Programowanie w środowiskach zintegrowanych Kierunek studiów: Informatyka
Kod programu: 08-S1INI12.2014

Nazwa modułu: Programowanie w środowiskach zintegrowanych
Kod modułu: 08-IO1S-13-4SY01
Kod programu: 08-S1INI12.2014
Semestr: semestr letni 2015/2016
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Opis:
Celem zajęć jest rozszerzenie umiejętności programowania obiektowego z wykorzystaniem języka C++ oraz środowisk RAD — Rapid Application Development oraz zdobycie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie wykorzystania tych środowisk w tworzeniu aplikacji klasy desktop oraz WWW. Zajęcia realizowane w ramach modułu mają zaowocować zdolnością planowego i systematycznego konstruowania rozbudowanych obiektowych aplikacji w języku C++, wykorzystujących graficzny interfejs użytkownika, budowany z wykorzystaniem takich środowisk jak: RAD Studio, VisualStudio, QtCreator.
Wymagania wstępne:
Dobra znajomość podstaw programowania strukturalnego i obiektowego, oraz podstaw języka C++.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student posiada kompetencje w zakresie pracy grupowej nad projektem, przejawiające się w umiejętności przedsiębiorczego planowania podzadań, metod ich realizacji oraz zarządzania współdzielonym kodem aplikacji. [08-IO1S-13-4SY01-K_8]
K_1_A_I_K03 [1/5] K_1_A_I_K06 [1/5] K_1_A_I_K05 [1/5]
Student rozumie potrzebę i potrafi rozwijać swoje kompetencje zawodowe, w tym kompetencje w zakresie współdziałania z użytkownikiem w zakresie ustalania i formułowania wymagań funkcjonalnych i niefunkcjonalnych [08-IO1S-13-4SY01-K_9]
K_1_A_I_K01 [1/5] K_1_A_I_K02 [1/5]
Student potrafi programować z wykorzystaniem podejścia obiektowego, potrafi stosować dziedziczenie jedno i wielobazowe, związki całość-część, potrafi poprawnie je stosować, potrafi wykorzystywać polimorfizm, stosować metody wirtualne oraz potrafi umiejętnie budować klasy abstrakcyjne i bazujące na nich hierarchie klas. [08-IO1S-13-4SY01-U_4]
K_1_A_I_U15 [2/5] K_1_A_I_U16 [2/5] K_1_A_I_U17 [2/5]
Student potrafi budować aplikacje GUI, potrafi dobierać odpowiednie dobierać odpowiednie komponenty graficzne i kreatywnie je stosować. Student stosuje programowanie sterowane zdarzeniami, definiuje procedury obsługi zdarzeń. Poprawnie programuje podstawowe operacje graficzne, wykorzystuje elementy multimedialne [08-IO1S-13-4SY01-U_5]
K_1_A_I_U16 [1/5] K_1_A_I_U23 [1/5] K_1_A_I_U17 [1/5]
Student potrafi wykorzystywać zintegrowane środowiska programistyczne do projektowania, tworzenia, testowania i uruchamiania aplikacji, optymalizacji jej działania, organizacji pracy grupowej i wersjonowania kodu. [08-IO1S-13-4SY01-U_6]
K_1_A_I_U23 [1/5] K_1_A_I_U19 [1/5]
Student posiada właściwe kompetencje w zakresie analizy, projektowania i programowania —potrafi dobrać metodykę właściwą dla realizacji zadania programistycznego i zastosować ją w praktyce, wykorzystuje podejście obiektowe na etapie analizy, projektu oraz programowania. [08-IO1S-13-4SY01-U_7]
K_1_A_I_U01 [1/5] K_1_A_I_U02 [1/5] K_1_A_I_U03 [1/5]
Student zna koncepcję obiektowego, rozumie w jaki sposób wykorzystać techniki programowania obiektowego, zna koncepcję dziedziczenia jedno i wielobazowego, związków całość-część, rozróżnia poprawnie przypadki ich zastosowania, rozumie koncepcję polimorfizmu, zna zasady wykorzystania metod wirtualnych oraz rozumie koncepcje klas abstrakcyjnych. [08-IO1S-13-4SY01-W_1]
K_1_A_I_W04 [1/5] K_1_A_I_W09 [1/5] K_1_A_I_W10 [3/5]
Student rozumie koncepcję programowania sterowanego zdarzeniami w środowiskach, rozróżnia podstawowe komponenty GUI oraz zna zasady ich wykorzystania, zna zasady tworzenia, wie jak programować operacje graficzne i jak wykorzystywać grafikę w aplikacjach. Zna zasady tworzenia GUI z wykorzystaniem bibliotek VCL i Qt. [08-IO1S-13-4SY01-W_2]
K_1_A_I_W09 [1/5] K_1_A_I_W12 [1/5] K_1_A_I_W10 [1/5]
Student zna i rozumie metody wykorzystania zintegrowanych środowisk programistycznych do tworzenia aplikacji klasy desktop i WWW. [08-IO1S-13-4SY01-W_3]
K_1_A_I_W12 [1/5] K_1_A_I_W14 [3/5] K_1_A_I_W15 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
test zaliczeniowy [08-IO1S-13-4SY01_w_1]
Rozwiązanie zadań polegających na napisaniu wybranych fragmentów programów, pozwalających na sprawdzenie wiedzy, umiejętności w zakresie programowania obiektowego w środowiskach RAD.
08-IO1S-13-4SY01-U_4 08-IO1S-13-4SY01-U_5 08-IO1S-13-4SY01-U_6 08-IO1S-13-4SY01-U_7 08-IO1S-13-4SY01-W_1 08-IO1S-13-4SY01-W_2 08-IO1S-13-4SY01-W_3
prace kontrolne [08-IO1S-13-4SY01_w_2]
Kolokwia sprawdzające wiedzę i umiejętności w zakresie poszczególnych działów kształcenia w zakresie programowania w środowiskach zintegrowanych.
08-IO1S-13-4SY01-U_4 08-IO1S-13-4SY01-U_5 08-IO1S-13-4SY01-U_6 08-IO1S-13-4SY01-U_7 08-IO1S-13-4SY01-W_1 08-IO1S-13-4SY01-W_2
sprawozdanie grupowe [08-IO1S-13-4SY01_w_3]
Realizacja projektów pozwalających na sprawdzenie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji w zakresie stosowania podejścia obiektowego w grupowym rozwiązywania praktycznych problemów.
08-IO1S-13-4SY01-K_8 08-IO1S-13-4SY01-K_9 08-IO1S-13-4SY01-U_4 08-IO1S-13-4SY01-U_5 08-IO1S-13-4SY01-U_6 08-IO1S-13-4SY01-U_7 08-IO1S-13-4SY01-W_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [08-IO1S-13-4SY01_fs1]
Przekazanie treści modułu w formie werbalnej, omówienie przykładowych problemów, metod ich rozwiązania, dyskusja możliwych wariantów rozwiązania. Szczegółowa analiza i dyskusja zagadnień trudnych, wskazanie elementów pracy indywidualnej oraz dodatkowych źródeł informacji w postaci strony internetowej modułu, wykorzystanie elementów kształcenia na odległość.
15
Pogłębienie treści przekazanych werbalnie poprzez analizę dodatkowych materiałów przekazanych poprzez stronę internetową modułu.
15 test zaliczeniowy [08-IO1S-13-4SY01_w_1]
laboratorium [08-IO1S-13-4SY01_fs2]
Systematyczne rozwijanie umiejętności i kompetencji w zakresie programowania obiektowego, poprzez rozwiązywanie kolejnych problemów programistycznych pod nadzorem i ze wsparciem prowadzących, bazujące na zdobytej wiedzy.
30
Realizacja grupowego projektu programistycznego, rozwijającego umiejętności oraz kompetencje w zakresie programowania i pracy grupowej.
60 prace kontrolne [08-IO1S-13-4SY01_w_2] sprawozdanie grupowe [08-IO1S-13-4SY01_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)