Rzeźba 2 Kierunek studiów: Arteterapia
Kod programu: 06-S1AR16.2019

Nazwa modułu: Rzeźba 2
Kod modułu: S1_AR_RZE_02_2
Kod programu: 06-S1AR16.2019
Semestr: semestr letni 2019/2020
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Moduł jest kontynuacją opanowania treści dotyczących wiedzy na temat refleksyjnego wykorzystania środków plastycznych do kreowania dzieł w obszarze rzeźby, ze swobodnym posługiwaniem się warsztatem w zakresie kompozycji, proporcji, materii, struktury. Student w świadomy i refleksyjny sposób potrafi wykorzystać różnorodne środki rzeźbiarskie z nastawieniem na celowe uwarunkowanie ekspresji dzieła
Wymagania wstępne:
Zaliczenie modułu 1
Literatura podstawowa:
Kandynsky W., O duchowości w sztuce Kobro-w setną rocznicę urodzin - wyd. Muzeum Sztuki w Łodzi Gąssowski J., Prahistoria sztuki Roczniki i Kwartalniki Orońskie wydawane przez Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku Magazyny o sztuce (Arteon, Artluk, Format, Opcje, Notes itp.) Katalogi prac artystów
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Wykorzystuje wyobraźnię w działaniach terapeutycznych w obszarze artystycznych działań przestrzennych. Okazuje wrażliwość i emocjonalność, potrafi działać intuicyjnie w realizacji projektów terapeutycznych, posiada zdolności elastycznego myślenia i dostosowywania się do zmieniających się warunków [_K_1]
ART_K06 [4/5]
W wyniku działań warsztatowych posiada umiejętności potrzebne do tworzenia projektów rzeźbiarskich [_U_1]
ART_U09 [3/5]
Zna powiązania i zależności pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi elementami związanymi z rzeźbą i artystycznymi działaniami w przestrzeni [_W_1]
ART_W03 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Zaliczenie [_w_1]
Sprawdzenie, czy poprzez realizacje zadanych ćwiczeń student prezentuje umiejętności w posługiwaniu się podstawowymi narzędziami używanymi w szeroko rozumianej rzeźbie, umiejętności zarówno odtwórcze (praca z modelem) jak też oparte o kreowanie sytuacji artystycznych w przestrzeni w odniesieniu do jej specyfiki oraz warunków
_K_1 _U_1 _W_1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fs_1]
Prowadzenie prelekcji i egzemplifikacji technicznych procedur wykonania zadań rzeźbiarskich. Instruowanie, pokaz, wyjaśnianie
30
Działanie w przestrzeni: student poprzez analizę i uproszczenie graficzne obiektu dwuwymiarowego dokonuje jego uprzestrzennienia. Fotografując dowolny fragment architektoniczny, na podstawie swojej kompozycji dokonuje analizy struktur, wzajemnych elementów. Podziały jakie pojawią się w tej graficznej kompozycji mają pozwolić na stworzenie przestrzennego, modelu, który nie odnosi się już bezpośrednio do fotografowanej architektury, tylko stanowi nową, autonomiczną, oryginalną i w pełni trójwymiarową formę. Końcowa praca może być wykonana w formie rzeźby z dowolnie wybranego modelu lub instalacji "dedykowanej" konkretniej przestrzeni. Ćwiczenie to uczy myślenia przestrzennego, rozwija przestrzenną wyobraźnię, uczy pracy z różnymi materiałami oraz operowania szeroko rozumiana przestrzenią. zadanie II - student wybiera dwie reprodukcje dzieł sztuki (sugerowany jest obraz lub rzeźba przedstawiająca). Po ich analizie, redukując treść, anegdotę, zwracając uwagę na kierunki, rytmy, dynamikę, statykę, napięcia, akcenty, poprzez maksymalne uproszczenie ma za zadanie "ujawnić" konstrukcję. Następnie, traktując wybrane wspólnie podczas zajęć realizacje, przygotowuje plansze 50 x 70 cm przestawiające jego drogę dochodzenia do syntezy oraz efekt końcowy wraz z opisem. Na podstawie tego uproszczenia ma za zadanie wykonać model trójwymiarowy.
45 Zaliczenie [_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)