Praktyczna nauka I języka 2: Ekspresja pisemna z gramatyką praktyczną Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: 02-S1FS12.2019

Nazwa modułu: Praktyczna nauka I języka 2: Ekspresja pisemna z gramatyką praktyczną
Kod modułu: 02-FS1-17-PN1J2EPG
Kod programu: 02-S1FS12.2019
Semestr:
  • semestr letni 2020/2021
  • semestr letni 2019/2020
Język wykładowy: w zależności od wyboru
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 2
Opis:
Przedmiot Ekspresja pisemna z gramatyką praktyczną należący do modułu Praktyczna nauka pierwszego języka 1 realizuje zakres wymogów określonych dla sprecyzowanego w sylabusie poziomu biegłości ESOKJ wybranego pierwszego języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego. W ramach tego przedmiotu nauka języka realizowana jest od poziomu A1, który studenci osiągnęli po zaliczeniu modułu Praktyczna nauka pierwszego języka 1. Studenci zapoznają się z podstawowymi strukturami gramatycznymi oraz zasadami pisowni oraz przyswajają sobie umiejętności tworzenia tekstów w zakresie podstawowych rodzajów komunikacji językowej w wybranym pierwszym języku południowo- lub zachodniosłowiańskim.
Wymagania wstępne:
1. Znajomość wybranego pierwszego języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego na poziomie A1 2. Znajomość podstawowych konstrukcji gramatycznych i leksykalnych języka kierunkowego 3. Znajomość stylistyki funkcjonalnej i języka polskiego
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
student posiada umiejętności językowe w zakresie fonetyki, ortografii, gramatyki I-go języka kierunkowego, rozumie i interpretuje tekst mówiony i pisany oraz prowadzi konwersacje w tym języku zgodnie z wymogami określonymi dla poziomu A2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego [02-FS1-17-PN1J2EPG_1]
K_U01 [5/5]
student posiada uporządkowaną podstawową wiedzę w zakresie systemu fonetycznego oraz morfologicznego I-go języka kierunkowego oraz odnosi ją do charakterystyki zjawisk obecnych w innych językach z obszaru Słowiańszczyzny południowej lub zachodniej [02-FS1-17-PN1J2EPG_2]
K _W01 [4/5]
student potrafi samodzielnie przygotować wystąpienie pisemne i ustne na temat wybranych zagadnień z zakresu problematyki filologicznej, ze szczególnym uwzględnieniem językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej, zgodnych z wymogami określonymi dla poziomu A2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w I-ym języku kierunkowym, z wykorzystaniem różnych źródeł i materiałów przy poszanowaniu zasad prawa autorskiego [02-FS1-17-PN1J2EPG_3]
K_U13 [3/5]
student wykazuje aktywną postawę w zakresie opanowania różnic między językami, dążąc do samodzielnego pogłębiania i poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w zakresie I-go języka kierunkowego [02-FS1-17-PN1J2EPG_4]
K _K01 [2/5]
student potrafi planować pracę w zespole, współdziałać i pracować w grupie [02-FS1-17-PN1J2EPG_5]
K_U16 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Ocenianie ciągłe [02-FS1-17-PN1J2EPGw1]
Ocena stopnia przygotowania do zajęć na podstawie testów cząstkowych śródsemestralnych (testów, dyktand, prac pisemnych, wypowiedzi ustnych)
02-FS1-17-PN1J2EPG_1 02-FS1-17-PN1J2EPG_2 02-FS1-17-PN1J2EPG_3 02-FS1-17-PN1J2EPG_4 02-FS1-17-PN1J2EPG_5
Ocena kształtująca [02-FS1-17-PN1J2EPGw2]
Ocena zadań domowych, analiza typowych błędów językowych
02-FS1-17-PN1J2EPG_1 02-FS1-17-PN1J2EPG_2 02-FS1-17-PN1J2EPG_3 02-FS1-17-PN1J2EPG_4 02-FS1-17-PN1J2EPG_5
Ocena podsumowująca (egzamin praktyczny): egzamin pisemny [02-FS1-17-PN1J2EPGw3]
Sprawdzian w formie testu opisowego weryfikujący stopień przyswojenia przez studenta wymaganej wiedzy teoretycznej obejmujący część ortograficzną, gramatyczną, leksykalną, rozumienie tekstu pisanego / słuchanego oraz wypracowanie
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [02-FS1-17-PN1J2EPG]
Ćwiczenia skupiają się na kształtowaniu kompetencji językowej i komunikacyjnej w różnych układach nadawca-odbiorca i konsytuacjach, a także w zależności od celu i funkcji wypowiedzi w oparciu o kształtowanie umiejętności poprawnej wymowy w wybranym pierwszym języku południowo- lub zachodniosłowiańskim oraz poprawnego pod względem gramatycznym konstruowania wypowiedzi pisemnej i ustnej. Metody: podające: objaśnienie, wyjaśnienie, opis, opowiadanie praktyczne: dyskusja, symulacja Aktywizujące: burza mózgów, inscenizacja, metoda sytuacyjna. Indywidualna praca ze studentem. Udział w egzaminie.
30
1. Udział w zajęciach bezpośrednich 2. Bieżące przygotowanie do zajęć 3. Udział w konsultacjach 4. Przygotowanie do egzaminu i udział w nim
80 Ocenianie ciągłe [02-FS1-17-PN1J2EPGw1] Ocena kształtująca [02-FS1-17-PN1J2EPGw2] Ocena podsumowująca (egzamin praktyczny): egzamin pisemny [02-FS1-17-PN1J2EPGw3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)