Public relations Kierunek studiów: Zarządzanie zasobami ludzkimi
Kod programu: 06-S1ZL15.2019

Nazwa modułu: Public relations
Kod modułu: 06-ZZL-S1-PR
Kod programu: 06-S1ZL15.2019
Semestr:
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
  • semestr zimowy 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Moduł ma umożliwić studentom pozyskanie elementarnej wiedzy z zakresu public relations rozumianego jako narzędzie komunikacji masowej zapewniające sprzyjające publicity. W szczególności uwaga zostanie poświęcona roli i wpływowi działań z zakresu PR na świadomość społeczną. Cel zajęć skupiony będzie również wokół problematyki narzędzi, jakimi dysponują organizacje realizujące strategię zintegrowanej komunikacji marketingowej. Treści merytoryczne: specyfika komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej w organizacji, narzędzia PR, PR w sytuacji kryzysowej, różnice pomiędzy reklamą a działaniami z zakresu PR, ewaluacja działań z zakresu PR, działania public relations w Internecie.
Wymagania wstępne:
Znajomość podstaw marketingu
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student zna podstawowe pojęcie z zakresu komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej organizacji [PR _1]
ZZL1_W05 [3/5]
Student posiada wiedzę na temat wybranych narzędzi PR, kreowania wizerunku i marki, a także technik wykorzystywanych w reklamie w kontekście instrumentów kreowania struktur organizacyjnych i tworzenia mechanizmów zarządzania i funkcjonowania organizacji społecznych [PR _2]
ZZL1_W07 [2/5]
Student ma świadomość wagi komunikacji organizacji w otoczeniu lokalnym, zna podstawowe zagrożenia i korzyści wynikające z komunikacji organizacji/przedsiębiorstwie/instytucji (sektor publiczny, prywatny i ngo) z otoczeniem [PR _3]
ZZL1_W05 [3/5]
Student potrafi dokonać analizy sytuacji problemowej w kontekście komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej organizacji i odpowiednio dopasować strategie i narzędzia PR do sytuacji [PR _4]
ZZL1_U01 [2/5]
Student potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu elementów PR i reklamy w projektowaniu innowacyjnej propozycji zarysu strategii kreowania wizerunku organizacji [PR _5]
ZZL1_U04 [2/5]
Student jest przedsiębiorczy, rozumie priorytety organizacji, jest świadomy wymogu społecznej i etycznej odpowiedzialności działań związanych z PR [PR _6]
ZZL1_K05 [4/5] ZZL1_K06 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
kolokwium zaliczeniowe [PR_w1]
test wiedzy obejmujący zagadnienia realizowane w ramach modułu; ocenie podlega stopień opanowania wiedzy teoretycznej
PR _1 PR _2 PR _3 PR _4 PR _5 PR _6
zespołowa praca zaliczeniowa [PR_w2]
pisemna praca zespołowa – zastosowanie wiedzy teoretycznej dla rozwiązania powierzonego zadania praktycznego
PR _1 PR _2 PR _3 PR _4 PR _5 PR _6
prezentacja [PR_w3]
prezentacja wyników pracy zespołowej na forum grupy ćwiczeniowej i obrona prezentowanego stanowiska w czasie dyskusji
PR _1 PR _2 PR _3 PR _4 PR _5 PR _6
ocena ciągła [PR_w4]
obserwacja postępów w uczeniu się oraz pracy zespołowej, ocena indywidualnej aktywności i zaangażowania słuchacza w zajęcia
PR _1 PR _2 PR _3 PR _4 PR _5 PR _6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [PR _fs1]
wykład wybranych zagadnień z zakresu PR wykorzystaniem pomocy audiowizualnych
15
lektura uzupełniająca, praca z podręcznikiem, analiza case study i materiałów źródłowych przekazanych przez prowadzącego
35 kolokwium zaliczeniowe [PR_w1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)