Praktyczna nauka II języka 1: Ekspresja pisemna z gramatyką praktyczną
Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: 02-S1FS12.2019

Nazwa modułu: | Praktyczna nauka II języka 1: Ekspresja pisemna z gramatyką praktyczną |
---|---|
Kod modułu: | 02-FS1-17-PN2J1EPG |
Kod programu: | 02-S1FS12.2019 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Moduł Praktyczna nauka II języka 1: Ekspresja pisemna z gramatyką praktyczną ma charakter praktyczny i obejmuje nabycie oraz wyćwiczenie w sposób zintegrowany takich kompetencji jak kompetencja leksykalna, gramatyczna i ekspresja pisemna. W zakresie modułu studenci zapoznają się z zagadnieniami związanymi z gramatyką i leksyką w zakresie wymogów określonych dla poziomu A1 ESOKJ wybranego II języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego. Nauka języka w obrębie modułu realizowana jest od podstaw. Studenci ćwiczą oraz doskonalą podstawowe struktury gramatyczne, słownictwo i sprawności językowe w zakresie prostych form wypowiedzi pisemnej wybranego II-go języka południowo- lub zachodniosłowiańskiego. Przedmiot przybliża studentom specyfikę wybranego języka, wyposaża ich w niezbędny aparat leksykalno-gramatyczny na poziomie podstawowym, pozwalający na poprawną komunikację w sytuacjach formalnych i nieformalnych. |
Wymagania wstępne: | 1. Ogólna wiedza na temat zasad pisowni i reguł gramatycznych języka polskiego.
2. Znajomość podstawowych struktur składniowych języka polskiego.
3. Znajomość stylistyki funkcjonalnej języka polskiego. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
student posiada umiejętności językowe w zakresie ortografii i gramatyki II-go języka kierunkowego, pisze teksty w tym języku zgodnie z wymogami określonymi dla poziomu A1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego [02-FS1-17-PN2J1EPG_1] |
K_U01 [5/5] |
student posiada uporządkowaną podstawową wiedzę w zakresie systemu fonetycznego oraz morfologicznego II-go języka kierunkowego oraz odnosi ją do charakterystyki zjawisk obecnych w innych językach z obszaru Słowiańszczyzny południowej lub zachodniej [02-FS1-17-PN2J1EPG_2] |
K _W01 [4/5] |
student potrafi samodzielnie przygotować wystąpienie pisemne na temat wybranych zagadnień z zakresu problematyki filologicznej, ze szczególnym uwzględnieniem językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej, zgodnych z wymogami określonymi dla poziomu A1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w II języku kierunkowym, z wykorzystaniem różnych źródeł i materiałów przy poszanowaniu zasad prawa autorskiego [02-FS1-17-PN2J1EPG_3] |
K_U13 [3/5] |
student wykazuje aktywną postawę w zakresie opanowania różnic między językami, dążąc do samodzielnego pogłębiania i poszerzania swojej wiedzy i umiejętności w zakresie II-go języka kierunkowego [02-FS1-17-PN2J1EPG_4] |
K _K01 [2/5] |
student potrafi planować pracę w zespole, współdziałać i pracować w grupie [02-FS1-17-PN2J1EPG_5] |
K_U16 [1/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Ocenianie ciągłe [02-FS1-17-PN2J1EPGw1] | Ocena stopnia przygotowania do zajęć na podstawie testów cząstkowych śródsemestralnych (testów, prac pisemnych) |
02-FS1-17-PN2J1EPG_1 |
Ocena kształtująca [02-FS1-17-PN2J1EPGw2] | Ocena zadań domowych, analiza typowych błędów językowych. |
02-FS1-17-PN2J1EPG_1 |
Ocena podsumowujaca: zaliczenie [02-FS1-17-PN2J1EPGw3] | Sprawdzian w formie testu opisowego weryfikujący stopień przyswojenia przez studenta wymaganej wiedzy teoretycznej, zgodnie z zakresem tematycznym określonym dla poziomu A1 ESOKJ, obejmujący część gramatyczną i tekst pisany. |
02-FS1-17-PN2J1EPG_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [02-FS1-17-PN2J1EPGf1] | Ćwiczenia skupiają się na kształtowaniu kompetencji językowej i komunikacyjnej w różnych układach nadawca-odbiorca i konsytuacjach, a także w zależności od celu i funkcji wypowiedzi w oparciu o kształtowanie umiejętności poprawnej wymowy w wybranym II-im języku południowo- lub zachodniosłowiańskim oraz poprawnego pod względem gramatycznym konstruowania wypowiedzi pisemnej.
Metody:
1. podające: objaśnienie, wyjaśnienie, opis, opowiadanie
2. praktyczne: dyskusja, symulacja
3. aktywizujące: burza mózgów, inscenizacja, metoda sytuacyjna
Indywidualna praca ze studentem
Udział w zaliczeniu
|
30 | Udział w zajęciach bezpośrednich
Bieżące przygotowanie do zajęć lub/i przygotowanie prac pisemnych
Udział w konsultacjach
Przygotowanie do zaliczenia i udział w nim
|
90 |
Ocenianie ciągłe [02-FS1-17-PN2J1EPGw1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |