Psychopedagogika twórczości i ekspresji Field of study: Art Therapy
Programme code: 06-S1AR16.2019

Module name: Psychopedagogika twórczości i ekspresji
Module code: S1_AR_PTE_28
Programme code: 06-S1AR16.2019
Semester: winter semester 2021/2022
Language of instruction: Polish
Form of verification: exam
ECTS credits: 3
Description:
Program modułu obejmie ustalenia terminologiczne oraz rozważania pojęciowe, dotyczące twórczości, kreatywności, potencjału twórczego i postawy twórczej. Omówione zostaną cechy dywergencyjności: płynność, giętkość i oryginalność myślenia, elaboracja a algorytmiczność. Studenci zapoznają się też z uwarunkowaniami rozwoju twórczego w ciągu ontogenezy oraz z treningiem twórczości i jego metodami. Poznają również sposoby określania poziomu myślenia twórczego i postawy twórczej
Prerequisites:
Brak wymagań wstępnych
Key reading:
Karwowski M.(red.), Identyfikacja potencjału twórczego. Teoria, metodologia, diagnostyka, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2009 Krasoń K., Myślenie twórcze dziecka w wieku przedszkolnym – polisensoryczne płaszczyzny diagnozowania, „Chowanna” 2002, t. 2 (19) K. Krasoń, Skala Postaw Twórczych i Odtwórczych (SPTO). Podręcznik testu – wersja dla uczniów szkoły podstawowej klas I-III, Ministerstwo Edukacji Narodowej, Kraków 2011 Nęcka E., Psychologia twórczości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2001 Popek S., (2000) Kwestionariusz Twórczego Zachowania (KANH), Wydawnictwo Uniwersytetu M. Curie-Skłodowskiej, Lublin Szmidt K. J., Pedagogika twórczości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2007
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Potrafi funkcjonować w zespole i grupie rówieśniczej w sposób bezkonfliktowy z poszanowaniem opinii innych osób [_K_1]
ART_K03 [4/5]
Posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów i aktywnie uczestniczy w treningu twórczości [_U_1]
ART_U21 [3/5]
Potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania wymagające działania twórczego [_U_2]
ART_U23 [4/5]
Ma podstawową wiedzę na temat rozwoju twórczego człowieka w cyklu życia, jego diagnozowania i metod treningu twórczości [_W_1]
ART_W16 [3/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Kolokwium [_w_1]
Sprawdzian pisemny obejmie zagadnienia teoretyczne poznane na wykładzie oraz materiał opanowany w trakcie samodzielnej lektury
_W_1
Warsztat [_w_2]
Przygotowanie własnej propozycji treningu twórczości i przeprowadzenie go z zespołem, pełnienie roli animatora i uczestnika, negocjowanie odmiennych i oryginalnych rozwiązań
_K_1 _U_1 _U_2
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [_fs_1]
Metoda wykładu interaktywnego z wykorzystaniem poglądowych prezentacji multimedialnych
30
Zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą; opanowanie zakresu treści przekazywanych podczas wykładów i umiejętności krytycznego ich wykorzystania; przygotowanie do kolokwium
10 Kolokwium [_w_1]
practical classes [_fs_2]
Warsztat terningu twórczości, prezentacja oraz omówienie i negocjowanie ocen
30
Działania te zaprojektuje student samodzielnie oraz zaprezentuje je podczas warsztatu organizowanego z całą grupą ćwiczeniową
5 Warsztat [_w_2]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)