Praktyczna nauka II języka 2: Rozumienie i interpretacja tekstu mówionego i pisanego
Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: 02-S1FS12.2019

Nazwa modułu: | Praktyczna nauka II języka 2: Rozumienie i interpretacja tekstu mówionego i pisanego |
---|---|
Kod modułu: | 02-FS1-17-PN2J2RIT |
Kod programu: | 02-S1FS12.2019 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Przedmiot Rozumienie i interpretacja tekstu mówionego i pisanego należący do Modułu Praktyczna nauka drugiego języka 2 realizuje zakres wymogów określonych dla sprecyzowanego w sylabusie poziomu A2 biegłości ESOKJ wybranego drugiego języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego. W ramach tego przedmiotu nauka języka jest kontynuowana od poziomu A1 osiągniętego w poprzednim semestrze. Studenci ćwiczą sprawności językowe w zakresie rozumienia i interpretowania tekstów pisanych i mówionych w wybranym drugim języku południowo- lub zachodniosłowiańskim przy wykorzystaniu technik rozumienia globalnego, selektywnego i szczegółowego. |
Wymagania wstępne: | 1. Znajomość drugiego języka kierunkowego na poziomie biegłości językowej A1.
2. Wiedza na temat wewnętrznej gramatyki tekstu. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
student posiada umiejętności językowe w zakresie fonetyki, ortografii, gramatyki wybranego drugiego języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego, rozumie i interpretuje tekst mówiony i pisany oraz prowadzi konwersacje w tym języku zgodnie z wymogami określonymi dla poziomu A2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego [02-FS1-17-PN2J2RIT_1] |
K_U01 [5/5] |
student posiada uporządkowaną podstawową wiedzę w zakresie systemu fonetycznego oraz morfologicznego wybranego drugiego języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego oraz odnosi ją do charakterystyki zjawisk obecnych w innych językach z obszaru Słowiańszczyzny południowej lub zachodniej [02-FS1-17-PN2J2RIT_2] |
K _W01 [4/5] |
student potrafi samodzielnie przygotować wystąpienie pisemne i ustne na temat wybranych zagadnień z zakresu problematyki filologicznej, ze szczególnym uwzględnieniem językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej, zgodnych z wymogami określonymi dla poziomu A2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w wybranym drugim języku południowo- lub zachodniosłowiańskim, z wykorzystaniem różnych źródeł i materiałów przy poszanowaniu zasad prawa autorskiego [02-FS1-17-PN2J2RIT_3] |
K_U13 [3/5] |
student wykazuje aktywną postawę w zakresie opanowania różnic między językami, dążąc do samodzielnego pogłębiania i poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w zakresie wybranego drugiego języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego [02-FS1-17-PN2J2RIT_4] |
K _K01 [2/5] |
student potrafi planować pracę w zespole, współdziałać i pracować w grupie [02-FS1-17-PN2J2RIT_5] |
K_U16 [1/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Ocenianie ciągłe [02-FS1-17-PN2J2RITw1] | Ocena stopnia przygotowania do zajęć na podstawie testów cząstkowych śródsemestralnych (testów, dyktand, prac pisemnych, wypowiedzi ustnych) |
02-FS1-17-PN2J2RIT_1 |
Ocena kształtująca [02-FS1-17-PN2J2RITw2] | Ocena zadań domowych, analiza typowych błędów językowych |
02-FS1-17-PN2J2RIT_1 |
Ocena podsumowująca: zaliczenie [02-FS1-17-PN2J2RITw3] | Średnia ocen z testów cząstkowych oraz zadań domowych |
02-FS1-17-PN2J2RIT_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [02-FS1-17-PN2J2RITf1] | Ćwiczenia skupiają się na kształtowaniu kompetencji językowej i komunikacyjnej w różnych układach nadawca-odbiorca i konsytuacjach, a także w zależności od celu i funkcji wypowiedzi w oparciu o kształtowanie umiejętności poprawnej wymowy w wybranym pierwszym języku południowo- lub zachodniosłowiańskim oraz poprawnego pod względem gramatycznym konstruowania wypowiedzi pisemnej i ustnej.
Metody:
podające: objaśnienie, wyjaśnienie, opis, opowiadanie
praktyczne: dyskusja, symulacja
aktywizujące: burza mózgów, inscenizacja, metoda sytuacyjna
Indywidualna praca ze studentem |
15 | 1. Udział w zajęciach bezpośrednich
2. Bieżące przygotowanie do zajęć
3. Udział w konsultacjach |
40 |
Ocenianie ciągłe [02-FS1-17-PN2J2RITw1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |