Marketing polityczny Kierunek studiów: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Kod programu: 05-S2DK12.2019

Nazwa modułu: Marketing polityczny
Kod modułu: MP
Kod programu: 05-S2DK12.2019
Semestr: semestr zimowy 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Opis:
Celem modułu jest zapoznanie studentów w warstwie teoretycznej i praktycznej z problematyką marketingu politycznego, jak również przekazanie ogólnej wiedzy z zakresu marketingu. Student ma zdobyć wiedzę, dzięki której będzie potrafił opisać i wyjaśnić proces marketingu politycznego z uwzględnieniem jego podstawowych uwarunkowań oraz krytycznie rozważyć podstawowe dylematy teoretyczne i praktyczne związane z tą dziedziną. Zajęcia mają także służyć zdobyciu podstawowych umiejętności i kompetencji służących wykorzystaniu zasad i instrumentarium marketingu (zwłaszcza politycznego) w praktyce, a także wypracowaniu postawy doceniającej wartość twórczego i etycznego zaangażowania w te procesy.
Wymagania wstępne:
Zna podstawowe teorie dotyczące komunikacji społecznej i zarządzania oraz posiada podstawową wiedzę z zakresu nauk o polityce
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest przygotowany do uczestniczenia w projektowaniu działań komunikacyjnych i kampanii wizerunkowych [MP_K1]
K06 [5/5] K09 [5/5]
efektywnie współpracuje w grupie podczas realizacji projektów z zakresu marketingu politycznego [MP_K2]
K03 [5/5]
potrafi prawidłowo interpretować i analizować działania podmiotów w obszarze marketingu politycznego [MP_U1]
U03 [5/5]
potrafi konstruować strategie marketingowe dla określonych podmiotów politycznych [MP_U2]
U07 [4/5] U08 [4/5]
definiuje podstawowe koncepcje z zakresu marketingu ze szczególnym uwzględnieniem marketingu politycznego [MP_W1]
W01 [5/5]
wskazuje najważniejsze tendencje w zakresie rozwoju marketingu politycznego [MP¬_W2]
W07 [4/5]
rozumie psychologiczne aspekty marketingu politycznego i zna mechanizmy wywierania wpływu na innych [MP¬_W3]
W06 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Dyskusja moderowana przez prowadzącego w trakcie ćwiczeń [w1]
W trakcie dyskusji prowadzący zadaje pytania sprawdzające wiedzę, której dotyczy opisywany efekt kształcenia. Jeśli słuchacz nie dysponuje wystarczającą wiedzą, musi zaliczyć temat w trakcie konsultacji.
MP_K1 MP_U1 MP_W1 MP¬_W2 MP¬_W3
Projekty zaliczeniowe [w2]
Studenci w grupach w oparciu o wiedzę zdobytą na ćwiczeniach przygotowują projekty zaliczeniowe oceniające strategie marketingowe konkretnych podmiotów politycznych.
MP_K1 MP_K2 MP_U1 MP_U2
Egzamin ustny [w3]
Prowadzący zadaje pytania obejmujące przedmiotową wiedzę i stawia problemy do rozwiązania wymagające wykorzystania zdobytych w trakcie zajęć umiejętności.
MP_W1 MP¬_W2 MP¬_W3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [MP_fs_1]
Zajęcia realizowane są z użyciem poniższych metod: - dyskusja moderowana przez prowadzącego ćwiczenia; - analizowanie studiów przypadku z zakresu marketingu politycznego
15
Praca własna studenta obejmuje: - studiowanie literatury przedmiotu; - przygotowanie projektów zaliczeniowych.
30 Dyskusja moderowana przez prowadzącego w trakcie ćwiczeń [w1] Projekty zaliczeniowe [w2]
wykład [MP_fs_2]
wykład wybranych zagadnień z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych
15
Praca własna studenta obejmuje studiowanie literatury przedmiotu oraz przygotowanie do egzaminu.
30 Egzamin ustny [w3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)