Praktyczna nauka II języka 3: Rozumienie i interpretacja tekstu mówionego i pisanego Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: 02-S1FS12.2019

Nazwa modułu: Praktyczna nauka II języka 3: Rozumienie i interpretacja tekstu mówionego i pisanego
Kod modułu: 02-FS1-17-PN2J3RIT
Kod programu: 02-S1FS12.2019
Semestr:
  • semestr zimowy 2022/2023
  • semestr zimowy 2021/2022
Język wykładowy: w zależności od wyboru
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Przedmiot Rozumienie i interpretacja tekstu mówionego i pisanego należący do Modułu Praktyczna nauka drugiego języka 3 realizuje zakres wymogów określonych dla sprecyzowanego w sylabusie poziomu biegłości A2+ ESOKJ wybranego drugiego języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego. W ramach tego przedmiotu nauka języka jest kontynuowana. Studenci ćwiczą sprawności językowe w zakresie rozumienia i interpretowania tekstów pisanych i mówionych w wybranym drugim języku południowo- lub zachodniosłowiańskim przy wykorzystaniu technik rozumienia globalnego, selektywnego i szczegółowego.
Wymagania wstępne:
1. Znajomość drugiego języka kierunkowego na poziomie biegłości językowej A2. 2. Wiedza na temat wewnętrznej gramatyki tekstu.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
student posiada umiejętności językowe w zakresie gramatyki i słownictwa wybranego drugiego języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego, rozumie i interpretuje tekst mówiony i pisany oraz prowadzi konwersacje w tym języku zgodnie z wymogami określonymi dla poziomu A2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego [02-FS1-17-PN2J3RIT_1]
K_U01 [5/5]
student posiada uporządkowaną wiedzę w zakresie systemu morfologicznego oraz syntaktycznego wybranego drugiego języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego oraz odnosi ją do charakterystyki zjawisk obecnych w innych językach z obszaru Słowiańszczyzny południowej lub zachodniej [02-FS1-17-PN2J3RIT_2]
K _W01 [4/5]
student potrafi samodzielnie przygotować złożone wystąpienie pisemne i ustne na temat wybranych zagadnień z zakresu problematyki filologicznej, ze szczególnym uwzględnieniem językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej, zgodnych z wymogami określonymi dla poziomu A2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w wybranym drugim języku południowo- lub zachodniosłowiańskim, z wykorzystaniem różnych źródeł i materiałów przy poszanowaniu zasad prawa autorskiego [02-FS1-17-PN2J3RIT_3]
K_U13 [3/5]
student wykazuje aktywną postawę w zakresie opanowania różnic między językami, dążąc do samodzielnego pogłębiania i poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w zakresie wybranego drugiego języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego [02-FS1-17-PN2J3RIT_4]
K _K01 [2/5]
student potrafi planować pracę w zespole, współdziałać i pracować w grupie [02-FS1-17-PN2J3RIT_5]
K_U16 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Ocenianie ciągłe [02-FS1-17-PN2J3RITw1]
Ocena stopnia przygotowania do zajęć na podstawie testów cząstkowych śródsemestralnych (testów, dyktand, prac pisemnych, wypowiedzi ustnych)
02-FS1-17-PN2J3RIT_1 02-FS1-17-PN2J3RIT_2 02-FS1-17-PN2J3RIT_3 02-FS1-17-PN2J3RIT_4 02-FS1-17-PN2J3RIT_5
Ocena kształtująca [02-FS1-17-PN2J3RITw2]
Ocena zadań domowych, analiza typowych błędów językowych
02-FS1-17-PN2J3RIT_1 02-FS1-17-PN2J3RIT_2 02-FS1-17-PN2J3RIT_3 02-FS1-17-PN2J3RIT_4 02-FS1-17-PN2J3RIT_5
Ocena podsumowująca: zaliczenie [02-FS1-17-PN2J3RITw3]
Średnia ocen z testów cząstkowych oraz zadań domowych
02-FS1-17-PN2J3RIT_1 02-FS1-17-PN2J3RIT_2 02-FS1-17-PN2J3RIT_3 02-FS1-17-PN2J3RIT_4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [02-FS1-17-PN2J3RITf1]
Ćwiczenia skupiają się na kształtowaniu kompetencji językowej i komunikacyjnej w różnych układach nadawca-odbiorca i konsytuacjach, a także w zależności od celu i funkcji wypowiedzi w oparciu o kształtowanie umiejętności poprawnej wymowy w wybranym pierwszym języku południowo- lub zachodniosłowiańskim oraz poprawnego pod względem gramatycznym konstruowania wypowiedzi pisemnej i ustnej. Metody: 1. podające: objaśnienie, wyjaśnienie, opis, opowiadanie 2. praktyczne: dyskusja, symulacja 3. aktywizujące: burza mózgów, inscenizacja, metoda sytuacyjna Indywidualna praca ze studentem.
15
1. Udział w zajęciach bezpośrednich. 2. Bieżące przygotowanie do zajęć. 3. Udział w konsultacjach.
50 Ocenianie ciągłe [02-FS1-17-PN2J3RITw1] Ocena kształtująca [02-FS1-17-PN2J3RITw2] Ocena podsumowująca: zaliczenie [02-FS1-17-PN2J3RITw3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)