Zagrożenia i ochrona różnorodności biologicznej
Kierunek studiów: Ochrona środowiska
Kod programu: 01-S2MOS12.2019
| Nazwa modułu: | Zagrożenia i ochrona różnorodności biologicznej |
|---|---|
| Kod modułu: | 2OS_12 |
| Kod programu: | 01-S2MOS12.2019 |
| Semestr: | semestr zimowy 2019/2020 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 3 |
| Opis: | Moduł ma charakter interdyscyplinarny. Znacząco poszerza z wiedzę: z ochrony przyrody, ekologii, botaniki, zoologii i genetyki, nadając jej nowy kontekst, uwzględniając zależności między w/w dyscyplinami naukowymi reprezentującymi różne poziomy różnorodności biologicznej. Szczególną uwagę zwraca na zagrożenia różnorodności biologicznej na wszystkich jej poziomach organizacji oraz na skutki tych zagrożeń dla środowiska i samego człowieka. Określa czynniki antropogeniczne wpływające na różnorodność biologiczną i opisuje strategie ochrony. |
| Wymagania wstępne: | ogólne wiadomości z: ochrony przyrody, ekologii, botaniki, zoologii i genetyki |
| Literatura podstawowa: | jak "Literatura obowiązkowa" w sylabusie |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Student definiuje podstawowe pojęcia dotyczące różnorodności biologicznej i jej poziomów. [2OS_12_1] |
2OS_W01_P [4/5] |
Zna podstawowe akty prawne (o zasięgu międzynarodowym i krajowym) w odniesieniu do ochrony różnorodności biologicznej. Zna źródła finansowania projektów ochrony różnorodności biologicznej. [2OS_12_2] |
2OS_W07_P [3/5] |
Definiuje zagrożenia różnorodności biologicznej. Opisuje je, analizuje i rozumie ich skutki. Wymienia i lokalizuje obszary o wybitnej i zanikającej różnorodności. Zna gatunki wskaźnikowe. Zna i stosuje wskaźniki różnorodności biologicznej. Dyskutuje i weryfikuje słuszność stosowanych działań ochronnych. [2OS_12_3] |
2OS_W08_P [3/5] |
Tłumaczy znaczenie ochrony różnorodności biologicznej na poziomie ekosystemowym, gatunkowym i genetycznym w kontekście społeczno-gospodarczym. [2OS_12_4] |
2OS_W08_P [4/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| egzamin [2OS_12_w_1] | Egzamin pisemny z części wykładowej i konwersatoryjnej poszerzony o wiadomości z literatury obowiązkowej i dodatkowej. |
2OS_12_1 |
| ocena ciągła aktywności studenta [2OS_12_w_2] | Ocena podczas ćwiczeń: z aktywności podczas dyskusji; przygotowania prezentacji multimedialnej; poprawności przygotowania sprawozdania (karty pracy) według zalecanego schematu. |
2OS_12_1 |
| sprawozdanie [2OS_12_w_3] | Pozwala na ocenę indywidualnego podejścia studenta do dyskutowanych i analizowanych zagadnień. |
2OS_12_3 |
| kolokwium [2OS_12_w_4] | Umożliwia sprawdzenie standardowego poziomu wiedzy uzyskanej w trakcie trwania konwersatorium. |
2OS_12_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| wykład [2OS_12_fs_1] | wykład z wykorzystaniem środków audiowizualnych |
10 | Uporządkowanie i uzupełnienie notatek z wykładów. Samodzielna praca z piśmiennictwem zalecanym w sylabusie. |
10 |
egzamin [2OS_12_w_1] |
| laboratorium [2OS_12_fs_2] | Praca indywidualna studenta (analiza i synteza gotowych danych). Dyskusja. Praca w małych grupach. |
30 | Wyszukiwanie danych internetowych. Przygotowanie: sprawozdania, prezentacji multimedialnej; uzupełnienie karty pracy. Przygotowanie do kolokwium. |
50 |
ocena ciągła aktywności studenta [2OS_12_w_2] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||