Aktywność matematyczna dziecka
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 06-S2PE12.2019

Nazwa modułu: | Aktywność matematyczna dziecka |
---|---|
Kod modułu: | EW_AM |
Kod programu: | 06-S2PE12.2019 |
Semestr: | semestr zimowy 2019/2020 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 4 |
Opis: | Moduł zawiera poszerzone treści z zakresu dziecięcej aktywności matematycznej. Zajęcia realizowane w ramach modułu służą rozszerzeniu kompetencji niezbędnych do prowadzenia zajęć z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. W wyniku udziału w proponowanych zajęciach student uporządkuje oraz rozwinie swoją wiedzę i umiejętności z zakresu organizacji i realizacji różnorodnych form aktywności dziecka, a także przygotuje się do wyzwalania kreatywności dziecka, świadomego doboru metod, mediów oraz materiałów dydaktycznych, właściwych do realizacji zajęć przedszkolnych i wczesnoszkolnych. Celem modułu jest przygotowanie studenta do rozwijania zdolności matematycznych dzieci. Zajęcia w formie wykładowej i ćwiczeniowej oraz praca własna studenta mają doprowadzić do uzyskania zakładanych efektów kształcenia modułu. |
Wymagania wstępne: | Osiągnięcie na studiach pierwszego stopnia efektów kształcenia związanych z kwalifikacjami uprawniającymi do wykonywania zawodu nauczyciela |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma pogłębioną wiedzę na temat aktywności matematycznej dziecka, zna terminologię, teorię oraz metodykę nauczania matematyki. [EW_AM_1] |
K_W05 [2/5] |
Student potrafi generować oryginalne rozwiązania problemów dydaktycznych, tworzyć rozwiązania metodyczne wskazanych zagadnień edukacji dzieci w przedszkolu i klasach początkowych. [EW_AM_2] |
K_U09 [3/5] |
Student potrafi w sposób twórczy i refleksyjny planować, organizować i ewaluować pracę uczniów na zajęciach edukacji matematycznej. [EW_AM_3] |
K_U10 [3/5] |
Student stara się w sposób aktywny i oryginalny rozwiązywać wskazane zadania praktyczne. [EW_AM_4] |
K_K02 [5/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin [EW_AM_w_1] | Egzamin uwzględniający zagadnienia z obszaru aktywności matematycznej dziecka |
EW_AM_1 |
Kolokwium zaliczeniowe [EW_AM_w_2] | Test zawierający pytania otwarte i zamknięte |
EW_AM_1 |
Projekt [EW_AM_w_3] | Zespołowa praca nad przygotowaniem zajęć na określony temat z wykorzystaniem samodzielnie wykonanych środków dydaktycznych oraz ewaluacja ich przebiegu |
EW_AM_2 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [EW_AM_fs_1] | Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
15 | Zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą; przygotowanie do egzaminu |
45 |
Egzamin [EW_AM_w_1] |
ćwiczenia [EW_AM_fs_2] | Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy |
30 | Przygotowanie do kolokwium, przygotowanie do zespołowych projektów edukacyjnych |
30 |
Kolokwium zaliczeniowe [EW_AM_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |