Wychowanie w przedszkolu
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 06-S2PE12.2019

Nazwa modułu: | Wychowanie w przedszkolu |
---|---|
Kod modułu: | EW_WWP |
Kod programu: | 06-S2PE12.2019 |
Semestr: | semestr zimowy 2019/2020 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 4 |
Opis: | Moduł zawiera poszerzone treści z zakresu wychowania w przedszkolu. W wyniku udziału w proponowanych zajęciach student uporządkuje oraz rozwinie swoją wiedzę i umiejętności z zakresu organizacji i realizacji różnorodnych form aktywności dziecka w wieku przedszkolnym, a także przygotuje się do świadomego doboru metod, mediów oraz materiałów dydaktycznych, właściwych do realizacji zajęć przedszkolnych. Zajęcia w formie wykładowej i ćwiczeniowej oraz praca własna studenta mają doprowadzić do uzyskania zakładanych efektów kształcenia modułu. |
Wymagania wstępne: | Osiągnięcie na studiach pierwszego stopnia efektów kształcenia związanych z kwalifikacjami uprawniającymi do wykonywania zawodu nauczyciela. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat zagadnień związanych z wychowaniem przedszkolnym (zna terminologię, teorię oraz metodykę). [EW_WWP_1] |
K_W05 [3/5] |
Student ma uporządkowaną wiedzę na temat nauczania i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym; posiada wiedzę z zakresu teorii uczenia się i nauczania. [EW_ WWP _2] |
K_W12 [3/5] |
Student potrafi generować oryginalne rozwiązania problemów dydaktycznych, tworzyć rozwiązania metodyczne wskazanych zagadnień edukacji dzieci w przedszkolu. [EW_ WWP _3] |
K_U09 [3/5] |
Student potrafi w sposób twórczy i refleksyjny planować, organizować i ewaluować pracę uczniów na zajęciach edukacyjnych w zakresie wychowania przedszkolnego; potrafi ocenić przydatność, wybrać i zaplanować realizację właściwego sposobu postępowania dla stymulowania, wspierania i rozwijania sprawności i aktywności dziecka w wybranych zadaniach programowych (potrafi wybrać i zastosować formy, metody, media i materiały dydaktyczne właściwe z punktu widzenia ich efektywności w procesie kształcenia). [EW_ WWP _4] |
K_U10 [3/5] |
Student stara się w sposób aktywny i oryginalny rozwiązywać wskazane zadania praktyczne. [EW_ WWP _5] |
K_K02 [5/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin [EW_ WWP_w_1] | Egzamin pisemny obejmujący zagadnienia realizowane w formie wykładów z przedmiotu |
EW_WWP_1 |
Projekt edukacyjny [EW_WWP_w_2] | Opracowanie oraz prezentacja planu tygodniowego składającego się z 5 scenariuszy dziennych (wybór tematyki, opracowanie strategii edukacyjnych z uwzględnieniem poszczególnych obszarów edukacyjnych) |
EW_ WWP _3 |
Prezentacja [EW_ WWP _ w_3] | Przedstawienie referatu (w postaci prezentacji PowerPoint lub w formie pisemnej) dotyczącego problematyki realizowanej podczas ćwiczeń bądź alternatywnie (w miarę możliwości organizacyjnych) opracowanie uroczystości przedszkolnej (inscenizacje dziecięce, gry i zabawy dla dzieci) wraz z realizacją na terenie placówki przedszkolnej |
EW_ WWP _3 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [EW_ WWP_fs_1] | Wykład z zastosowaniem prezentacji multimedialnej |
15 | Zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą; przygotowanie do egzaminu |
45 |
Egzamin [EW_ WWP_w_1] |
ćwiczenia [EW_ WWP_fs_2] | Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy, metoda działań praktycznych |
30 | Zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą; przygotowanie prezentacji oraz projektu edukacyjnego |
30 |
Projekt edukacyjny [EW_WWP_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |