana pod uwagę jest ocena za przedstawienie przez studentów, indywidualnie lub w małych grupach, referatów lub prezentacji multimedialnych dotyczących wybranych zagadnień kultury USA.
KA_U_1 KA_U_2 KA_W_1 KA_W_2 KA_W_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
konwersatorium [KA_fs_1]
Zajęcia prowadzone są z użyciem poniższych metod: - dyskusja moderowana przez prowadzącego ćwiczenia, podczas której analizowane są aktualne zjawiska i wydarzenia kulturalne w USA i ich oddziaływanie na kulturę polską i europejską. - przedstawienie przez studentów, indywidualnie lub w małych grupach, referatów lub prezentacji multimedialnych dotyczących wybranych zagadnień kultury USA. - tematy przygotowywanych referatów lub prezentacji studenci wybierają samodzielnie spośród zestawu zaproponowanego przez prowadzącego na pierwszych zajęciach.
30
Praca własna studenta polega na: -zapoznanie się z literaturą wprowadzającą do zagadnień poruszanych na zajęciach, - przygotowanie przez studentów, indywidualnie lub w małych grupach, referatów lub prezentacji multimedialnych dotyczących wybranych zagadnień kultury USA.
60 Zaliczenie na ocenę [KA_w_1] Prezentacje multimedialne lub referaty przygotowane prze studenta indywidualnie lub w małych grupac [KA_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)