Narzędzia cyfrowe w terapii
Kierunek studiów: Arteterapia
Kod programu: 06-S1AR16.2019

Nazwa modułu: | Narzędzia cyfrowe w terapii |
---|---|
Kod modułu: | S1_AR_NCY_05 |
Kod programu: | 06-S1AR16.2019 |
Semestr: | semestr zimowy 2019/2020 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Moduł jest wprowadzeniem studenta w obszar mediów cyfrowych. Ma na celu poznanie i wykorzystanie w działaniach terapeutycznych urządzeń cyfrowych takich jak komputer, aparat fotograficzny, skaner, kamera czy tablet. Realizowane ćwiczenia podejmują problem budowania statycznego oraz dynamicznego obrazu cyfrowego. Zajęcia mają propedeutyczny walor w działaniach interdyscyplinarnych. |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
Literatura podstawowa: | podstawowa
Kluszczński R. W., Sztuka nowych mediów i jej konteksty kulturowe, Zeszyty artystyczne, ASP w Poznaniu, czerwiec 2008
Manovich L., Język nowych mediów, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006
Zawojski P. (red.), Klasyczne działa sztuki nowych mediów, Instytucja Kultury Katowice – Miasto, Katowice 2015
uzupełniająca:
Frąckowiak M., Olechnicki K. (red.), Badania wizualne w działaniu, Fundacja Nowej Kultury Bęc Zmiana, Warszawa 2011
Kluszczński R. W., W stronę trzeciej kultury. Koegzystencja sztuki, nauki i technologii, Centrum Sztuki Współczesnej, Gdańsk 2011
|
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie posługiwania się mediami cyfrowymi, poszerzania umiejętności oraz rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji cyfrowych i intencjonalnie doskonali umiejętności w tym obszarze [_K_1] |
ART_K01 [3/5] |
Potrafi realizować projekty artystyczne w ramach terapii w oparciu o umiejętności posługiwania się narzędziami cyfrowymi
[_U_1] |
ART_U04 [4/5] |
W wyniku praktyk warsztatowych posiada umiejętność tworzenia i realizowania własnych projektów artystycznych oraz dysponowania umiejętnościami związanymi z kreacją cyfrową [_U_2] |
ART_U09 [3/5] |
Potrafi dokonać analizy własnych działań w obszarze mediów cyfrowych i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu
[_U_3] |
ART_U24 [3/5] |
Student ma podstawową wiedzę dotyczącą realizacji prac tworzonych cyfrowo związanych ze studiowanym kierunkiem studiów oraz wiedzę dotyczącą środków ekspresji i umiejętności warsztatowych pokrewnych dyscyplin [_W_1] |
ART_W01 [3/5] |
Posiada wiedzę na temat środków ekspresji oraz umiejętności warsztatowe dotyczące różnych technik cyfrowych i dostrzega możliwości ich stosowania w terapii artystycznej [_W_2] |
ART_W07 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Projekt 1 [_w_1] | Kreacja artystyczna za pomocą mediów cyfrowych w budowaniu obrazu statycznego |
_U_1 |
Projekt 2 [_w_2] | Kreacja artystyczna za pomocą mediów cyfrowych w budowaniu obrazu dynamicznego |
_U_1 |
Przegląd [_w_3] | Dyskusja i analiza prezentowanych indywidualnie prac |
_K_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [_fs_1] | Metoda problemowa,
korekta prac,
dyskusja,
przegląd |
45 | Przygotowanie materiałów potrzebnych do realizacji ćwiczenia (fotografowanie i nagrywanie elementów do kompozycji obrazów cyfrowych). Samodzielne budowanie koncepcji dzieła |
30 |
Projekt 1 [_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |