Polityka edukacyjna Kierunek studiów: Politologia
Kod programu: 05-S1PO12.2019

Nazwa modułu: Polityka edukacyjna
Kod modułu: PE
Kod programu: 05-S1PO12.2019
Semestr: semestr letni 2019/2020
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Moduł obejmuje treści związane z prowadzeniem polityki edukacyjnej w Polsce, w wybranych państwach europejskich, a także związane z unijną polityką edukacyjną (w tym w szczególności z Lifelong Learning Programme). Podczas realizacji modułu analizowane będą procesy dokonywania zmian w polskim systemie oświaty, a także ich uwarunkowania. Ponadto omówione zostaną potrzeby edukacyjne grup zagrożonych wykluczeniem społecznym.
Wymagania wstępne:
Słuchacz powinien dysponować podstawową wiedzą z zakresu polityki społecznej. W szczególności powinien posiadać kluczowe informacje na temat dyscyplin szczegółowych polityki społecznej.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Uznaje i szanuje różnice punktów widzenia, determinowane odmiennym podłożem społecznym, politycznym i kulturowym [PE_K_1]
POL_1_K06 [3/5]
Ma potrzebę dalszego uzupełniania wiedzy oraz doskonalenia i poszerzania umiejętności, rozumie potrzebę kształcenia ustawicznego [PE_K_2]
POL_1_K09 [3/5]
Potrafi interpretować polityczne, prawne, ekonomiczne i kulturowe aspekty systemu edukacji w Polsce [PE_U_1]
POL_1_U07 [4/5]
Posiada umiejętność analizowania i wyjaśniania mechanizmów funkcjonowania człowieka w systemie edukacji, potrafi analizować i interpretować mechanizmy funkcjonowania instytucji systemu edukacji w Polsce [PE_U_2]
POL_1_U20 [3/5]
Zna i rozumie znaczenie polityki edukacyjnej w systemie polityki społecznej, a także identyfikuje podstawowe instrumenty tej działalności [PE_W_1]
POL_1_W03 [5/5] POL_1_W06 [5/5] POL_1_W08 [5/5]
Ma podstawową wiedzę na temat procesu podejmowania zmian w polskiej oświacie i wpływu decyzji politycznych na tę sferę życia społecznego [PE_W_2]
POL_1_W07 [4/5] POL_1_W14 [4/5]
Ma podstawową wiedzę na temat systemów edukacyjnych wybranych państw europejskich oraz polityki edukacyjnej Unii Europejskiej [PE_W_3]
POL_1_W08 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Dyskusja moderowana [PE_w_1]
Prowadzący formułuje problem, a następnie wraz grupą podejmuje prób jego rozwiązania. Jeżeli słuchacz nie dysponuje wiedzą z zakresu omawianego problemu, jest zobowiązany do zaliczenia tematu podczas konsultacji.
PE_K_2 PE_U_1 PE_U_2 PE_W_1 PE_W_2 PE_W_3
Praca w podgrupach [PE_w_2]
Słuchacze zostają podzieleni na małe grupy, w których opracowują wyznaczone zagadnienia. Następnie ma miejsce prezentacja efektów prac grup w postaci wypowiedzi ustnych.
PE_K_1 PE_W_2 PE_W_3
Debata [PE_w_3]
Słuchacze biorą udział w krótkich debatach, w których mają możliwość obrony swoich opinii, przyjętych przez siebie stanowisk.
PE_K_1 PE_U_2 PE_W_1 PE_W_2 PE_W_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
konwersatorium [PE_fs_1]
Zajęcia prowadzone w oparciu o metody:  dyskusja moderowana,  praca w podgrupach,  debata.
30
Praca własna studenta obejmuje:  studiowanie literatury przedmiotu,  analiza aktów prawnych,  przygotowanie wystąpień ustnych.
30 Dyskusja moderowana [PE_w_1] Praca w podgrupach [PE_w_2] Debata [PE_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)