Praktyczna nauka języka zachodnioeuropejskiego 2
Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: 02-S1FS12.2019

Nazwa modułu: | Praktyczna nauka języka zachodnioeuropejskiego 2 |
---|---|
Kod modułu: | 02-FS1-17-PNJZE2 |
Kod programu: | 02-S1FS12.2019 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Nauka języka zachodnioeuropejskiego jest kontynuowana, a efektem realizacji modułu jest sprecyzowany w sylabusie poziom biegłości ESOKJ. Studenci rozszerzają zasób słownictwa, pogłębiają znajomość struktury gramatycznej, fonetycznej i ortograficznej wybranego języka oraz ćwiczą sprawności językowe w zakresie rozumienia i interpretowania tekstów pisanych i mówionych. Ponadto doskonalą wymowę i pisownię oraz umiejętności tworzenia i odczytywania tekstów w zakresie podstawowych rodzajów komunikacji językowej w wybranym pierwszym języku południowo- lub zachodniosłowiańskim. |
Wymagania wstępne: | 1. Zaliczenie modułu Praktyczna nauka języka zachodnioeuropejskiego 1
2. Znajomość podstawowych konstrukcji gramatycznych i leksykalnych języka zachodnioeuropejskiego
3. Znajomość stylistyki funkcjonalnej i języka polskiego |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
student posiada umiejętności językowe w zakresie fonetyki, ortografii, gramatyki wybranego języka zachodnioeuropejskiego, rozumie i interpretuje tekst mówiony i pisany oraz prowadzi konwersacje w tym języku zgodnie z wymogami dla określonego w sylabusie poziomu zaawansowania Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego [02-FS1-17-PNJZE2_1] |
K_U02 [5/5] |
student zna i rozumie powiązania wybranych języków południowo- lub/i zachodniosłowiańskich z językiem zachodnioeuropejskim oraz związki kultury obszaru Słowiańszczyzny południowej lub zachodniej z kulturą obszaru języka obcego niesłowiańskiego [02-FS1-17-PNJZE2_2] |
K _W02 [4/5] |
student potrafi samodzielnie przygotować wystąpienie pisemne i ustne w wybranym języku zachodnioeuropejskim na temat wybranych zagadnień z zakresu problematyki filologicznej, ze szczególnym uwzględnieniem językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej, zgodnych z wymogami dla określonego w sylabusie poziomu zaawansowania Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego z wykorzystaniem różnych źródeł i materiałów przy poszanowaniu zasad prawa autorskiego [02-FS1-17-PNJZE2_3] |
K_U13 [3/5] |
student wykazuje aktywną postawę w zakresie opanowania różnic między językami, dążąc do samodzielnego pogłębiania i poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w zakresie wybranego języka zachodnioeuropejskiego [02-FS1-17-PNJZE2_4] |
K _K01 [2/5] |
student potrafi planować pracę w zespole, współdziałać i pracować w grupie [02-FS1-17-PNJZE2_5] |
K_U16 [1/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Ocenianie ciągłe [02-FS1-17-PNJZE2_w_1] | Ocena stopnia przygotowania do zajęć na podstawie testów
cząstkowych śródsemestralnych (testów, dyktand, prac pisemnych, wypowiedzi ustnych) |
02-FS1-17-PNJZE2_1 |
Ocena kształtująca [02-FS1-17-PNJZE2_w_2] | Ocena zadań domowych, analiza typowych błędów językowych |
02-FS1-17-PNJZE2_1 |
Ocena podsumowująca [02-FS1-17-PNJZE2_w_3] | Egzamin pisemny: Sprawdzian w formie testu opisowego weryfikujący stopień przyswojenia przez studenta wymaganej wiedzy teoretycznej obejmujący część ortograficzną, gramatyczną, leksykalną, rozumienie tekstu pisanego / słuchanego oraz wypracowanie.
Egzamin ustny: Rozmowa w wybranym języku zachodnioeuropejskim na temat zgodny z zakresem tematycznym określonym dla sprecyzowanego w sylabusie poziomu biegłości ESOKJ |
02-FS1-17-PNJZE2_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [02-FS1-17-PN1J2_fs_1] | Ćwiczenia skupiają się na kształtowaniu kompetencji językowej i komunikacyjnej w różnych układach nadawca-odbiorca i konsytuacjach, a także w zależności od celu i funkcji wypowiedzi w oparciu o kształtowanie umiejętności poprawnej wymowy w wybranym języku zachodnioeuropejskim oraz poprawnego pod względem gramatycznym konstruowania wypowiedzi pisemnej i ustnej.
Metody:
podające: objaśnienie, wyjaśnienie, opis, opowiadanie
praktyczne: dyskusja, symulacja
aktywizujące: burza mózgów, inscenizacja, metoda sytuacyjna
Indywidualna praca ze studentem
Udział w egzaminie |
45 | Udział w zajęciach bezpośrednich;
Bieżące przygotowanie do zajęć;
Udział w konsultacjach;
Przygotowanie do egzaminu i udział w nim; |
105 |
Ocenianie ciągłe [02-FS1-17-PNJZE2_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |