Praktyczna nauka języka czeskiego I
Kierunek studiów: Filologia rosyjska
Kod programu: 02-S2FR19.2019

Nazwa modułu: | Praktyczna nauka języka czeskiego I |
---|---|
Kod modułu: | 02-FRS2-WS-PNJC01 |
Kod programu: | 02-S2FR19.2019 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | czeski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 4 |
Opis: | Moduł zorientowany jest na opanowanie umiejętności mówienia, pisania, rozumienia tekstu pisanego i mówionego, obejmuje również elementy tłumaczenia. Student zdobywa i rozwija umiejętności porozumiewania się w typowych sytuacjach komunikacyjnych, potrafi: tworzyć spójne, logiczne wypowiedzi ustne i pisemne, wyjaśniać i uzasadniać swoje opinie, rozumieć różne wątki przekazu tekstów i wypowiedzi w zakresie określonym dla poszczególnych poziomów kompetencji językowej (A1, A2, w zależności od poziomu grupy) określonych przez Radę Europy w Europejskim Systemie Opisu Kształcenia Językowego (CEFR).
Moduł obejmuje również niektóre aspekty komunikacji międzykulturowej. |
Wymagania wstępne: | Brak |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna i rozumie w pogłębionym stopniu miejsce i znaczenie nauk humanistycznych w systemie nauk, ich specyfikę przedmiotową i metodologiczną oraz kierunki ich rozwoju w ramach dyscyplin, do których przyporządkowany jest kierunek (literaturoznawstwo, językoznawstwo), w tym w zakresie językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej. [WS-PNJC01_1] |
K_W01 [2/5] |
Student zna i rozumie w pogłębionym stopniu terminologię ogólną i szczegółową z zakresu dyscyplin, do których przyporządkowany jest kierunek (literaturoznawstwo, językoznawstwo), w tym językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej. [WS-PNJC01_2] |
K_W02 [2/5] |
Student zna i rozumie w pogłębionym stopniu metody analizy i interpretacji wytworów kultury, wybranych tradycji, teorii i szkół badawczych w obrębie dyscyplin, do których przyporządkowany jest kierunek (literaturoznawstwo, językoznawstwo), w tym w zakresie językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej. [WS-PNJC01_3] |
K_W03 [2/5] |
Student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować, syntetyzować, twórczo interpretować i użytkować informacje przy użyciu różnych źródeł oraz z zastosowaniem właściwych metod i narzędzi powiązanych z dyscyplinami, do których przyporządkowany jest kierunek (literaturoznawstwo, językoznawstwo), w tym w zakresie językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej. [WS-PNJC01-4] |
K_U02 [2/5] |
Student potrafi samodzielnie, z zachowaniem zasad obiektywności i akademickiego stylu wywodu, opracowywać wybrane zagadnienia z określonego obszaru (kultura, literatura, język, przekład) w ramach dyscyplin, do których przyporządkowany jest kierunek (literaturoznawstwo, językoznawstwo), w tym w zakresie językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej. [WS-PNJC01_5] |
K_U03 [2/5] |
Student potrafi porozumiewać się w języku rodzimym i obcym przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie dyscyplin, do których przyporządkowany jest kierunek (literaturoznawstwo, językoznawstwo), w tym w językoznawstwa jako dyscypliny wiodącej. [WS-PNJC01_6] |
K_U05 [2/5] |
Student jest gotów do krytycznej oceny wiedzy własnej i odbieranych informacji. [WS-PNJC01_7] |
K_K01 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Prace kontrolne pisemne [WS-PNJC01_w_1] | Prace pisemne sprawdzające stopień przyswojenia materiału leksykalno-gramatycznego, testy sprawdzające rozumienie tekstu pisanego i czytanego. |
WS-PNJC01_1 |
Wypowiedzi ustne [WS-PNJC01_w_2] | Wypowiedzi na tematy zawarte w treściach programowych; różne formy wypowiedzi ustnych: wypowiedzi indywidualne, dialogi, scenki, dyskusje sprawdzające umiejętność wejścia w interakcję z interlokutorem; prezentacje. |
WS-PNJC01_1 |
Praca domowa [WS-PNJC01_w_3] | Praca z podręcznikiem, literaturą uzupełniającą innymi źródłami, przygotowywanie ustnych i pisemnych wypowiedzi, przygotowanie do testów sprawdzających.
Ćwiczenia leksykalno-gramatyczne, prace pisemne pisane w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych. |
WS-PNJC01_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [WS-PNJC01_fs_1] | Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikatywnej metody nauczania i metody łączone, z pisemną i ustną informacją zwrotną, z udziałem pracy własnej studenta.
Metoda podająca (objaśnienia i wyjaśnienia), metoda problemowa (metoda aktywizująca wraz z grami sytuacyjną i dydaktyczną), metoda zadaniowa oraz metoda praktyczna (ćwiczenia językowe). |
30 | Praca z zalecanym podręcznikiem, literaturą uzupełniającą innymi źródłami, przygotowywanie ustnych i pisemnych wypowiedzi, przygotowanie do testów sprawdzających.
Samodzielna realizacja wskazanych partii materiału, powtórka i ugruntowanie materiału przedstawionego na zajęciach. |
90 |
Prace kontrolne pisemne [WS-PNJC01_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |