Kultura Słowian południowych 2
Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: 02-S1FS12.2019

Nazwa modułu: | Kultura Słowian południowych 2 |
---|---|
Kod modułu: | 02-FS1-17-KSP2 |
Kod programu: | 02-S1FS12.2019 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Konwersatorium wprowadzające wiedzę na temat kultury Słowiańszczyzny południowej, ze szczególnym uwzględnieniem słowiańskiego filmu, muzyki, sztuk plastycznych i teatru. Studenci poznają specyfikę filmu, muzyki, sztuk plastycznych i teatru jako dziedzin kultury, ich miejsce w jednej z kultur narodowych Słowian południowych, najważniejsze kierunki ich rozwoju dawniej i dziś, w kontekście tychże dziedzin kultury Europie i na świecie. Zapoznają się z najważniejszymi instytucjami współczesnego życia kulturalnego kierunkowego obszaru Słowiańszczyzny oraz z organizacją szkolnictwa artystycznego na terenie kierunkowego obszaru Słowiańszczyzny. |
Wymagania wstępne: | Wyniesiona ze szkoły średniej wiedza ogólna na temat historii filmu, muzyki, teatru i sztuki w Polsce i na świecie. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
student zna najważniejsze procesy historyczne kształtujące tożsamości lokalne, etniczne i narodowe w krajach Słowiańszczyzny południowej [02-FS1-17-KSP2_1] |
K_W06 [5/5] |
student zna wybrane podstawowe zagadnienia z zakresu rozwoju kultury obszaru Słowiańszczyzny południowej [02-FS1-17-KSP2_2] |
K_W05 [4/5] |
student potrafi zastosować posiadaną wiedzę dotyczącą kultury wybranego obszaru Słowiańszczyzny południowej do analizy historycznych i współczesnych przejawów kultury, wykazując ich znaczenie i wpływ na kształtowanie oraz postrzeganie tożsamości narodowej w kontekście językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej [02-FS1-17-KSP2_3] |
K_U06 [3/5] |
student potrafi odnieść posiadaną wiedzę historyczna dotyczącą jednego z narodów południowosłowiańskich do historycznych i współczesnych procesów kulturowych, politycznych i społecznych krajów Słowiańszczyzny południowej [02-FS1-17-KSP2_4] |
K_U07 [2/5] |
student jest gotów do podejmowania aktywności na rzecz środowiska społecznego i uczestniczenia w życiu kulturalnym, korzystając z różnych form i mediów [02-FS1-17-KSP2_5] |
K _K04 [1/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Ocenianie ciągłe: sprawdziany w formie tekstów pisemnych lub rozmów weryfikujących [02-FS1-17-KSP2_w_1] | Bieżąca weryfikacja stopnia opanowania przez studenta wymaganej wiedzy na temat procesów kształtowania się tożsamości lokalnych, etnicznych i narodowych w krajach Słowiańszczyzny południowej oraz powiązanych z nimi wybranych podstawowych zagadnień z zakresu rozwoju filmu, muzyki, sztuk plastycznych i teatru |
02-FS1-17-KSP2_1 |
Ocena kształtująca: przygotowanie prezentacji lub referatu [02-FS1-17-KSP2_w_2] | Ocena umiejętności studenta pod kątem zastosowania posiadanej wiedzy na temat rozwoju filmu, muzyki, sztuk plastycznych i teatru wybranego obszaru Słowiańszczyzny do przedstawienia różnych form tej dziedziny kultury z wykazaniem ich związków z kształtowaniem się tożsamości narodowej |
02-FS1-17-KSP2_1 |
Ocena podsumowująca: rozmowa kontrolna [02-FS1-17-KSP2_w_3] | Weryfikacja stopnia przyswojenia przez studenta wymaganej wiedzy i
umiejętności |
02-FS1-17-KSP2_2 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [02-FS1-17-KSP2_fs_1] | Metody podające: objaśnienie, wyjaśnienie, opis, opowiadanie.
Metody obrazowe: prezentacja multimedialna.
Udział w rozmowie kontrolnej.
|
15 | Udział w zajęciach bezpośrednich.
Przygotowanie do rozmowy kontrolnej i udział w niej.
|
20 |
Ocena podsumowująca: rozmowa kontrolna [02-FS1-17-KSP2_w_3] |
ćwiczenia [2-FS1-17-KSP2_fs_2] | Metody:
1. Podające (wykład informacyjny, objaśnienie, wyjaśnianie, opis, prezentacja)
2. Problemowe (konwersatorium, dyskusja
dydaktyczna).
Indywidualna praca ze studentem.
|
15 | 1. Udział w zajęciach bezpośrednich.
2. Bieżące przygotowanie do zajęć.
3. Przygotowanie prezentacji lub referatu.
4. Udział w konsultacjach.
|
50 |
Ocenianie ciągłe: sprawdziany w formie tekstów pisemnych lub rozmów weryfikujących [02-FS1-17-KSP2_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |