Rewolucje polityczne
Kierunek studiów: Bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe
Kod programu: 05-S2BM17.2019

Nazwa modułu: | Rewolucje polityczne |
---|---|
Kod modułu: | RP |
Kod programu: | 05-S2BM17.2019 |
Semestr: | semestr zimowy 2019/2020 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Celem przedmiotu jest zapoznanie studentow z pojęciem rewolucji politycznych, ich uwarunkowaniami, przebiegiem oraz skutkami, w oparciu o szereg analizowanych w ramach modułu case studies. |
Wymagania wstępne: | Podstawowe wiadomości z zakresu wiedzy o społeczeństwie i edukacji dla bezpieczeństwa. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Potrafi uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych, zmierzających do stabilizacji życia politycznego i społecznego. [RP_K_1] |
BNM_2_K07 [2/5] |
Potrafi wskazać i poddać analizie najważniejsze rewolucje polityczne, które miały miejsce w Europie, Azji i Afryce po 1989 roku. [RP_U_1] |
BNM_2_U05 [3/5] |
Ma wiedzę na temat wielowymiarowych uwarunkowań rewolucji politycznych. [RP_W_1] |
BNM_2_W04 [3/5] |
Posiada pogłębioną wiedzę na temat implikacji rewolucji politycznych dla bezpieczeństwa narodowego i międzynarodowego. [RP_W_2] |
BNM_2_W08 [3/5] |
Ma pogłębioną wiedzę na temat przeciwdziałania i skutecznego reagowania na zagrożenia dla bezpieczeństwa wewnętrznego. [RP_W_3] |
BNM_2_W12 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Dyskusja moderowana [RP_1] | W ramach ćwiczeń prowadzący organizuje dyskusję ze studentami, sprawdzające wiedzę oraz wykształcające odpowiednie umiejętności i kompetencje. |
RP_K_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
konwersatorium [RP_FS_1] | Zajęcia prowadzone są z użyciem następujących metod:
- dyskusja moderowana,
- opis wyjaśniający,
- dyskusja piramidowa,
- dyskusja dydaktyczna,
- dyskusja okrągłego stołu,
- metoda „burzy mózgów”
- aranżowanie debat,
- analizowanie i rozwiązywanie problemów praktycznych i teoretycznych. |
15 | Praca własna studenta obejmuje:
- zapoznanie się z literaturą przedmiotu,
- zapoznanie się i zdanie lektur obowiązkowych,
- przygotowywanie wystąpień ustnych.
|
45 |
Dyskusja moderowana [RP_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |