Podstawy zarządzania zasobami ludzkimi
Kierunek studiów: Zarządzanie zasobami ludzkimi
Kod programu: 06-S1ZL15.2019

Nazwa modułu: | Podstawy zarządzania zasobami ludzkimi |
---|---|
Kod modułu: | 06-ZZL-S1-PZZL |
Kod programu: | 06-S1ZL15.2019 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 6 |
Opis: | Celem modułu jest przekazanie podstawowej wiedzy z zakresu realizacji funkcji personalnej z uwzględnieniem uwarunkowań wynikających z tendencji występujących w otoczeniu współczesnych organizacji. W wyniku realizacji modułu student powinien:
- rozumieć istotę i znaczenie kapitału ludzkiego w organizacji oraz przesłanki strategicznego podejścia do gospodarowania zasobami ludzkimi;
- identyfikować podstawowe koncepcje zarządzania zasobami ludzkimi oraz uwarunkowania wewnętrzne i zewnętrzne tego procesu;
- znać procedury i narzędzia służące do planowania zasobów ludzkich, doboru kadry i adaptacji zawodowej;
- rozpoznawać siłę oddziaływania i znaczenie poszczególnych narzędzi motywacji;
- znać teorie rozwoju kariery pracownika i ścieżki jego doskonalenia np. poprzez system szkoleń;
- rozpoznawać podstawowe techniki i metody oceny pracownika;
- nabyć umiejętność efektywnego i etycznego gospodarowania kapitałem ludzkim w korelacji ze strategią biznesową organizacji;
- nabyć umiejętność konstruowania i analizowania podstawowych dokumentów aplikacyjnych, przygotowywania się do rozmów kwalifikacyjnych i prowadzenia interview oraz rozpoznawania własnych potrzeb i potrzeb pracowniczych w kontekście motywowania i planowania kariery. |
Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student posiada podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych oraz metod naukowych w nich stosowa-nych, związaną z kierunkiem studiów [PZZL_1] |
ZZL1_W01 [5/5] |
Posiada wiedzę na temat strategicznego i operacyjnego zarządzania potencjałem społecznym organizacji. Rozumie znaczenie potencjału społecznego organizacji i jego wpływ na efektywność i wydajność działań oraz na wartość i znaczenie społeczne organizacji [PZZL_2] |
ZZL1_W11 [3/5] |
Ma wiedzę na temat procesów planowania, kształtowania, rozwoju i optymalizacji wykorzystania zasobów ludz-kich w organizacjach trzech sektorów. Zna i rozumie zagadnienia z zakresu: doboru kadr (rekrutacji i selekcji), motywowania, rozwijania kompetencji, budowania karier indywidualnych w powiązaniu ze ścieżką rozwoju organizacji, kontroli i oceny pracowniczej, procesów adaptacyjnych pracowników w organizacji oraz zarządzania optymalnym poziomem zatrudnienia i zarządzania zmianą [PZZL_3] |
ZZL1_W12 [5/5] |
Posiada umiejętność formułowania, analizowania i rozwiązywania problemów związanych z funkcjonowaniem organizacji oraz jednostek i grup w ramach organizacji na podstawie przyswojonej wiedzy teoretycznej z zakresu nauk związanych z kierunkiem studiów [PZZL_4] |
ZZL1_U01 [3/5] |
Posiada umiejętności realizacji procesów kadrowych optymalizacji wykorzystania zasobów ludzkich w organiza-cjach.
Potrafi realizować zadania procesu kadrowego oraz zarządzania optymalnym poziomem zatrudnienia i zarządza-nia zmianą
[PZZL_5] |
ZZL1_U02 [4/5] |
Jest przedsiębiorczy, potrafi określić priorytety organizacji i uczestniczyć w procesach zarządzania zasobami ludzkimi i innych procesach technologicznych i społecznych służących prawidłowemu funkcjonowaniu i roz-wojowi organizacji z uwzględnieniem postaw etycznych oraz społecznej odpowiedzialności organizacji [PZZL_6] |
ZZL1_K03 [4/5] |
Prezentuje i propaguje innowacyjność z uwzględnieniem postaw praworządnych, etycznych i wrażliwości społecznej w stosunkach wewnętrznych i zewnętrznych organizacji oraz w życiu jednostki [PZZL_7] |
ZZL1_K04 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Test wiedzy pisemny [PZZL_w1] | pisemny sprawdzian wiadomości składa się z pytań testowych oraz opisowych weryfikujących teoretyczną wiedzę studenta z zakresu zasad, procedur metod i sposobów zarządzania zasobami ludzkimi |
PZZL_1 |
Ocena ciągła [PZZL_w2] | prowadzący ocenia pracę studenta w trakcie wszystkich zajęć: indywidualne i grupowe prace pisemne oraz wypowiedzi ustne polegające na praktycznym rozwiązaniu problemów z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi na podstawie wybranych case study; odgrywanie ról (rozmowy rekrutacyjne, derekrutacyjne, oceniające); przygotowanie dokumentów aplikacyjnych (CV, list motywacyjny); ocena prac domowych |
PZZL_4 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PZZL _fs1] | Wykłady informacyjne oraz wykłady problemowe w formie prezentacji mul-timedialnej |
30 | Przygotowanie do testu wiedzy |
40 |
Test wiedzy pisemny [PZZL_w1] |
ćwiczenia [PZZL _fs2] | Ćwiczenia przedmiotowe, dyskusja na temat omawianych zagadnień, analiza studiów przypadków, metody aktywizujące studentów |
15 | Lektura uzupełniająca, praca z podręcz-nikiem, czasopismami branżowymi i tekstami źródłowymi |
30 |
Ocena ciągła [PZZL_w2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |