Metodologia badań społecznych
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 06-S2PE12.2019

Nazwa modułu: | Metodologia badań społecznych |
---|---|
Kod modułu: | O_M_II |
Kod programu: | 06-S2PE12.2019 |
Semestr: | semestr letni 2019/2020 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 5 |
Opis: | W module Metodologia badań społecznych zakłada się, że efekty kształcenia będą realizowane za pomocą wykładowej i ćwiczeniowej formy kształcenia. W ramach modułu studenci będą mieli możliwość wzbogacenia wiedzy i doskonalenia umiejętności odnośnie planowania procesu badawczego w ramach różnych orientacji badawczych. |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student przedstawia teorie naukowe, prawa naukowe oraz ich funkcje wewnątrz naukowe i społeczne, posługuje się terminologią używaną w metodologii nauk społecznych oraz w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym. [O_M_II_1] |
K_W01 [2/5] |
Student wyjaśnia specyfikę metodologiczną pedagogiki w kontekście innych dyscyplin występujących w naukach społecznych i humanistycznych (np. w socjologii), wskazuje konsekwencje wieloparadygmatyczności, charakteryzuje główne orientacje badawcze i strategie, metody i techniki badawcze. [O_M_II_2] |
K_W04 [1/5] |
Student wymienia zasady i normy etyczne obowiązujące w projektowaniu i realizowaniu badań naukowych. [O_M_II_3] |
K_W16 [1/5] |
Student sprawnie porozumiewa się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów, korzysta z nowoczesnych rozwiązań technologicznych. [O_M_II_4] |
K_U03 [3/5] |
Student prawidłowo rozróżnia orientacje w metodologii badań społecznych, prawidłowo formułuje problematykę badań, wskazuje zmienne i dokonuje ich operacjonalizacji, stosownie do problemów badawczych dobiera metody i techniki badań, potrafi skonstruować narzędzia badawcze, dobiera techniki opracowania danych, potrafi zaprezentować wyniki badań, przedstawić rzeczową propozycję implementacji wybranych wniosków do praktyki pedagogicznej, a poprzez predykację i antycypację wskazuje kierunek i natężenie rozwoju badanego zjawiska i potrafi nakreślić kierunek dalszych badań w obszarze studiowanej subdyscypliny. [O_M_II_5] |
K_U06 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin pisemny [O_M_w_II_1] | Efekty kształcenia modułu będą zweryfikowane przy pomocy egzaminu pisemnego |
O_M_II_1 |
Kolokwium - test [O_M_w_II_2] | Praca pisemna (dwa testy) potwierdzającą wiedzę oraz umiejętności założone efektami kształcenia modułu. |
O_M_II_2 |
Praca pisemna- projekt [O_M_w_II_3] | Przygotowanie w formie pisemnej indywidualnego projektu badawczego, uwzględniającego komponenty procesu badawczego, np. przedmiot badań, cele i problemy badawcze, metody, techniki, narzędzia badawcze, zmienne i wskaźniki, itd. (w zależności od typu badań). |
O_M_II_4 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [O_M_ II _fs_1] | Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej;
Wykład problemowy;
|
15 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą. |
60 |
Egzamin pisemny [O_M_w_II_1] |
ćwiczenia [O_M_ II _fs_2] | Dyskusja, praca w grupach, analiza tekstu oraz dwa kolokwia i projekt pisemny. |
15 | Student przygotowuje się ze wskazanej przez prowadzącego literatury (w sylabusie) do merytorycznego udziału w zajęciach ćwiczeniowych oraz |
60 |
Kolokwium - test [O_M_w_II_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |