Praktyczna nauka II języka 2: Ekspresja pisemna z gramatyką praktyczną Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: 02-S1FS12.2019

Nazwa modułu: Praktyczna nauka II języka 2: Ekspresja pisemna z gramatyką praktyczną
Kod modułu: 02-FS1-17-PN2J2EPG
Kod programu: 02-S1FS12.2019
Semestr:
  • semestr letni 2021/2022
  • semestr letni 2020/2021
Język wykładowy: w zależności od wyboru
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 2
Opis:
Moduł Praktyczna nauka II języka 2: Ekspresja pisemna z gramatyką praktyczną ma charakter praktyczny i obejmuje nabycie oraz wyćwiczenie w sposób zintegrowany takich kompetencji jak kompetencja leksykalna, gramatyczna i ekspresja pisemna. W obrębie modułu studenci zapoznają się z zagadnieniami związanymi z gramatyką i leksyką w zakresie wymogów określonych dla poziomu A2 ESOKJ wybranego II języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego. Nauka języka w obrębie modułu jest kontynuowana, realizowana od poziomu A1 ESKOJ, osiągniętego w poprzedzającym semestrze. Studenci ćwiczą oraz doskonalą i pogłębiają znajomość struktur gramatycznych, słownictwa i sprawności językowych w zakresie form wypowiedzi pisemnej wybranego II języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego. Przedmiot przybliża studentom specyfikę wybranego języka, wyposaża ich w niezbędny aparat leksykalno-gramatyczny na poziomie podstawowym, pozwalający na poprawną komunikację w sytuacjach formalnych i nieformalnych. Efektem realizacji modułu jest osiągnięcie poziomu A2 ESOKJ.
Wymagania wstępne:
1. Znajomość wybranego II języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego na poziomie A1. 2. Znajomość podstawowych konstrukcji gramatycznych i leksykalnych języka kierunkowego. 3. Znajomość stylistyki funkcjonalnej i języka polskiego.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
student posiada umiejętności językowe w zakresie ortografii i gramatyki II-go języka kierunkowego, pisze teksty w tym języku zgodnie z wymogami określonymi dla poziomu A2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego [02-FS1-17-PN2J2EPG_1]
K_U01 [5/5]
student posiada uporządkowaną podstawową wiedzę w zakresie systemu fonetycznego oraz morfologicznego II-go języka kierunkowego oraz odnosi ją do charakterystyki zjawisk obecnych w innych językach z obszaru Słowiańszczyzny południowej lub zachodniej [02-FS1-17-PN2J2EPG_2]
K _W01 [4/5]
student potrafi samodzielnie przygotować wystąpienie pisemne na temat wybranych zagadnień z zakresu problematyki filologicznej, ze szczególnym uwzględnieniem językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej, zgodnych z wymogami określonymi dla poziomu A2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w II języku kierunkowym, z wykorzystaniem różnych źródeł i materiałów przy poszanowaniu zasad prawa autorskiego [02-FS1-17-PN2J2EPG_3]
K_U13 [3/5]
student wykazuje aktywną postawę w zakresie opanowania różnic między językami, dążąc do samodzielnego pogłębiania i poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w zakresie II-go języka kierunkowego [02-FS1-17-PN2J2EPG_4]
K _K01 [2/5]
student potrafi planować pracę w zespole, współdziałać i pracować w grupie [02-FS1-17-PN2J2EPG_5]
K_U16 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Ocenianie ciągłe [02-FS1-17-PN2J2EPGw1]
Ocena stopnia przygotowania do zajęć na podstawie testów cząstkowych śródsemestralnych (testów, prac pisemnych).
02-FS1-17-PN2J2EPG_1 02-FS1-17-PN2J2EPG_2 02-FS1-17-PN2J2EPG_3 02-FS1-17-PN2J2EPG_4 02-FS1-17-PN2J2EPG_5
Ocena kształtująca [02-FS1-17-PN2J2EPGw2]
Ocena zadań domowych, analiza typowych błędów językowych.
02-FS1-17-PN2J2EPG_1 02-FS1-17-PN2J2EPG_2 02-FS1-17-PN2J2EPG_3 02-FS1-17-PN2J2EPG_4
Ocena posumowująca: egzamin pisemny [02-FS1-17-PN2J2EPGw3]
Sprawdzian w formie testu opisowego weryfikujący stopień przyswojenia przez studenta wymaganej wiedzy teoretycznej, zgodnie z zakresem tematycznym określonym dla poziomu A2 ESOKJ, obejmujący część gramatyczną i tekst pisany.
02-FS1-17-PN2J2EPG_1 02-FS1-17-PN2J2EPG_2 02-FS1-17-PN2J2EPG_3 02-FS1-17-PN2J2EPG_4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [02-FS1-17-PN2J2EPGf1]
Ćwiczenia skupiają się na kształtowaniu kompetencji językowej i komunikacyjnej w różnych układach nadawca-odbiorca i konsytuacjach, a także w zależności od celu i funkcji wypowiedzi w oparciu o kształtowanie umiejętności poprawnej wymowy w wybranym II-im języku południowo- lub zachodniosłowiańskim oraz poprawnego pod względem gramatycznym konstruowania wypowiedzi pisemnej. Metody: 1. podające: objaśnienie, wyjaśnienie, opis, opowiadanie 2. praktyczne: dyskusja, symulacja 3. aktywizujące: burza mózgów, inscenizacja, metoda sytuacyjna Indywidualna praca ze studentem Udział w egzaminie
30
Udział w zajęciach bezpośrednich Bieżące przygotowanie do zajęć lub/i przygotowanie prac pisemnych Udział w konsultacjach Przygotowanie do egzaminu i udział w nim
70 Ocenianie ciągłe [02-FS1-17-PN2J2EPGw1] Ocena kształtująca [02-FS1-17-PN2J2EPGw2] Ocena posumowująca: egzamin pisemny [02-FS1-17-PN2J2EPGw3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)