Wstęp do literaturoznawstwa 2
Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: 02-S1FS12.2019

Nazwa modułu: | Wstęp do literaturoznawstwa 2 |
---|---|
Kod modułu: | 02-FS1-17-WL2 |
Kod programu: | 02-S1FS12.2019 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Celem zajęć jest zapoznanie studentów z wybranymi zagadnieniami z zakresu sposobu istnienia i budowy dzieła literackiego (w oparciu o epikę). Na zajęciach studenci poznają i utrwalają wiadomości na temat podstawowych zagadnień wiedzy o literaturze, by następnie wykorzystać je w semestralnej pracy pisemnej, w której analizują i interpretują wybrane dzieło epickie.
Zajęcia kształcą zdolności analitycznego i syntetycznego myślenia w interpretacji tekstu epickiego. Uczą rozpoznawać, opisywać i kojarzyć elementy składowe utworu epickiego w ich funkcji sensotwórczej oraz zastosowania teorii w analizie i w interpretacji.
|
Wymagania wstępne: | 1. Doświadczenie lekturowe i wiedza historycznoliteracka w zakresie literatury polskiej
2. Podstawowa wiedza historycznoliteracka w zakresie wybranej literatury słowiańskiej (zwłaszcza I-go języka kierunkowego)
3. Doświadczenie lekturowe i teatralne
4. Wiedza i umiejętności z zakresu modułu Wstęp do literaturoznawstwa 1
|
Literatura podstawowa: | 1. M. Głowiński, A. Okopień-Sławińska, J. Sławiński: Zarys teorii literatury. Warszawa:
WSiP, 1975. (wybrane zagadnienia)
2. E. Miodońska-Brookes, A. Kulawik, M. Tatara: Zarys poetyki. Warszawa: PWN, 1980.
(wybrane zagadnienia)
3. Słownik terminów literackich. Red. J. Sławiński. Wrocław: Zakład Narodowy im.
Ossolińskich, 2000. (wybrane zagadnienia) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
student zna i rozumie w zaawansowanym stopniu terminologię ogólną i szczegółową w ramach literaturoznawstwa [02-FS1-17-WL2_1] |
K_W08 [5/5] |
student zna i rozumie w zaawansowanym stopniu miejsce i znaczenie nauk humanistycznych w systemie nauk, kierunki ich rozwoju w ramach dyscyplin, do których przyporządkowany jest kierunek (literaturoznawstwo, językoznawstwo). [02-FS1-17-WL2_2] |
K_W10 [4/5] |
student samodzielnie dokonuje analizy tekstu literackiego z zastosowaniem aparatu krytyczno- i teoretycznoliterackiego oraz sytuuje jego problematykę w szerszym kontekście wiedzy humanistycznej [02-FS1-17-WL2_3] |
K_U09 [3/5] |
student potrafi samodzielnie opracować wybrane zagadnienia, z poszanowaniem prawa autorskiego oraz z zachowaniem zasad obiektywności i akademickiego stylu wywodu – według kryteriów obowiązujących dla prac dyplomowych licencjackich (w szerokim zakresie: od doboru narzędzi edytorskich poprzez wyszukiwanie, selekcjonowanie i wykorzystywanie informacji z różnych źródeł do poprawnej kompletacji źródeł bibliograficznych) w obrębie dyscyplin, do których przyporządkowany jest kierunek (literaturoznawstwo, językoznawstwo) w tym w zakresie językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej [02-FS1-17-WL2_4] |
K_U14 [2/5] |
student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści w obrębie dyscyplin, do których przyporządkowany jest kierunek (literaturoznawstwo, językoznawstwo) w tym w zakresie językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej [02-FS1-17-WL2_5] |
K _K01 [1/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Ocena kształtująca: prezentacja/referat [02-FS1-12-WL2_w_3] | ocena opanowania przez studenta umiejętności wyszukiwania informacji z różnych źródeł, ich selekcji i syntetycznej prezentacji |
02-FS1-17-WL2_2 |
Ocena podsumowująca: egzamin ustny [02-FS1-17-WL2_w_1] | ocena opanowania przez studenta umiejętności łączenia i porządkowania wiedzy zdobywanej na zajęciach z wiedzą zdobywaną podczas samodzielnej lektury w oparciu o przygotowaną przez niego pracę analityczno-interpretacyjną odnoszącą się do wybranego utworu lub zagadnienia |
02-FS1-17-WL2_1 |
Ocena podsumowująca: praca pisemna semestralna [02-FS1-17-WL2_w_2] | ustny sprawdzian opanowania przez studenta umiejętności łączenia i porządkowania wiedzy zdobywanej na zajęciach z wiedzą zdobywaną podczas samodzielnej lektury w oparciu o przygotowany przez niego wybór lektur dodatkowych |
02-FS1-17-WL2_2 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [02-FS1-12-WL2_fs_1] | 1. metody praktycznego działania: dyskusja dydaktyczna, lektura tekstów źródłowych,
2. metody obrazowe: prezentacja multimedialna.
|
15 | 1. Udział w zajęciach bezpośrednich
2. Bieżące przygotowanie do zajęć lub przygotowanie prezentacji/referatu.
3. Udział w konsultacjach.
4. Przygotowanie do rozmowy kontrolnej i udział w niej lub przygotowanie pracy semestralnej.
|
30 |
Ocena kształtująca: prezentacja/referat [02-FS1-12-WL2_w_3] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |