Praktyczna nauka I języka 2: Ekspresja pisemna z gramatyką praktyczną
Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: 02-S1FS12.2019

Nazwa modułu: | Praktyczna nauka I języka 2: Ekspresja pisemna z gramatyką praktyczną |
---|---|
Kod modułu: | 02-FS1-17-PN1J2EPG |
Kod programu: | 02-S1FS12.2019 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Przedmiot Ekspresja pisemna z gramatyką praktyczną należący do modułu Praktyczna nauka pierwszego języka 1 realizuje zakres wymogów określonych dla sprecyzowanego w sylabusie poziomu biegłości ESOKJ wybranego pierwszego języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego. W ramach tego przedmiotu nauka języka realizowana jest od poziomu A1, który studenci osiągnęli po zaliczeniu modułu Praktyczna nauka pierwszego języka 1. Studenci zapoznają się z podstawowymi strukturami gramatycznymi oraz zasadami pisowni oraz przyswajają sobie umiejętności tworzenia tekstów w zakresie podstawowych rodzajów komunikacji językowej w wybranym pierwszym języku południowo- lub zachodniosłowiańskim. |
Wymagania wstępne: | 1. Znajomość wybranego pierwszego języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego na poziomie A1
2. Znajomość podstawowych konstrukcji gramatycznych i leksykalnych języka kierunkowego
3. Znajomość stylistyki funkcjonalnej i języka polskiego |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
student posiada umiejętności językowe w zakresie fonetyki, ortografii, gramatyki I-go języka kierunkowego, rozumie i interpretuje tekst mówiony i pisany oraz prowadzi konwersacje w tym języku zgodnie z wymogami określonymi dla poziomu A2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego [02-FS1-17-PN1J2EPG_1] |
K_U01 [5/5] |
student posiada uporządkowaną podstawową wiedzę w zakresie systemu fonetycznego oraz morfologicznego I-go języka kierunkowego oraz odnosi ją do charakterystyki zjawisk obecnych w innych językach z obszaru Słowiańszczyzny południowej lub zachodniej [02-FS1-17-PN1J2EPG_2] |
K _W01 [4/5] |
student potrafi samodzielnie przygotować wystąpienie pisemne i ustne na temat wybranych zagadnień z zakresu problematyki filologicznej, ze szczególnym uwzględnieniem językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej, zgodnych z wymogami określonymi dla poziomu A2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w I-ym języku kierunkowym, z wykorzystaniem różnych źródeł i materiałów przy poszanowaniu zasad prawa autorskiego [02-FS1-17-PN1J2EPG_3] |
K_U13 [3/5] |
student wykazuje aktywną postawę w zakresie opanowania różnic między językami, dążąc do samodzielnego pogłębiania i poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w zakresie I-go języka kierunkowego [02-FS1-17-PN1J2EPG_4] |
K _K01 [2/5] |
student potrafi planować pracę w zespole, współdziałać i pracować w grupie [02-FS1-17-PN1J2EPG_5] |
K_U16 [1/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Ocenianie ciągłe [02-FS1-17-PN1J2EPGw1] | Ocena stopnia przygotowania do zajęć na podstawie testów cząstkowych śródsemestralnych (testów, dyktand, prac pisemnych, wypowiedzi ustnych) |
02-FS1-17-PN1J2EPG_1 |
Ocena kształtująca [02-FS1-17-PN1J2EPGw2] | Ocena zadań domowych, analiza typowych błędów językowych |
02-FS1-17-PN1J2EPG_1 |
Ocena podsumowująca (egzamin praktyczny): egzamin pisemny [02-FS1-17-PN1J2EPGw3] | Sprawdzian w formie testu opisowego weryfikujący stopień przyswojenia przez studenta wymaganej wiedzy teoretycznej obejmujący część ortograficzną, gramatyczną, leksykalną, rozumienie tekstu pisanego / słuchanego oraz wypracowanie |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [02-FS1-17-PN1J2EPG] | Ćwiczenia skupiają się na kształtowaniu kompetencji językowej i komunikacyjnej w różnych układach nadawca-odbiorca i konsytuacjach, a także w zależności od celu i funkcji wypowiedzi w oparciu o kształtowanie umiejętności poprawnej wymowy w wybranym pierwszym języku południowo- lub zachodniosłowiańskim oraz poprawnego pod względem gramatycznym konstruowania wypowiedzi pisemnej i ustnej.
Metody:
podające: objaśnienie, wyjaśnienie, opis, opowiadanie
praktyczne: dyskusja, symulacja
Aktywizujące: burza mózgów, inscenizacja, metoda sytuacyjna.
Indywidualna praca ze studentem.
Udział w egzaminie.
|
30 | 1. Udział w zajęciach bezpośrednich
2. Bieżące przygotowanie do zajęć
3. Udział w konsultacjach
4. Przygotowanie do egzaminu i udział w nim
|
80 |
Ocenianie ciągłe [02-FS1-17-PN1J2EPGw1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |