Praktyczna nauka II języka 3: Konwersacja
Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: 02-S1FS12.2019

Nazwa modułu: | Praktyczna nauka II języka 3: Konwersacja |
---|---|
Kod modułu: | 02-FS1-17-PN2J3K |
Kod programu: | 02-S1FS12.2019 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Moduł Praktyczna nauka II języka 3: Konwersacja ma charakter praktyczny i obejmuje nabycie i wyćwiczenie w sposób zintegrowany takich kompetencji, jak kompetencja leksykalna i konwersacyjna w zakresie wymogów określonych dla poziomu A2+ ESOKJ wybranego drugiego języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego. Nauka języka w obrębie modułu jest kontynuowana, realizowana od poziomu A2 ESKOJ, osiągniętego w poprzedzającym semestrze. Studenci rozszerzają zasób słownictwa, ćwiczą oraz doskonalą i pogłębiają sprawności językowe w zakresie ekspresji ustnej wybranego pierwszego języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego. Ponadto doskonalą umiejętności tworzenia wypowiedzi ustnych na tematy konkretne i abstrakcyjne, łącznie z prowadzeniem dyskusji na tematy specjalistyczne, w tym techniczne w wybranym drugim języku kierunkowym. Efektem realizacji modułu jest osiągnięcie poziomu A2+ ESOKJ. |
Wymagania wstępne: | 1. Znajomość drugiego wybranego języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego na poziomie A2.
2. Znajomość konstrukcji gramatycznych i leksykalnych drugiego języka kierunkowego.
3. Znajomość stylistyki funkcjonalnej i języka polskiego, |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
student posiada umiejętności językowe w zakresie leksyki i prowadzenia konwersacji wybranego II-go języka kierunkowego, zgodnie z wymogami określonymi dla poziomu A2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego [02-FS1-17-PN2J3K_1] |
K_U01 [5/5] |
student posiada uporządkowaną wiedzę w zakresie zasad konwersacji II-go języka kierunkowego oraz odnosi ją do charakterystyki zjawisk obecnych w innych językach z obszaru Słowiańszczyzny południowej lub zachodniej [02-FS1-17-PN2J3K_2] |
K _W01 [4/5] |
student potrafi samodzielnie przygotować wystąpienie ustne na temat wybranych zagadnień z zakresu problematyki filologicznej, ze szczególnym uwzględnieniem językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej, zgodnych z wymogami określonymi dla poziomu A2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w II języku kierunkowym, z wykorzystaniem różnych źródeł i materiałów przy poszanowaniu zasad prawa autorskiego [02-FS1-17-PN2J3K_3] |
K_U13 [3/5] |
student wykazuje aktywną postawę w zakresie opanowania różnic między językami, dążąc do samodzielnego pogłębiania i poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w zakresie II-go języka kierunkowego [02-FS1-17-PN2J3K_4] |
K _K01 [2/5] |
student potrafi planować pracę w zespole, współdziałać i pracować w grupie [02-FS1-17-PN2J3K_5] |
K_U16 [1/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Ocenianie ciągłe [02-FS1-17-PN2J3Kw1] | Ocena stopnia przygotowania do zajęć na podstawie sprawdzianu kompetencji językowych w zakresie leksyki, ekspresji ustnej, konwersacji. |
02-FS1-17-PN2J3K_1 |
Ocena kształtująca [02-FS1-17-PN2J3Kw2] | Ocena zadań domowych, analiza typowych błędów językowych |
02-FS1-17-PN2J3K_1 |
Ocena podsumowująca: zaliczenie [02-FS1-17-PN2J3Kw3] | Sprawdzian w formie ustnej weryfikujący stopień przyswojenia przez studenta wymaganej wiedzy, rozmowa w II języku kierunkowym na temat zgodny z zakresem tematycznym określonym dla poziomu A2+ ESKOJ |
02-FS1-17-PN2J3K_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [02-FS1-17-PN2J3Kfs1] | Ćwiczenia skupiają się na kształtowaniu kompetencji językowej i komunikacyjnej w różnych układach nadawca-odbiorca i konsytuacjach, a także w zależności od celu i funkcji wypowiedzi w oparciu o kształtowanie umiejętności poprawnej wymowy w wybranym pierwszym języku południowo- lub zachodniosłowiańskim oraz poprawnego pod względem gramatycznym konstruowania wypowiedzi ustnej.
Metody:
1. podające: objaśnienie, wyjaśnienie, opis, opowiadanie
2. praktyczne: dyskusja, symulacja
3. aktywizujące: burza mózgów, inscenizacja, metoda sytuacyjna
Indywidualna praca ze studentem. |
30 | Udział w zajęciach bezpośrednich.
Bieżące przygotowanie do zajęć.
Udział w konsultacjach.
Przygotowanie do zaliczenia. |
53 |
Ocenianie ciągłe [02-FS1-17-PN2J3Kw1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |