Podstawy marketingu Kierunek studiów: Zarządzanie zasobami ludzkimi
Kod programu: 06-S1ZL15.2019

Nazwa modułu: Podstawy marketingu
Kod modułu: 06-ZZL-S1-PM
Kod programu: 06-S1ZL15.2019
Semestr:
  • semestr letni 2022/2023
  • semestr letni 2021/2022
  • semestr letni 2020/2021
  • semestr letni 2019/2020
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Opis:
Moduł ma umożliwić studentom zapoznanie się z podstawową wiedzą z zakresu istoty i roli marketingu w gospodarce rynkowej. Omówiona zostanie problematyka współczesnego marketingu, z uwzględnieniem korzyści, wyzwań oraz kontrowersji wdrażania koncepcji marketingowej przez przedsiębiorstwa oraz organizacje non profit. Szczególna uwaga zostanie poświęcona praktycznym aspektom implementacji reguł i zasad marketingowych. Treści merytoryczne: przesłanki działalności marketingowej w organizacji; wpływ otoczenia na działalność organizacji; zachowania konsumentów na rynku; segmentacja rynku, koncepcja marketingu-mix; planowanie marketingowe produktu, rozwój produktu; cena jako narzędzie marketingu, strategie i kanały dystrybucji produktów; koncepcja działalności promocyjnej; instrumenty promotion-mix; SIM.
Wymagania wstępne:
Wymagana jest wiedza z zakresu podstaw zarządzania i ekonomii
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada podstawową wiedzę o typowych rodzajach struktur i instytucji społecznych, zwłaszcza ekonomicznych, prawnych i politycznych, rozumie zachodzące między nimi relacje oraz rozpoznaje podstawowe więzi społeczne w sektorach gospodarki, sektorze publicznym i instytucjach je wspierających. Rozumie prawidłowości rządzące sektorem publicznym, prywatnym i trzecim sektorem oraz charakter występujących w nich więzi społecznych. [PM_1]
ZZL1_W03 [5/5]
Ma podstawową wiedzę na temat norm i reguł kształtujących funkcjonowanie i wpływających na procesy zmian instytucji społecznych, organizacji, grup i jednostek w systemach społecznych, wypracowanych na gruncie nauk społecznych i pokrewnych. [PM_2]
ZZL1_W04 [5/5]
Posiada wiedzę na temat metod, technik i narzędzi pozyskiwania, tworzenia, analizy i ochrony danych, informacji i wiedzy niezbędnych dla funkcjonowania organizacji społecznych. Rozpoznaje źródła danych, informacji i wiedzy niezbędnych w ww. procesach [PM_3]
ZZL1_W09 [4/5]
Posiada umiejętność formułowania, analizowania i rozwiązywania problemów związanych z funkcjonowaniem organizacji oraz jednostek i grup w ramach organizacji na podstawie przyswojonej wiedzy teoretycznej z zakresu nauk związanych z kierunkiem studiów [PM_4]
ZZL1_U01 [5/5]
Umie identyfikować, pozyskiwać i analizować dane, informacje i wiedzę niezbędną do zrozumienia zjawisk zachodzących w organizacjach społecznych. Potrafi opisać analizować podstawowe związki przyczynowo-skutkowe o charakterze prawnym, ekonomicznym, psychologicznym, socjologicznym i technicznym typowe dla organizacji społecznych, zarówno w formie pisanej jak i podczas wystąpień ustnych. [PM_5]
ZZL1_U06 [5/5] ZZL1_U10 [5/5] ZZL1_U11 [5/5]
Rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywanych problemów, integrowania i aktualizowania wiedzy i umiejętności związanych z funkcjonowaniem organizacji oraz jest świadomy zmian otoczenia prawnego i gospodarczego organizacji. Rozumie konieczność praktykowania samokształcenia służącego pogłębianiu wiedzy. [PM_6]
ZZL1_K01 [4/5] ZZL1_K02 [4/5]
Jest przedsiębiorczy, potrafi właściwie określić priorytety służące realizacji celów i zadań organizacji oraz celów i zadań związanych z własnym rozwojem. [PM_7]
ZZL1_K05 [4/5]
Potrafi samodzielnie wykorzystywać wiedzę, metody, narzędzia i techniki służące funkcjonowaniu organizacji, pracując indywidualnie oraz w zespołach. [PM_8]
ZZL1_K08 [4/5] ZZL1_K09 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
test pisemny [PM _w1]
test wiedzy obejmujący zagadnienia realizowane w ramach modułu. Ocenie podlega stopień opanowania wiedzy teoretycznej
praca zaliczeniowa zespołowa [PM _w2]
pisemna praca zespołowa – zastosowanie wiedzy teoretycznej dla rozwiązania powierzonego zadania praktycznego
PM_1 PM_2 PM_3 PM_4 PM_5 PM_6 PM_7 PM_8
prezentacja [PM _w3]
prezentacja wyników pracy zespołowej na forum grupy ćwiczeniowej i obrona prezentowanego stanowiska w czasie dyskusji
PM_3 PM_4 PM_5
ocena ciągła [PM _w4]
obserwacja postępów w uczeniu się oraz pracy indywidualnej i zespołowej, ocena indywidualnej aktywności i zaangażowania słuchacza w zajęcia
PM_1 PM_2 PM_3 PM_4 PM_5 PM_6 PM_7 PM_8
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [PM _fs1]
wykład treści teoretycznych z zakresu podstawowych zagadnień marketingu w formie prezentacji multimedialnej
15
Praca ze wskazaną literaturą obejmująca samodzielne przyswojenie wiedzy w odniesieniu do podstawowych zagadnień
20 praca zaliczeniowa zespołowa [PM _w2]
ćwiczenia [PM _fs2]
zajęcia prowadzone w formie konwersatoryjnej, polegają na rozwiązywaniu zadań o charakterze studium przypadku w oparciu o treści teoretyczne, dyskusji grupowej i prezentacji wyników prac zespołów na forum
15
Przygotowanie do ćwiczeń poprzez samodzielne i zespołowe studiowanie wskazanych zagadnień z literatury i innych źródeł; przygotowanie pracy pisemnej i prezentacji w zespole studentów, zgodnie z wymaganiami prowadzącego
50 praca zaliczeniowa zespołowa [PM _w2] prezentacja [PM _w3] ocena ciągła [PM _w4]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)