Aktywność plastyczna dziecka
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 06-S2PE12.2019

Nazwa modułu: | Aktywność plastyczna dziecka |
---|---|
Kod modułu: | EW_AP |
Kod programu: | 06-S2PE12.2019 |
Semestr: | semestr letni 2019/2020 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Opis: | Przygotowanie studentów do działalności artystycznej i pedagogicznej poprzez: dostarczenie wiedzy o formie i wyobraźni artystycznej, znajomość metod stymulujących plastyczną aktywność twórczą dziecka, kształtowanie umiejętności wykorzystywania ogólnych wiadomości z zakresu kształcenia i wychowania przez sztukę do interpretacji merytorycznej podstawowych haseł programów kształcenia w zakresie edukacji plastycznej oraz nabycie umiejętności planowania, organizacji i wykorzystania warunków pracy przez nauczyciela-wychowawcę. Zajęcia w formie ćwiczeniowej oraz praca własna studenta mają doprowadzić do uzyskania zakładanych efektów kształcenia modułu. |
Wymagania wstępne: | Osiągnięcie na studiach pierwszego stopnia efektów kształcenia związanych z kwalifikacjami uprawniającymi do wykonywania zawodu nauczyciela. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna terminologię z zakresu sztuk plastycznych. [EW_AP_1] |
K_W01 [1/5] |
Student ma uporządkowaną wiedzę na temat dziecięcej aktywności plastycznej oraz podstaw procesu kreacji plastycznej. [EW_ AP_2] |
K_W12 [2/5] |
Student potrafi w sposób twórczy i refleksyjny planować, organizować i ewaluować pracę uczniów na zajęciach edukacyjnych w obszarze aktywności plastycznej (potrafi wybrać i zastosować formy, metody, media i materiały dydaktyczne właściwe z punktu widzenia ich efektywności w procesie kształcenia). [EW_ AP_3] |
K_U10 [2/5] |
Student potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem w zakresie kształcenia plastycznego oraz rozwojem uczestników procesów edukacyjno-wychowawczych i wspierać ich w zdobywaniu wiedzy i umiejętności plastycznych. [EW_ AP_4] |
K_U11 [2/5] |
Student ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności plastycznych, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego. [EW_AP_5] |
K_K01 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Praca pisemna [EW_ AP_w_1] | Praca pisemna na podany temat (np. na temat podstaw procesu dziecięcej kreacji plastycznej) |
EW_AP_1 |
Projekt [EW_ AP_w_2] | Projekt w postaci scenariusza zajęć |
EW_ AP_3 |
Sprawozdanie [EW_ AP_w_3] | Pisemne sprawozdania z działań warsztatowych uzupełnione autorskimi realizacjami plastycznymi |
EW_ AP_4 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [EW_ AP_fs_1] | metoda uczenia się we współpracy, metoda praktycznego działania, zapoznanie się studentów z literaturą, przygotowanie pracy zaliczeniowej |
30 | (brak informacji) |
Praca pisemna [EW_ AP_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |