Psychopedagogika twórczości i ekspresji
Field of study: Art Therapy
Programme code: 06-S1AR16.2019

Module name: | Psychopedagogika twórczości i ekspresji |
---|---|
Module code: | S1_AR_PTE_28 |
Programme code: | 06-S1AR16.2019 |
Semester: | winter semester 2021/2022 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 3 |
Description: | Program modułu obejmie ustalenia terminologiczne oraz rozważania pojęciowe, dotyczące twórczości, kreatywności, potencjału twórczego i postawy twórczej. Omówione zostaną cechy dywergencyjności: płynność, giętkość i oryginalność myślenia, elaboracja a algorytmiczność. Studenci zapoznają się też z uwarunkowaniami rozwoju twórczego w ciągu ontogenezy oraz z treningiem twórczości i jego metodami. Poznają również sposoby określania poziomu myślenia twórczego i postawy twórczej |
Prerequisites: | Brak wymagań wstępnych |
Key reading: | Karwowski M.(red.), Identyfikacja potencjału twórczego. Teoria, metodologia, diagnostyka, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2009
Krasoń K., Myślenie twórcze dziecka w wieku przedszkolnym – polisensoryczne płaszczyzny diagnozowania, „Chowanna” 2002, t. 2 (19)
K. Krasoń, Skala Postaw Twórczych i Odtwórczych (SPTO). Podręcznik testu – wersja dla uczniów szkoły podstawowej klas I-III, Ministerstwo Edukacji Narodowej, Kraków 2011
Nęcka E., Psychologia twórczości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2001
Popek S., (2000) Kwestionariusz Twórczego Zachowania (KANH), Wydawnictwo Uniwersytetu M. Curie-Skłodowskiej, Lublin
Szmidt K. J., Pedagogika twórczości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2007 |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Potrafi funkcjonować w zespole i grupie rówieśniczej w sposób bezkonfliktowy z poszanowaniem opinii innych osób [_K_1] |
ART_K03 [4/5] |
Posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów i aktywnie uczestniczy w treningu twórczości
[_U_1] |
ART_U21 [3/5] |
Potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania wymagające działania twórczego
[_U_2] |
ART_U23 [4/5] |
Ma podstawową wiedzę na temat rozwoju twórczego człowieka w cyklu życia, jego diagnozowania i metod treningu twórczości [_W_1] |
ART_W16 [3/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Kolokwium [_w_1] | Sprawdzian pisemny obejmie zagadnienia teoretyczne poznane na wykładzie oraz materiał opanowany w trakcie samodzielnej lektury |
_W_1 |
Warsztat [_w_2] | Przygotowanie własnej propozycji treningu twórczości i przeprowadzenie go z zespołem, pełnienie roli animatora i uczestnika, negocjowanie odmiennych i oryginalnych rozwiązań |
_K_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
lecture [_fs_1] | Metoda wykładu interaktywnego
z wykorzystaniem poglądowych prezentacji multimedialnych |
30 | Zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą;
opanowanie zakresu treści przekazywanych podczas wykładów i umiejętności krytycznego ich wykorzystania; przygotowanie do kolokwium |
10 |
Kolokwium [_w_1] |
practical classes [_fs_2] | Warsztat terningu twórczości, prezentacja oraz omówienie i negocjowanie ocen |
30 | Działania te zaprojektuje student samodzielnie oraz zaprezentuje je podczas warsztatu organizowanego z całą grupą ćwiczeniową |
5 |
Warsztat [_w_2] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |