Język łaciński
Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: 02-S1FS12.2019

Nazwa modułu: | Język łaciński |
---|---|
Kod modułu: | 02-FS1-17-JLAC |
Kod programu: | 02-S1FS12.2019 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Zajęcia w ramach modułu przeznaczone są dla osób, które rozpoczynają naukę języka łacińskiego. Studenci zapoznają się z podstawowym słownictwem, strukturą gramatyczną i ortografią języka łacińskiego oraz ćwiczą sprawności językowe w zakresie rozumienia i interpretowania tekstów pisanych. Ponadto zapoznają się z zasadami pisowni oraz przyswajają sobie umiejętności tworzenia i odczytywania tekstów w języku łacińskim. Celem modułu jest wskazanie zaplecza etymologicznego i słowotwórczego dla języków słowiańskich oraz zapoznanie studentów ze związkami kultury obszaru Słowiańszczyzny południowej i zachodniej z kulturą antyczną. |
Wymagania wstępne: | Brak |
Literatura podstawowa: | Stanisław Wilczyński, Teresa Zarych „Rudimenta latinitatis". Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego 2009. |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści w obrębie dyscyplin, do których przyporządkowany jest kierunek (literaturoznawstwo, językoznawstwo) w tym w zakresie językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej [02-FS1-17-JLAC_1] |
K _K01 [5/5] |
student potrafi analizować teksty w języku łacińskim pod kątem fonetycznym, fonologicznym, morfologicznym, leksykalnym i składniowym, zgodnie z metodologią językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej, odnosząc je do zjawisk charakteryzujących inne języki [02-FS1-17-JLAC_2] |
K_U04 [4/5] |
student potrafi wskazać powiązania między wybranymi językami zachodnio- i/lub południowosłowiańskimi oraz kulturą obszaru Słowiańszczyzny południowej i/lub zachodniej a językiem łacińskim i kulturą antyczną [02-FS1-17-JLAC_3] |
K_U03 [4/5] |
student jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów oraz korzystania z opinii i pomocy ekspertów [02-FS1-17-JLAC_4] |
K _K02 [3/5] |
student zna i rozumie w zaawansowanym stopniu miejsce i znaczenie nauk humanistycznych w systemie nauk, kierunki ich rozwoju w ramach dyscyplin, do których przyporządkowany jest kierunek (literaturoznawstwo, językoznawstwo), w tym w zakresie językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej [02-FS1-17-JLAC_5] |
K_W10 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
zaliczenie [02-FS1-17-JLAC_w_1] | całościowe, pisemne sprawdzenie wiedzy i umiejętności nabytych w trakcie zajęć i w ramach pracy własnej w skali ocen 2-5 |
02-FS1-17-JLAC_2 |
kolokwium [02-FS1-17-JLAC_w_2] | okresowe, pisemne sprawdzenie wiedzy i umiejętności nabytych w trakcie zajęć i w ramach pracy własnej w skali ocen 2-5 |
02-FS1-17-JLAC_5 |
aktywność na zajęciach [02-FS1-17-JLAC_w_3] | aktywny udział w indywidualnych i lub grupowych zadaniach w trakcie zajęć i w ramach pracy własnej w skali ocen 2-5 |
02-FS1-17-JLAC_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [02-FS1-17-JLAC_fs_1] | Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu metody gramatyczno-tłumaczeniowej, z pisemną lub ustną informacją zwrotną, z udziałem pracy własnej studenta; ćwiczenia są prowadzone z wykorzystaniem metod aktywizujących
(burza mózgów) i metody sokratycznej. |
30 | Praca z podręcznikiem, słownikiem literaturą podstawową, źródłami internetowymi; przyswajanie, utrwalanie wiedzy
i umiejętności nabytych w trakcie zajęć; przygotowywanie form wypowiedzi ustnych i pisemnych; aktywny udział w dyskusji. |
30 |
zaliczenie [02-FS1-17-JLAC_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |