Projektowanie zorientowane na użytkownika
Kierunek studiów: Informatyka
Kod programu: 08-S1INI12.2019

Nazwa modułu: | Projektowanie zorientowane na użytkownika |
---|---|
Kod modułu: | 08-IO1S-13-PZNU |
Kod programu: | 08-S1INI12.2019 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Celem zajęć w tym module jest zapoznanie studentów z tematyką użyteczności oprogramowania, zasad projektowania interfejsów użytkownika oraz metodami testowania oprogramowania pod kątem spełnienia oczekiwań przyszłych i obecnych użytkowników. Tematem zajęć są również metody ustalania z użytkownikami wymagań dotyczących funkcjonalności. Studenci korzystają z wiedzy i umiejętności zdobytych w poprzednich modułach, rozwijając umiejętności stosowania poznanych metod w praktyce. |
Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
demonstruje odpowiedzialność za wspólnie realizowane zadania w ramach zespołu [PZNU_K_6] |
K_K04 [1/5] |
wyodrębnia informacje z literatury, zasobów internetowych oraz innych źródeł [PZNU_U_3] |
K_U01 [1/5] |
potrafi zbudować aplikację o wybranym zastosowaniu i podczas jej projektowania oraz analizowania dostrzegać aspekty pozatechniczne [PZNU_U_4] |
K_U10 [1/5] |
wykonuje prace w wieloosobowym zespole [PZNU_U_5] |
K_U02 [1/5] |
przywołuje wiedzę z zakresu interfejsów użytkownika, ich specyfikacji oraz zasad projektowania [PZNU_W_1] |
K_W14 [2/5] |
ma podstawową wiedzę z zakresu grafiki komputerowej oraz metod jej tworzenia i przetwarzania [PZNU_W_2] |
K_W15 [1/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
kolokwium [PZNU_w_1] | Przewidziane są kolokwia dot. metod przeprowadzania testów praz projektowania interfejsów użytkownika. |
PZNU_U_3 |
burza mózgów [PZNU_w_2] | Zaproponowanie rozwiązania bądź rozwiązanie danego problemu przez wszystkich studentów w grupie w ramach burzy mózgów. |
PZNU_K_6 |
egzamin [PZNU_w_3] | Egzamin w formie testu wiedzy. |
PZNU_U_3 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PZNU_fs1] | Wykład wprowadzający do tematyki projektowania aplikacji zorientowanego na użytkownika ilustrowany jest pokazem slajdów oraz prezentacją metod pracy na żywo z wykorzystaniem komputera przeprowadzaną przez wykładowcę. |
10 | Praca ze wskazaną literaturą przedmiotu i udostępnionymi materiałami, obejmująca samodzielne przyswojenie wiedzy odnośnie wskazanych zagadnień podstawowych. |
20 |
egzamin [PZNU_w_3] |
laboratorium [PZNU_fs2] | Prowadzący prowadzi i instruuje studentów pracujących samodzielnie. W przypadku bardziej złożonych zagadnień prowadzący podpowiada optymalne rozwiązania.
Poza pracą samodzielną studenci rozwiązują problemy inżynierskie w ramach „burzy mózgów”.
|
30 | Student zobowiązany jest być przygotowanym z wiedzy teoretycznej na podstawie wykładów i udostępnionych materiałów do każdych zajęć ćwiczeniowych. |
30 |
kolokwium [PZNU_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |