Praktyczna nauka języka czeskiego IV Kierunek studiów: Filologia rosyjska
Kod programu: 02-S2FR19.2019

Nazwa modułu: Praktyczna nauka języka czeskiego IV
Kod modułu: 02-FRS2-WS-PNJC04
Kod programu: 02-S2FR19.2019
Semestr:
  • semestr letni 2021/2022
  • semestr letni 2020/2021
Język wykładowy: czeski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Opis:
Moduł zorientowany jest na opanowanie umiejętności mówienia, pisania, rozumienia tekstu pisanego i mówionego, obejmuje również elementy tłumaczenia. Student zdobywa i rozwija umiejętności porozumiewania się w typowych sytuacjach komunikacyjnych, potrafi: tworzyć spójne, logiczne wypowiedzi ustne i pisemne, wyjaśniać i uzasadniać swoje opinie, rozumieć różne wątki przekazu tekstów i wypowiedzi w zakresie określonym dla poszczególnych poziomów kompetencji językowej (A1, A2, w zależności od poziomu grupy) określonych przez Radę Europy w Europejskim Systemie Opisu Kształcenia Językowego (CEFR). Moduł obejmuje również niektóre aspekty komunikacji międzykulturowej.
Wymagania wstępne:
Brak
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student zna i rozumie w pogłębionym stopniu miejsce i znaczenie nauk humanistycznych w systemie nauk, ich specyfikę przedmiotową i metodologiczną oraz kierunki ich rozwoju w ramach dyscyplin, do których przyporządkowany jest kierunek (literaturoznawstwo, językoznawstwo), w tym w zakresie językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej. [WS-PNJC04_1]
K_W01 [2/5]
Student zna i rozumie w pogłębionym stopniu terminologię ogólną i szczegółową z zakresu dyscyplin, do których przyporządkowany jest kierunek (literaturoznawstwo, językoznawstwo), w tym językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej. [WS-PNJC04_2]
K_W02 [2/5]
Student zna i rozumie w pogłębionym stopniu metody analizy i interpretacji wytworów kultury, wybranych tradycji, teorii i szkół badawczych w obrębie dyscyplin, do których przyporządkowany jest kierunek (literaturoznawstwo, językoznawstwo), w tym w zakresie językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej. [WS-PNJC04_3]
K_W03 [3/5]
Student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować, syntetyzować, twórczo interpretować i użytkować informacje przy użyciu różnych źródeł oraz z zastosowaniem właściwych metod i narzędzi powiązanych z dyscyplinami, do których przyporządkowany jest kierunek (literaturoznawstwo, językoznawstwo), w tym w zakresie językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej. [WS-PNJC04-4]
K_U02 [2/5]
Student potrafi samodzielnie, z zachowaniem zasad obiektywności i akademickiego stylu wywodu, opracowywać wybrane zagadnienia z określonego obszaru (kultura, literatura, język, przekład) w ramach dyscyplin, do których przyporządkowany jest kierunek (literaturoznawstwo, językoznawstwo), w tym w zakresie językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej. [WS-PNJC04_5]
K_U03 [3/5]
Student potrafi porozumiewać się w języku rodzimym i obcym przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie dyscyplin, do których przyporządkowany jest kierunek (literaturoznawstwo, językoznawstwo), w tym w językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej. [WS-PNJC04_6]
K_U05 [4/5]
Student jest gotów do krytycznej oceny wiedzy własnej i odbieranych informacji. [WS-PNJC04_7]
K_K01 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Praca kontrolna pisemna [WS-PNJC04_w_1]
Prace pisemne sprawdzające stopień przyswojenia materiału leksykalno-gramatycznego, testy sprawdzające rozumienie tekstu pisanego i czytanego.
WS-PNJC04_1 WS-PNJC04_2 WS-PNJC04_3 WS-PNJC04-4 WS-PNJC04_5 WS-PNJC04_6 WS-PNJC04_7
Wypowiedź ustna [WS-PNJC04_w_2]
Wypowiedzi na tematy zawarte w treściach programowych; różne formy wypowiedzi ustnych: wypowiedzi indywidualne, dialogi, scenki, dyskusje sprawdzające umiejętność wejścia w interakcję z interlokutorem; prezentacje.
WS-PNJC04_1 WS-PNJC04_2 WS-PNJC04_3 WS-PNJC04-4 WS-PNJC04_5 WS-PNJC04_6 WS-PNJC04_7
Praca domowa [WS-PNJC04_w_3]
Praca z podręcznikiem, literaturą uzupełniającą innymi źródłami, przygotowywanie ustnych i pisemnych wypowiedzi, przygotowanie do testów sprawdzających. Ćwiczenia leksykalno-gramatyczne, prace pisemne pisane w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych.
WS-PNJC04_1 WS-PNJC04_2 WS-PNJC04_3 WS-PNJC04-4 WS-PNJC04_5 WS-PNJC04_6 WS-PNJC04_7
Egzamin [WS-PNJC04_w_4]
1. Część pisemna obejmuje test leksykalno-gramatyczny oraz krótką formę pisemną (krótki tekst użytkowy). 2. Część ustna odbywa się w oparciu o materiał zrealizowany w czasie obydwu semestrów. Studenci indywidualnie odpowiadają na pytania wylosowane i/lub zadane przez prowadzącego. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną.
WS-PNJC04_1 WS-PNJC04_2 WS-PNJC04_3 WS-PNJC04-4 WS-PNJC04_5 WS-PNJC04_6 WS-PNJC04_7
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [WS-PNJC04_fs_1]
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikatywnej metody nauczania i metody łączone, z pisemną i ustną informacją zwrotną, z udziałem pracy własnej studenta. Metoda podająca (objaśnienia i wyjaśnienia), metoda problemowa (metoda aktywizująca wraz z grami sytuacyjną i dydaktyczną), metoda zadaniowa oraz metoda praktyczna (ćwiczenia językowe).
30
Praca z zalecanym podręcznikiem, literaturą uzupełniającą innymi źródłami, przygotowywanie ustnych i pisemnych wypowiedzi, przygotowanie do testów sprawdzających. Samodzielna realizacja wskazanych partii materiału, powtórka i ugruntowanie materiału przedstawionego na zajęciach.
90 Praca kontrolna pisemna [WS-PNJC04_w_1] Wypowiedź ustna [WS-PNJC04_w_2] Praca domowa [WS-PNJC04_w_3] Egzamin [WS-PNJC04_w_4]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)