Praktyczna nauka II języka 2: Konwersacja Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: 02-S1FS12.2019

Nazwa modułu: Praktyczna nauka II języka 2: Konwersacja
Kod modułu: 02-FS1-17-PN2J2K
Kod programu: 02-S1FS12.2019
Semestr:
  • semestr letni 2021/2022
  • semestr letni 2020/2021
Język wykładowy: w zależności od wyboru
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 2
Opis:
Moduł Praktyczna nauka II języka 2: Konwersacja ma charakter praktyczny i obejmuje nabycie i wyćwiczenie w sposób zintegrowany takich kompetencji, jak kompetencja leksykalna i konwersacyjna w zakresie wymogów określonych dla poziomu A2 ESOKJ wybranego drugiego języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego. Nauka języka w obrębie modułu jest kontynuowana, realizowana od poziomu A1 ESKOJ, osiągniętego w poprzedzającym semestrze. Studenci rozszerzają zasób słownictwa, ćwiczą oraz doskonalą i pogłębiają sprawności językowe w zakresie ekspresji ustnej wybranego drugiego języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego. Ponadto doskonalą wymowę oraz pogłębiają umiejętności tworzenia wypowiedzi ustnych w zakresie podstawowych rodzajów komunikacji językowej w wybranym drugim języku południowo- lub zachodniosłowiańskim, w sytuacjach formalnych i nieformalnych. Efektem realizacji modułu jest osiągnięcie poziomu A2 ESOKJ.
Wymagania wstępne:
1. Znajomość drugiego wybranego języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego na poziomie A1. 2. Znajomość podstawowych konstrukcji gramatycznych i leksykalnych drugiego języka kierunkowego. 3. Znajomość stylistyki funkcjonalnej i języka polskiego.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
student posiada umiejętności językowe w zakresie leksyki i prowadzenia konwersacji w tym języku zgodnie z wymogami określonymi dla poziomu A1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego [02-FS1-17-PN2J2K_1]
K_U01 [5/5]
student posiada uporządkowaną podstawową wiedzę w zakresie zasad konwersacji II języka kierunkowego oraz odnosi ją do charakterystyki zjawisk obecnych w innych językach z obszaru Słowiańszczyzny południowej lub zachodniej [02-FS1-17-PN2J2K_2]
K _W01 [4/5]
student potrafi samodzielnie przygotować wystąpienie ustne na temat wybranych zagadnień z zakresu problematyki filologicznej, ze szczególnym uwzględnieniem językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej, zgodnych z wymogami określonymi dla poziomu A2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w II języku kierunkowym, z wykorzystaniem różnych źródeł i materiałów przy poszanowaniu zasad prawa autorskiego [02-FS1-17-PN2J2K_3]
K_U13 [3/5]
student wykazuje aktywną postawę w zakresie opanowania różnic między językami, dążąc do samodzielnego pogłębiania i poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w zakresie II języka kierunkowego [02-FS1-17-PN2J2K_4]
K _K01 [2/5]
student potrafi planować pracę w zespole, współdziałać i pracować w grupie [02-FS1-17-PN2J2K_5]
K_U16 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Ocenianie ciągłe [02-FS1-17-PN2J2K_w1]
Ocena stopnia przygotowania do zajęć na podstawie sprawdzianu kompetencji językowych w zakresie leksyki, ekspresji ustnej, konwersacji.
02-FS1-17-PN2J2K_1 02-FS1-17-PN2J2K_2 02-FS1-17-PN2J2K_3 02-FS1-17-PN2J2K_4 02-FS1-17-PN2J2K_5
Ocena kształtująca [02-FS1-17-PN2J2K_w2]
Ocena zadań domowych, analiza typowych błędów językowych
02-FS1-17-PN2J2K_1 02-FS1-17-PN2J2K_2 02-FS1-17-PN2J2K_3 02-FS1-17-PN2J2K_4
Ocena podsumowująca: egzamin ustny [02-FS1-17-PN2J2K_w3]
Rozmowa w II języku kierunkowym na temat zgodny z zakresem tematycznym określonym dla poziomu A2 ESOKJ
02-FS1-17-PN2J2K_1 02-FS1-17-PN2J2K_2 02-FS1-17-PN2J2K_3 02-FS1-17-PN2J2K_4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [02-FS1-17-PN2J2K_f1]
Ćwiczenia skupiają się na kształtowaniu kompetencji językowej i komunikacyjnej w różnych układach nadawca-odbiorca i konsytuacjach, a także w zależności od celu i funkcji wypowiedzi w oparciu o kształtowanie umiejętności poprawnej wymowy w wybranym II języku południowo- lub zachodniosłowiańskim oraz poprawnego pod względem gramatycznym konstruowania wypowiedzi ustnej. Metody: 1. podające: objaśnienie, wyjaśnienie, opis, opowiadanie 2. praktyczne: dyskusja, symulacja 3. aktywizujące: burza mózgów, inscenizacja, metoda sytuacyjna Indywidualna praca ze studentem Udział w egzaminie
30
1. Udział w zajęciach bezpośrednich 2. Bieżące przygotowanie do zajęć 3. Udział w konsultacjach 4. Przygotowanie do egzaminu i udział w nim
53 Ocenianie ciągłe [02-FS1-17-PN2J2K_w1] Ocena kształtująca [02-FS1-17-PN2J2K_w2] Ocena podsumowująca: egzamin ustny [02-FS1-17-PN2J2K_w3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)