Mediacje
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 06-S2PE12.2019

Nazwa modułu: | Mediacje |
---|---|
Kod modułu: | R_M |
Kod programu: | 06-S2PE12.2019 |
Semestr: | semestr zimowy 2020/2021 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Efekty kształcenia modułu powiązane są zarówno z ćwiczeniową, jak i wykładową formą kształcenia.
|
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych.
|
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma rozszerzoną wiedzę odnośnie modeli wymiaru sprawiedliwości (retrybutywnego, resocjalizacyjnego, naprawczego), a zwłaszcza wzajemnej relacji modelu karnego z kompensacyjnym jako alternatywnego podejścia wobec sprawców przestępstw. Student posiada rozszerzoną wiedzę odnośnie możliwości wykorzystywania mediacji (negocjacji, koncyliacji) w rozwiązywaniu sporów między uczestnikami różnych grup społecznych np. negocjacje w szkolnych konfliktach.
[R_M_1] |
K_W08 [1/5] |
Student posiada rozszerzoną wiedzę odnośnie możliwości popularyzacji i wykorzystywania mediacji (zastępowania nią tradycyjnych metod rozwiązywania sporów) w instytucjach a zarazem środowiskach wychowawczych takich jak: rodzina, szkoła, miejsce pracy, etc.
[R_M_2] |
K_W10 [1/5] |
Student ma podstawową wiedzę na temat fundamentalnego znaczenia praw człowieka, praw dziecka, wybranych dokumentów międzynarodowych dotyczących wymiaru sprawiedliwości wobec nieletnich i dorosłych (wytyczne i wskazania ONZ). Zna wytyczne zawarte w Kodeksie Etyki Mediatora, odnośnie prowadzenia mediacji.
[R_M_3] |
K_W16 [3/5] |
Student potrafi wykorzystywać zdobytą wiedzę odnośnie mediacji (negocjacji) jako metody rozwiązywania sporów (konfliktów) między pojedynczymi jednostkami lub grupami osób i jej idee popularyzować - przenosić i wdrażać - celem rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych, pomocowych i terapeutycznych.
[R_M_4] |
K_U02 [1/5] |
Student znając główne założenia mediacji (idee, cele, cechy, zasady), potrafi ją włączać w katalog rozwiązań niektórych problemów pedagogicznych oraz przewidywać z tego wynikające skutki.
[R_M_5] |
K_U12 [1/5] |
Student ma przekonanie o potrzebie podejmowania działań alternatywnych w tym mediacji mających na celu skuteczne przeciwdziałanie zjawiskom społecznie negatywnym, w tym też proponowanie własnych pomysłów (rozwiązań) opartych chociażby na głównych założeniach mediacji (negocjacji). [R_M_6] |
K_K02 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin [R_M_w_1] | Egzamin pisemny |
R_M_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [R_M _fs_1] | Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
|
15 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą.
|
75 |
Egzamin [R_M_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |